אא

אלי גונן קורא לראש הממשלה המיועד להעמיד את התיירות על סדר היום

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, פנה היום מיריד התיירות בגני התערוכה לראש הממשלה המיועד/המיועדת בקריאה נרגשת והחתים מאות אנשי תיירות על "קול קורא".

Shutterstock Shutterstock
"אדוני/גבירתי ראש הממשלה הבא, יש אוצר נסתר בישראל, משאב שרחוק ממיצוי, משאב יקר ערך ופוטנציאל, משאב שיכול להוות את המנוף לצמיחה ולתעסוקה – התיירות. . . אני מציע לך מהלך אסטרטגי – העמדת התיירות על סדר יומנו, והרשה לי לפתוח במה לא לעשות", כך פנה היום נשיא התאחדות המלונות בישראל, אלי גונן, בקריאה נרגשת לראש הממשלה המיועד/ת מיריד התיירות IMTA בגני התערוכה.

גונן ביקש מראש הממשלה הבא: "לא לבקש "100 ימי חסד" – המצב לחוץ, רגע עובר לא חוזר – יש להסתפק ב-"30 ימי חסד" בלבד. לא להקים: ועדת היגוי. לא להזמין: עוד סקר בינלאומי. לא לפסול: את מה שהכינו קודמיך - מפת התיירות נשארת קבועה, גם כשהממשלות מתחלפות".

גונן סקר את הביטולים המאסיביים בתעשיית התיירות ואת עצירת ההזמנות החדשות כהשפעה של המשבר הכלכלי בעולם וגם של הגינוי בעולם, שהוביל ל"הצבעה ברגליים", חשש של תיירים להגיע לישראל בעקבות מבצע "עופרת יצוקה".

בדבריו לרוה"מ הבא אמר גונן: "בכדי לא לפספס, אדוני/גבירתי ראש הממשלה הרשה/י לי להציע לך, בצניעות, מספר צעדים שיביאו להגשמת החזון: לקבל החלטת ממשלה על מעמדה של התיירות בסדר העדיפות הלאומי, למנות שר תיירות – לא כ"ברירת מחדל", לגבש תוכנית רב שנתית ולתקצב תקצוב ראוי ומחייב לכל תקופת התוכנית, להקים לאלתר רשות לאומית לשיווק התיירות, לבטל את כל המגבלות הממשלתיות על הגברת התחרות בתעופה, לתמרץ יזמים ולסייע לשדרוג המוצר, להגביר את התחרות בתחום התעופה.

גונן קרא לרוה"מ הבא להעמיד באופן מיידי סך של 360 מיליון ₪ לשיווק. לאחר שחרור של התקציב עליו סוכם ל- 2009 ותוספת מיידית של 150 מיליון ₪ כדי לצאת מיידית בקמפיין שיווקי מסיבי. מניסיון העבר, טען גונן, – כל פיגור במועד הקמפיין – מאט את קצב ההתאוששות במספר חודשים. לכן נדרשת: הפעלת "מסלול ירוק" בנושא, על מנת למנוע עיכובים ביורוקרטים העלולים לגרום נזק רב.

כמו-כן, קרא גונן גם להשהיית ייקור תשומות שלממשלה יש השפעה עליהן, בכדי לשמור על כושר התחרות של המלונות , משום שצפי ההתייקרויות בתשומות אלו בשנת 2009 עומד על כ- 270 מיליון ₪.

בגני התערוכה חתמו היום מאות אנשי תיירות על "הקול הקורא" הבא לראש הממשלה:
"אנו, אנשי תעשיית התיירות בישראל, סוכני נסיעות, מורי-דרך, נציגי חברות התעופה, אנשי האקדמיה, היזמים, המנכ"לים ועובדי המלונות פונים באופן אישי אליך ראש הממשלה לפעול באופן מיידי ולחלץ את תעשיית התיירות בישראל מן המצוקה שנקלעה אליה.
תעשיית התיירות יכולה להיות המנוף שיניע את המשק לשגשוג, לצמיחה וליצירת אלפי מקומות עבודה חדשים. גם בעת מצוקה, תעשיית התיירות היא גורם משמעותי בכלכלה הישראלית. רבבות מוצאים את פרנסתם במלונות, באתרי הבילוי והנופש, בענפי ההסעדה והתעבורה. רבבות עובדים נוספים מועסקים בתעשיות הנלוות.
ביכולת הממשלה לסייע לתעשיית התיירות להתגבר על המשבר. בפעילות נכונה של הגברת תקציבי השיווק, ניתן ליצור תנועת תיירות מאסיבית לישראל וליצור אלפי מקומות תעסוקה נוספים.
על מנת להחזיר את התנועה לישראל עלינו לקבל סיוע תקציבי מהממשלה. בידי הממשלה ישנם הכלים לסייע לנו, צריך רק לקבל החלטה לאומית נכונה, זה בידינו!"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: