אא

נחנך מבנה אספנה לכלי שייט במרינה הרצליה

בעלות הקמה של כ- 9 מיליון ₪, יוקם מבנה אספנה בן 4 קומות ובו שטחי מסחר ומשרדים ו- 96 מקומות עגינה על גבי מדפים ייעודיים לכלי שייט בגודל קטן ובינוני

| |

הביקושים למקומות עגינה במרכז הארץ הובילו את העיר הרצליה להקים מבנה אספנה יבשתי לכלי שייט, ראשון מסוגו בישראל ובמזרח התיכון, בעלות הקמה של כ- 9 מיליון ₪.

מדובר במבנה בן 4 קומות ובו שטחי מסחר ומשרדים ו- 96 מקומות עגינה על גבי מדפים ייעודיים לכלי שייט בגודל קטן ובינוני. בעלי כלי השייט יהנו מתנאים של עגינה מאובטחת, בתוך מבנה שמור וסגור, כפי שקיים יותר ויותר במרינות המתקדמות ביותר עולם. עלות העגינה לכלי שייט תנוע בין 1,500 ₪ = 1,000 ₪ לחודש.

העגינה במבנה האספנה היבשה תתבצע באמצעות מלגזה מיוחדת, שהובאה מאיטליה. בעל כלי השייט יכול להגיע לפתח המבנה ומשם, העגינה תתבצע בלעדיו, בעזרת המלגזה. בעלי כלי השייט יצטרכו רק לשלוח הודעת SMS מתי הם מבקשים שכלי השייט יהיו מוכנים בים.

לדברי ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "עיריית הרצליה מגדילה את מספר מקומות החנייה לא רק למען ציבור הנהגים אלא גם עבור השייטים. המבנה החדש מעניק לאוהבי הים פתרון יעיל לעגינת כלי השיט ובכך מאפשר להם ליהנות מתחביבם".

עו"ד יונתן יעקובוביץ, יו"ר החברה לפיתוח התיירות הרצליה, שאחראית על המיזם אומר כי: "לעגינה במבנה סגור ולא בים, יש יתרונות, ובעיקר: צמצום הפגיעה מקורוזיה וממפגעים אחרים, שנגרמים בעת עגינה במים. זאת ועוד. בעלי כלי השייט הקטנים ממעטים לצאת להפלגות במהלך חודשי החורף, ולכן עדיף להם בחורף לעגון במבנה סגור ובטוח, שמאריך את חיי כלי השייט".

במרינה בהרצליה ישנם 730 מקומות עגינה בים, והתפוסה עומדת על 100%! . גם סביב הרצליה, בכל אזור מרכז הארץ ואף בצפון ובדרום הארץ קשה לחובבי הים למצוא פתרונות עגינה.

בהקשר זה אומר מנכ"ל החברה לפיתוח התיירות הרצליה, עופר מור: שמבנה האספנה היבשה יגדיל את הפעילות הכלכלית גם לבעלי המקצוע במרחב הימי. למדנו מהניסיון של מרינות חדישות בעולם, שיש ביקוש בתוך שטחיהן לאנשי מקצוע המספקים שירותי ניקיון, תדלוק, שימון ואחזקה של כלי השייט. ואכן, גם בהרצליה אנחנו נתקלים בביקושים ערים".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: