אא

מתכוננים לפסח: היערכות שיא בבתי המלון

היכן צפויות התפוסות הגבוהות ביותר בליל הסדר, ואיפה עדיין תמצאו חדרים פנויים. שמוליק צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות: "באזורים המבוססים על קהל ישראלי - העסקים כרגיל והתפוסות תהיינה גבוהות"

ליל הסדר מתקרב ועימו גם היערכות מוגברת של בתי המלון ברחבי הארץ

השבוע צפוים לצאת עשרות אלפי ישראלים לחגוג את ליל הסדר בבתי המלון בארץ. מי מכם שכף רגלו תדרוך במלונות השונים יוכל לצפות בהיערכות שיא הכוללת ניקיונות, ביעור חמץ והכנות נוספות לקראת ארוחת החג והחופשה המתקרבת. גם התפוסות צפויות להיות גבוהות, אם כי עדיין נותרו חדרים פנויים בחלק מאזורי הארץ.

על פי הערכות התאחדות המלונות, התפוסות הגבוהות ביותר בליל הסדר ובחג הראשון, צפויות בחיפה שם חוזים בליל הסדר/חג ראשון 90-100% תפוסה. תפוסות גבוהות של 80% ומעלה צפויות גם בירושלים, אילת, ים המלח ונתניה. בת"א צפויים 70-75% תפוסה ואילו בטבריה צפוים 60-70% תפוסה. באשר לחול המועד אילת מובילה עם 90-95% אחוזי תפוסה. אחריה בתי ההארחה בקיבוצים (80-90% תפוסה) וים המלח (80%). 

"המשבר בתיירות הנכנסת מורגש בפסח הקרוב"

בנושא אחר, מהמחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל נמסר כי עלות הכשרת בתי המלון מסתכמת בכ-95 מיליון ₪. עיקר ההוצאה הכספית נובעת מתוספת שעות, לעובדים המועסקים בעבודות ניקיון והכשרה ופיקוח מצד משגיחי הכשרות. עלויות העסקת כח האדם בפסח גדלות בכ-40% לעומת שבוע ממוצע. הוצאות אחרות מיוחסות להגדלת היקפי הכביסה ותיקוני תחזוקה, הדפסת תפריטים מיוחדים לחג, רכש מוצרי מזון כשרים לפסח, שכירת חזנים ומנהלי טקסי ליל סדר, וכן הכנת צוותי הבידור ועוד.

מי שהתייחס להיערכות המוגברת והמסורתית של בתי המלון לקראת חג הפסח הוא מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל, שאמר: "המשבר בתיירות הנכנסת מורגש בפסח. בתי מלון שממוקמים באזורים, שבהם נוהגים להתארח בפסח תיירים מחו"ל, כמו משפחות יהודיות, נוצרים או צליינים שמגיעים לחג הפסחא, בעיקר ירושלים ותל אביב, חשים ירידה בהזמנות לעומת שנים שעברו".

עם זאת, מביע צוראל אופטימיות בדגש על התיירות המקומית, שלהערכתו שוב תצביע ברגליים ותגיע לבתי המלון ברחבי הארץ בהמוניה. "באזורים המבוססים על קהל הישראלי, אנחנו צופים שהעסקים יתנהלו כרגיל והתפוסות בפסח תהיינה גם השנה גבוהות".

חמישה ימים לפני ליל הסדר, ניכר כי כמעט בכל אזור בארץ עדיין נותרו חדרים. למי מכם המעוניין לבלות את ערב החג בחיק המשפחה באווירת חופשה מפנקת, כדאי לשקול את אופציית בתי המלון ברצינות רבה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: