אא

יוחאי אייזנר, מנכ"ל מלון מרינה בת"א: "בכל דבר שעושה האדם, הוא חייב לעשות זאת מתוך אהבה ומכל הלב"

בראיון ל"פספורט" מספר יוחאי אייזנר את סיפורו: ממגרש הכדורגל ברחובות דרך להקת גייסות השיריון למלון במרינה של תל אביב.

Shutterstock Shutterstock
"יוחאי יקירנו, קשה ההתחלה כשנותנים מחמאות, אבל קשה יהיה גם לסיים, כי אין סוף למחמאות. להחמיא לא קשה. קשה להעביר תחושה שהיא מעבר לזה. אנחנו בטוחים שכל נופש מרגיש בבית ויחד עם זאת בנופש. אהבנו כל רגע שהיינו אורחים שלך. אנו מודים לך מקרב לב, באמת מקרב לב." חתומים: פשנל, שייקה, גברי, פולי.

זה קטע ממכתב תודה שקיבל יוחאי אייזנר, מוותיקי המנהלים בענף התיירות בישראל, לפני 25 שנה, משלישיית ה"גשש החיוור". מים רבים זרמו בבריכת גורדון הצמודה למלון מרינה בת"א, אותו מנהל כיום יוחאי אייזנר, מאז אותו מכתב שקיבל, אך רוחו, חוש ההומור שלו, אהבת האדם ואהבת ארץ ישראל, מושרשים עמוק עמוק בתוך ליבו, וסיפור חייו המרתק מעורר געגועים לישראל של פעם.

"נולדתי ברחובות, עסקתי בכל עבודות המשק בחצר ביתנו, לא בחלתי בשום עבודת כפיים. לימים גם הייתי רפתן. את נעורי העברתי כיתר חבריי במגרש הכדורגל של מכבי רחובות. הייתי קיצוני סופה. גיגי כהן ויורם אורנשטיין, ששיחקו איתי, יכולים להעיד על כך. דרך הכדורגל יצרתי קשרי ידידות עם שחקני כדורגל רבים. אחד מהם היה אדי בן דרור ז"ל, על שמו הוקמה קרן "אדי" לתרומת אברים. במקביל למדתי בתיכון בפרדס חנה יחד עם יוני, בנו של שמעון פרס. לאחר שהבנתי שמרדונה לא ייצא ממני, התגייסתי לצבא. היו לי שתי אפשרויות. האחת לשחק באליפות צה"ל בכדורגל בנבחרת השיריון, והשנייה לנצל את כישורי האמנות והבידור, אותם קיבלתי כמתנת האל, ולהצטרף ללהקת גייסות השיריון של שאול ביבר. בחרתי באפשרות השנייה. יחד עם מוני מושונוב, יצחק "צ'רצ'יל" קלפטר ושלמה יידוב, "יצאו השיריונים בחריקת שרשרת". את היידע והאהבה לזולת, שצברתי באותן שנים, הבאתי איתי בהמשך דרכי, והם נר לרגליי עד היום."

במונולוג זה פתח מנכ"ל מלון מרינה בת"א את הראיון.

כשבלמתי את שטף דבריו: "זה לא אודישן, אצלי התקבלת ללהקה," ארשת רצינית עלתה על פניו של יוחאי, הוא יישר את העניבה, ובאחת הפך למנכ"ל המוכן לראיון, שהופסק מידי כמה דקות עקב הזמנות שקיבל מסוכני נסיעות מרחבי העולם.

מתי ואיך עשית את המהפך מבמות הבידור לענף התיירות?
"מייד אחרי שרותי הצבאי למדתי ניהול בתי מלון. סיימתי בהצטיינות את לימודי לתוארB.A בניהול בתי מלון ומסעדות באוניברסיטת פלורידה. את כישוריי האומנותיים והידע שצברתי בלימודיי, הבאתי לכל המלונות אותם ניהלתי. למשל, קלאב אין באילת, אותו ניהלתי יחד עם מוישיק תאומים בימים שהוא היה כזה קטן ומודי גולדברג כידון. אלה היו ימים שישראלים היו מגיעים רק לסופי שבוע. שאר ימות השבוע אילת הייתה ריקה, עד שהגיתי את הרעיון להטיס בחברת התעופה ארקיע נופשים בדילים הכוללים טיסה ואירוח באמצע השבוע. מודי ומוישיק עשו קמפיין ענק, שהביא למהפך ואילת החלה לפרוח."

יחד עם אילת גם אתה התחלת לפרוח?
"ניהלתי את מלון דניאל בהרצליה, את מטרופולין, הייתי מנהל שיווק של הילטון בת"א, ניהלתי את מלון אבנטורה במיאמי ביץ', את דזרט בפלורידה, הייתי מנהל המכירות של חברת לאדברוק, ולאחרונה סיימתי את תפקידי כסמנכ"ל שיווק של חברת אייס פורטל מארה"ב, חברה המתמחה בשיווק בתי מלון באמצעות האינטרנט. אם לזה אתה קורא פריחה, אז אכן פרחתי."

תקופה ארוכה נעלמת מהנוף בישראל...
"תקופה ארוכה חייתי בארה"ב. ניהלתי שם מלונות. אני ומשפחתי חיינו כמלכים. לא היה חסר דבר, מלבד הגעגועים לישראל. היה לנו כל הטוב שבעולם, משפחה אוהבת ומלוכדת, וילה מפוארת, מכוניות פאר, אך את אהבתי לארץ ישראל, אני ומשפחתי, לא היינו מוכנים להחליף בשום הון שבעולם. לדבר בעברית, לצחוק בעברית. החברים הם האושר האמיתי, והם בסופו של דבר הכריעו, כשקיבלתי לפני כשמונה חודשים את ההצעה לנהל את מלון מרינה בת"א. הפור נפל וחזרתי באהבה גדולה לישראל. לא נעלמתי מהנוף הישראלי. ביקרתי בארץ בכל הזדמנות. ראיתי זאת כיציאה לחופשה צבאית רגילה".

אילו חידושים אתה מביא אתך כמנכ"ל למלון מרינה?
"תסתכל סביבך ותראה את השיפוצים, שעובר בימים אלה המלון. אני מתרוצץ בכל פינה בארץ יחד עם אנשי שיווק ומכירות כדי לשווק נכונה את המלון. אני עובד בכל ימות השבוע מצאת החמה עד צאת הנשמה ועושה תורנות של מנהל תורן פעם בשבוע. בנוסף החזרתי עשרות סוכנים מאירופה. היום, למשל, מגיעה למלון קבוצת סוכנים מרוסיה, אורחים מגרמניה ואנשי עסקים. בימי הקיץ הקרבים נעשה בבריכת השחייה, המשקיפה על המרינה מהקומה השישית, ערבי שישי וקבלת שבת בסגנונות שונים. לאחרונה השקנו אתר אינטרנט חדש www.marina-telaviv.co.il אנחנו מופיעים באקספדיה ונמצאים במקום השמיני בתל אביב מתוך ארבעים מלונות. החידוש העיקרי שהבאתי הוא היחס האישי לעובדי המלון. כל עובד יודע שהוא יכול להרגיש חופשי ולהרים אליי טלפון בכל בעיה שיש לו. אני אוהב לראות אנשים שמחים ואדיבים סביבי".

במלון מרינה 160 חדרים, ביניהם חדרים הצופים לים, חדרי קלאב, חדרים זוגיים ומשפחתיים, סוויטות וסוויטה נשיאותית, מאובזרים באביזרי נוחות מגוונים. במלון לובי מפואר ובית כנסת. אורחי הסוויטות מוזמנים להתארח בטרקלין העסקים בקומה השלישית של המלון, הצופה למעגן הסירות של המרינה הצמודה למלון.

את הראיון המלא עם יוחאי אייזנר ניתן לקרוא בעיתון "פספורט" מה- 27/2/09. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: