אא

פארטי טיים: שלושת הקרנבלים המרתקים באיטליה

קרנבל המסכות בוונציה, מלך הניוקי בוורונה, בובות הענק בוויארג'וונציה, מלבד האות v הראשונה בשמות הערים, המשותף לשלושתן הם הקרנבלים הייחודיים והמרתקים ביותר שמתקיימים מדי שנה בארץ המגף. שווה ביקור

| |

בכל שנה מתקיימים באיטליה אינספור קרנבלים ופסטיבלים, שמושכים אליהם מבקרים מכל רחבי העולם. קרנבל המסכות בוונציה, מלך הניוקי בוורונה, בובות הענק בוויארג'וונציה, הם שלושת הקרנבלים המיוחדים ביותר שמתקיימים מדי שנה בארץ המגף.

קרנבל המסכות בוונציה

הקרנבל המפורסם ביותר באיטליה. ונציה, מלכת הים האדריאטי, הופכת למשך עשרה ימים בשנה לבירת האשליות. החגיגות הגדולות נערכות בכיכר סן מרקו, הכיכר המרכזית של העיר המוני התיירים מגיעים לכאן כדי לחזות ולהתחזות. במהלך החגיגות מתקיים טקס בחירת  ה"מריה" היפה ביותר, תחרות מלכת היופי המקומית, ומעל לבימה הגדולה נערכת תחרות התחפושת היפה ביותר. תיאטרון רחוב ענק ססגוני וצבעוני, המתאפיין בנוכחות מרשימה של מסכות ונציאניות  מדהימות ביופיין ונחשב לגדול ביותר בעולם. הקרנבל מתקיים מידי שנה מסוף חודש ינואר ועד אמצע חודש פברואר בוונציה הרומנטית, המשמשת כמקומה הטבעי של המסכה ומגלמת בחזותה תפאורה הולמת לתחפושות. את ההשראה לתחפושות שואבים מהקומדיה "דל ארטה" ומחיי היום יום באיטליה. הקרנבל החל לפני יותר מ-250 שנה ומושך אליו כל שנה אלפי משתתפים מקומיים ואלפי תיירים מכל רחבי העולם.

קרנבל מלך הניוקי בוורונה

ורונה, עירם של רומיאו ויוליה, מארחת יום אחד בשנה את הקרנבל המרכזי של ורונה, שזכה לשם קרנבל הניוקי. למה ניוקי? לפני כ- 500 שנה הייתה בצורת, שהביאה למחסור בקמח. עניי העיר החליטו להתמרד נגד שליטי העיר ה"שבעים", שלא דאגו למחסורם. במועצת העיר ישב באותה עת האציל תומאסו דה ויקו, שהיה ידוע בנדיבותו. הוא הורה על חלוקת קמח וביצים לכל תושביה העניים של ורונה ואלה הזדרזו והכינו מהם ניוקי.

מאז, בכל שנה, ביום שישי האחרון של תחילת צום הלנט (התענית שלפני חג הפסחא) נערך בוורונה קרנבל מיוחד, כשבמרכזו אחד מנבחרי העיר מקבל את תואר "מלך הניוקי". החגיגה הצבעונית מתרחשת ברחובותיה המרכזיים של העיר, ותושבים רבים לוקחים בה חלק על שלל תלבושותיהם המסורתיות. מצעד הניוקי כולל כרכרות ענק, תחפושות והמון קונפטי וסוכריות. השיא של הקרנבל מגיע, כאשר אחד מנכבדי העיר נבחר ל'מלך הניוקי' ומלווה בפמליה ססגונית. הוא מוביל את המצעד עד פיאצה סאן זנו, המקום בו מחלקים לתושבי העיר בסיום המצעד בדוכנים ססגוניים את המאכל המקומי, הניוקי.

קרנבל מלך הניוקי בוורונה 

 קרנבל הכירכרות ובובות הענק בעיירה ויארג'ו

בעיירת החוף ויארג'ו, השוכנת בריביירה האיטלקית, מתקיים בכל שנה קרנבל הנחשב למרהיב ביותר באיטליה ואחד מהמפורסמים בעולם, בשל בובות הענק הנישאות על כירכרות. הקרנבל מתקיים בוויארג'ו כבר 143 שנים על הכרכרות, שגובהן כגובה הבניינים בשדרה (כשש עד שבע קומות), אותן מכינים במהלך השנה. התהלוכה מתקיימת בשעות אחר הצהריים במשך 4 סופי שבוע, וקהל רב מתאסף משני צדי השדרה.

כל כרכרה מתארת באופן סאטירי דמויות ציבוריות מאיטליה ומהעולם כולו. זוהי חגיגה של צבע, מוסיקה, תזמורות, מאות רקדנים הסוחפים את המשתתפים. יריית תותח מסמלת את תחילתה של התהלוכה והכרכרות מתחילות לנוע. בסופו של הקרנבל תושבי העיירה בוחרים את הכרכרה המוצלחת ביותר בכל קטגוריה. הכרכרות הזוכות נכנסות לתצוגה מתמדת במוזיאון הקרנבל בוויארג'ו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםאיטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: