בפדיון אג"ח מוקדם: לאומי מחזיר למשקיעים כ-154 מיליון ש"ח
הבנק הודיע על פדיון מוקדם מנדטורי לחמש סדרות אג"ח צמודות אשראי, בעקבות פירעון חלקי של ההלוואות המגבות אותן. עיקר הסכום, כ 130 מיליון ש"ח, ייפדה במסגרת סדרה 3 במהלך חודש מאי
צילום: Shutterstock חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>
בנק לאומי הודיע הבוקר (ה׳, 7.5) לבורסה לניירות ערך בתל אביב על פדיון מוקדם מנדטורי בחמש סדרות של אגרות חוב צמודות אשראי, בהיקף כולל של כ 154 מיליון ש"ח. מדובר בסדרות 1 עד 5, שהונפקו למשקיעים מוסדיים ונסחרות במערכת הייעודית של הבורסה.
על פי הדיווח, הפדיון יתבצע ב-24 במאי 2026, לאחר שבוצעו פירעונות חלקיים בהלוואות המשמשות כבטוחה לאותן סדרות אג"ח. בהתאם לתנאי שטרי הנאמנות, הבנק מחויב להעביר את הכספים למחזיקי האג"ח.
עיקר הפדיון יתבצע בסדרה 3, במסגרתה ייפדו כ-130.2 מיליון ש"ח, סכום המהווה כ-11.7% מהיקף הסדרה המקורי. ביתר הסדרות מדובר בסכומים נמוכים יותר: כ-8.7 מיליון ש"ח בסדרה 2, כ-7.1 מיליון ש"ח בסדרה 5, כ-5 מיליון ש"ח בסדרה 1 וכ-2.7 מיליון ש"ח בסדרה 4.
הזכאות לקבלת דמי הפדיון תיקבע בהתאם לרישומי המחזיקים ב-18 במאי 2026, שישה ימים לפני מועד התשלום בפועל. בבנק ציינו כי בסדרה 3 סכום הפדיון עשוי להתעדכן בהתאם להפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן, בהתאם לתנאי שטר הנאמנות.





