אא

קפריסין מאיימת לבטל את השתתפותה ביריד IMTM2009 בשל השתתפות נציגות מצפון קפריסין

קפריסין מפעילה לחצים על מנת למנוע את השתתפות נציגות של "הרפובליקה הטורקית של צפון-קפריסין", ביריד התיירות שיתקיים השבוע. למרות התערבות משרד החוץ הישראלי החליטה קפריסין לבטל את השתתפותה ביריד, מספר ימים לפני פתיחתו.

Shutterstock Shutterstock
בשבועות האחרונים מופעלים לחצים פוליטיים של קפריסין, על מנת למנוע את השתתפותה של חברה הרשומה כ"מרכז התיירות של צפון קפריסין בע"מ", ביריד התיירות הבינלאומי IMTM 2009, שיתקיים השבוע בגני התערוכה בתל-אביב.

משרד החוץ הישראלי שיגר השבוע מכתב למארגני היריד, ובו הוא דורש מהם לדאוג שהגורם הצפון קפריסאי, שהגעתו לא נאסרה, ימנע מהצגת סמלים של "הרפובליקה הטורקית של צפון-קפריסין", באמצעים שונים כגון: שלטים, חוברות, פוסטרים, כרטיסי ביקור, עלונים, סרטים ודגלים.

על אף הצבת התנאים והתחייבות המארגנים לאכוף את הוראות משרד החוץ, החליטה קפריסין לבטל את השתתפותה רבת השנים ביריד, מספר ימים לפני פתיחתו, זאת לאחר שסיימה את כל ההכנות לתצוגה לרבות פרסומים, משלוח קונטיינר ענק המכיל את חלקי התצוגה וחומרי הפרסום, שכבר חונה בגני התערוכה בת"א והזמנת אירועים נלווים, שאורגנו בצמידות ליריד עבור סוכני נסיעות קפריסאים וישראלים.

מאז 1974, האי הקפריסאי מחולק לשתי ישויות נפרדות. האחת: קפריסין - שהיא חברה באיחוד האירופאי ומוכרת על ידי מרבית המדינות בעולם והשנייה: "הרפובליקה הטורקית של צפון-קפריסין", שהכריזה על עצמאותה ב-1983. מלבד טורקיה, אף מדינה נוספת בעולם אינה מכירה בעצמאותה של הרפובליקה הטורקית של צפון-קפריסין.

ליאור גלפנד, מנכ"ל 'ארטרא', ממארגני היריד, אומר: "יריד התיירות הבינלאומי השנתי הינו אירוע מסחרי שנתי כדוגמת ירידים דומים בעולם והוא מקדם קשרי מסחר ותיירות ולא עוסק בפוליטיקה או יחסי חוץ. יש לנו קשר ארוך ומוצלח עם נציגות משרד התיירות הקפריסאי בישראל והם מקבלים אצלנו מקום מועדף ביריד אותו אנו שומרים להם מידי שנה באדיקות. אני מצר מאוד על ההחלטה של הרגע האחרון של ממשלת קפריסין לא להשתתף השנה ביריד ויותר מכל מצר על כך שההחלטה תמנע מידידנו סוכני הנסיעות והמלונאים מקפריסין את המפגש המתוכנן השנתי שלהם עם עמיתיהם הישראלים ועם הקהל הישראלי ביריד דווקא בתקופה שבהם הישראלים מחפשים יעדים ודילים קרובים ושונים. הקהל המקצועי והרחב שיגיע ליריד יחפש את הביתן הקפריסאי הגדול והמעוצב כמידי שנה, ירים גבה לנוכח ההיעדרות וימשיך לביתנים האחרים כך שהחלטת הביטול היא גול עצמי לקפריסין".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: