לא רק הייטק: ישראל מכוונת לשליטה באחד המשאבים הכי מבוקשים בעולם
הממשלה אישרה הקמת צוות בין-משרדי שיגבש תוך 120 יום המלצות בתחום המינרלים הקריטיים, הנחשבים למשאב חיוני לתעשיות מתקדמות, ביטחוניות ואזרחיות. יתקיימו גם מגעים בינלאומיים לשיתופי פעולה בתחום
ישראל מתמקדת לראשונה במינרלים קריטיים. צילום: Shutterstock חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>
ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת שר החוץ גדעון סער לקידום האינטרסים האסטרטגיים של ישראל בתחום המינרלים הקריטיים, תחום הנחשב לאחד המרכזיים בזירה הגלובלית בשנים האחרונות.
במסגרת ההחלטה, יוקם צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד החוץ ובהשתתפות נציגים ממשרדי הביטחון, האוצר, האנרגיה, הכלכלה, המדע, הגנת הסביבה, המל"ל, רשות הבינה המלאכותית ורשות החדשנות.
הצוות יידרש להציג בתוך 120 יום המלצות להבטחת צורכי התעשייה הישראלית, לחיזוק מעמדה של ישראל בתחום ולהפיכתה לשחקן משמעותי בזירה הבינלאומית.
עוד נקבע כי משרד החוץ יוביל את המשא והמתן עם ארצות הברית ומדינות נוספות לגיבוש הסכמי שיתוף פעולה בתחום.
המינרלים הקריטיים משמשים בסיס לתעשיות מתקדמות, בהן אלקטרוניקה, בינה מלאכותית, רכב חשמלי ותעשיות ביטחוניות. העלייה בביקוש העולמי, לצד ריכוזיות מקורות האספקה והקשיים בשרשראות הייצור, הפכו את התחום לאסטרטגי עבור מדינות רבות.
בישראל מעריכים כי היכולות המדעיות והטכנולוגיות המקומיות עשויות לספק פתרונות לייעול תהליכי ייצור ואספקה, לצד חיזוק שיתופי הפעולה הבינלאומיים והפחתת התלות במקורות ריכוזיים.
בחודש פברואר השתתף שר החוץ גדעון סער בוועידת המינרלים הקריטיים בוושינגטון, שנערכה בהובלת מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו, ובה הוצגו צעדים לחיזוק שרשראות האספקה הגלובליות בתחום.
שר החוץ גדעון סער: ״ישראל מתייצבת לצד ארה״ב בהתמודדות עם אתגר גלובלי זה. נפעל לייצר ערכיות ישראלית בזירה אסטרטגית זאת״.






