אל על המריאה, טבע התחזקה אבל מניית השבבים התרסקה: כך ננעל יום המסחר בת"א
ברקע המסחר: המשקיעים הגיבו לדוחות, לעדכונים עסקיים ולהתפתחויות בשווקים הגלובליים. אל על וטבע בלטו בעליות, בעוד שסקטור הטכנולוגיה רשם חולשה ניכרת ומניית השבבים איבדה יותר מעשירית מערכה ביום מסחר אחד
צילום: shutterstock חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>
יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בירידות שערים קלות במדדי הדגל, זאת לאחר שבמהלך רוב שעות המסחר נרשמו ירידות חדות יותר, בהתאם למגמה השלילית בשווקים הגלובליים.
מדד ת"א-35 ירד ב-0.10%, מדד ת"א-90 ירד ב-0.11% ומדד ת"א-125 ירד ב-0.14%.
בין המדדים הענפיים נרשמו ירידות בולטות במדד ת"א-נדל"ן מניב שירד ב-1.23%, ת"א-צריכה שירד ב-1.03%, ת"א-בנייה שירד ב-1.02%, ת"א-טכנולוגיה שירד ב-1.01% ות"א-מזון שירד ב-1.00%.
מנגד, נרשמו עליות במדדי ת"א-ביומד שעלה ב-2.09%, ת"א-תשתיות אנרגיה שעלה ב-1.12%, ת"א-אנרגיה שעלה ב-1.05%, ת"א-תשתיות שעלה ב-0.57% ות"א-בנקים שעלה ב-0.19%.
בקרב מניות מדד ת"א-125 בלטו בעליות אופקו שעלתה ב-7.76%, אל על שעלתה ב-4.95%, טבע שעלתה ב-4.90%, בזן שעלתה ב-4.45% ואנלייט אנרגיה שעלתה ב-3.93%.
מנגד, בלטו בירידות קמטק שירדה ב-10.81%, פריורטק שירדה ב-7.47%, קווליטאו שירדה ב-5.93%, נובה שירדה ב-4.39% ואמפא שירדה ב-3.99%.
מחזור המסחר הסתכם בכ-5.5 מיליארד שקל במניות, כ-6 מיליארד שקל באיגרות חוב וכ-1.5 מיליארד שקל במק"מ.
בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמו עליות לאורך העקום, כאשר תל גוב-שקלי 10+ עלה ב-0.56% ותל גוב-שקלי 5+ עלה ב-0.50%.
בשוק המט"ח נרשם שער של 2.9961 שקל לדולר, 3.41 שקל לאירו ו-3.95 שקל לפאונד.
בוול סטריט נרשמות ירידות שערים בהובלת מניות הטכנולוגיה והשבבים, על רקע גל מכירות בענף וחשש המשקיעים מהיקף ההשקעות בתחום הבינה המלאכותית.






