אא

"המשבר ביוון אינו מורגש, אך אנו עם יד על הדופק"

על רקע אי הבהירות באשר לעתידה הכלכלי של יוון, סיטונאי התיירות וחברות התעופה הישראליות מבהירים כי אין שינוי משמעותי בהיקף הביקושים לחבילות נופש. גיל סתיו, סמנכ"ל השיוווק והמכירות בקבוצת ישראייר: "לא רק שאין ביטולים, קיים גידול בהזמנות"

| |

המשבר היווני אינו משפיע על התיירות?

כשברקע החלטת האזרחים המקומיים במשאל העם לסרב למתווה הכלכלי שהציע האיחוד האירופי, והערפל באשר לשאלת הישארותה של יוון כחלק מגוש היורו, נדמה כי בכל הקשור לענף התיירות הרי שהכול מתנהל על מי מנוחות.

'פספורטניוז' החליט לבדוק מה צופן העתיד הקרוב לאחד מיעדי הנופש הבולטים והאהובים ביותר על התייר הישראלי, ולשם כך פנה לכמה מבכירי הענף שמתעקשים לשדר אופטימיות ולהימנע מפאניקה. "נכון לעכשיו אין כמעט השפעה למצב ביוון על התיירות המקומית", מעיד גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת ישראייר. "התייר הישראלי מחפש ביוון מאז ומעולם מלון טוב, בריכה, ים, אוכל משובח ובעיקר מקום לחופשה מושלמת. לא נתקלנו עד עכשיו בשום בעיה. לא רק שאין ביטולים, קיים אצלנו גידול בהזמנות ליוון, בין אם לכרתים, לרודוס או ללוטרקי".

סתיו הוסיף כי הוא "ממליץ ללקוחות הישראלים שמגיעים ליוון להצטייד בכסף מזומן ולא לבנות רק על כרטיסי אשראי. ההערכה שלנו היא שלמרות הכול מגזר התיירות יהיה האחרון להיפגע חלילה מהמצב הנוכחי. חשוב לציין כי כל הספקים והמלונות שאנחנו עובדים מולם הם בבעלות פרטית ולא ממשלתית, ואלו מצפים לישראלים כמדי קיץ בכיליון עיניים".

גם עמיתו של סתיו, דודו מחלב, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל לא מזהה תנודות משמעותיות. "המחירים ביוון כמו בכל עונת קיץ ממשיכים להיות תחרותיים והעסקים כרגיל. קיימות מגוון הזדמנויות לתיירים בכל האיים, ואנחנו לא צופים איזשהו שינוי דרמטי".

דודי משה, המנהל המסחרי בחברת "אשת טורס" מציין כי "לפי שעה הביקושים לחבילות נופש ביוון לא נפגעו משמעותית. כמובן שיש חששות ושאלות מצד התיירים, אבל אנחנו נמצאים עם היד על הדופק ומתעדכנים באשר לשינויים. הספקים המקומיים מדגישים כי הכול מתנהל כשורה ומסבירים ללקוחות בשטח שהכול בסדר ואין צורך לחשוש, מה גם שהאיים עצמם רחוקים ממה שקורה באתונה. לגבי ההמשך, אני מניח שבסופו של דבר המצב ייפתר והתיירות ליוון לא תיפגע כלל וכלל".


"הרחובות שוקקים בתיירים, בתי הקפה והמסעדות מלאים"

ליהי בבלי, מנהלת השיווק של חברת אופרן ומריוט בקפריסין וביוון, חזרה זה מכבר מביקור עסקי באתונה ומנופש בכרתים ומספקת התייחסות שונה לחלוטין מתמונת המצב המוצגת בכלי התקשורת בימים האחרונים. "מה שרואים בטלוויזיה אינו תואם את המציאות בשטח", היא אומרת. "הרחובות והאתרים שוקקים בתיירים, בתי הקפה והמסעדות מלאים, החנויות שופעות במבצעים ואין כל בעיה בשימוש בכרטיס אשראי בינלאומי. אנחנו מעריכים שבימים הקרובים הכול יחזור לשגרה".

גם ניר מזור, מנהל השיווק של חברת "קשרי תעופה" מציג קו דומה ומשדר עסקים כרגיל בכל הקשור לתיירות היוצאת ליוון. "המשבר ביוון אמנם פגע באופן מינורי בביקושים מצד תיירים זרים לנופש, אך בעיקרו הוא משבר מקומי הפוגע בעיקר במקומיים אזרחי יוון. כידוע, לצד כל משבר נוצרות גם הזדמנויות. העבודה שמשבר זה מצטרף למשבר התיירות הרוסית יצרו מצב של ירידה בביקושים. בהתאם לכך, מלונאים רבים נאלצים בניגוד למצופה בחודשים יולי ואוגוסט לבצע הנחות ומבצעים מיוחדים שהמשמעות שלהם מבחינת התייר הישראלי הם מחירי חבילות נוחים יותר מאלו של השנים האחרונות".

"היוונים השקיעו בשנים האחרונות מיליונים רבים במלונות חדשים, שיפור תשתיות תיירות והשקעות נוספות במטרה למשוך עוד ועוד תיירים. ברור לכולם שבמידה וחלילה ייפגע ענף התיירות המקומי, תהיה זו מכה ואסון גדול ליוונים", מצהיר יהודה זפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס. "אי אפשר להתעלם מכך שיש עצירה מסוימת, לפחות בחברה שלנו, בהזדמנות קדימה ליוון, סדרי גודל של כ-20 אחוז בהזמנות קדימה. אנחנו לא צופים בעיה לתיירים הישראלים שיגיעו ליוון, בטח ובטח באיים שם מתרכזים מרבית הישראלים. האטרקטיביות של יוון במחיר לעומת שנים עברו תמשיך וכולנו תקווה שהתיירות באזור תמשיך לשגשג עוד שנים ארוכות".

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: