אא

חברות השכרת הרכב מתריעות: קשיים בהשגת רכבים ביעדים שונים

עקב פשיטות רגל של חברות השכרה בחו"ל, סגירת מפעלי ייצור והקטנת האשראי מצד הבנקים, חברות השכרת הרכב הבינלאומיות מצמצמות את צי כלי הרכב שלהן. בספרד, קנדה וארצות הברית צפוי קושי בהשגת רכבים בקיץ הקרוב.

Shutterstock Shutterstock
"מי שלא יזדרז להזמין רכב כבר כעת ליעדים שונים, ימצא את עצמו בלי יכולת להזמין רכב בקיץ הקרוב", מתריע אופיר דנאי, מנכ"ל חברת אופרן הולידיי אוטו. לדברי דנאי, ענף השכרות הרכב עובר בימים אלה את המשבר הקשה ביותר מאז ומעולם. חברות השכרת רכב לא מעטות פשטו רגל וחברות לייצור רכב קרסו, מה שמונע ייצור של כלי רכב חדשים, שהיו אמורים להגיע לחברות ההשכרה. מנגד בנקים מצמצמים אשראים לחברות השכרה, שהיו אמורות לרכוש רכבים חדשים.

לדבר דנאי, בספרד 'נחתכה' כמות השכרת הרכבים בשליש בגלל פשיטות רגל. "בספרד אני צופה מחסור חמור בהשכרת רכבים ביולי-אוגוסט. מי שלא יזמין כעת, לא יוכל למצוא רכב. בפאלמה דה מיורקה בכלל אי אפשר למצוא רכבים לחודש אוגוסט".

דנאי מספר כי באופרן נאלצו לוותר על מאות הזמנות במהלך חופשת הפסח, בגלל אי יכולת לספק את כל הבקשות, עקב צמצום משמעותי בצי הרכבים שחברות ההשכרה מעמידות. דנאי מציין כי גם בקנדה יש מחסור חמור של כלי רכב להשכרה בחודשי הקיץ, וגם בארצות הברית מסתמן מחסור בעייתי.

עופרה חדד, מנהלת מכירות חו"ל בחברת אוויס: "אכן יש שינוי במספר מקומות באירופה מבחינת מספר צי הרכבים שעומד כיום להשכרה. אני צופה בעיות שיכולות להיות בספרד. גם באיטליה עלולות להתעורר בעיות ברכבים הזמינים וגם בהולנד תהיה ככל הנראה בעיה".

דני שמעוני, מנכ"ל חברת הרץ: "יש סיכוי שבעולם תהיה האטה ויקנו פחות כלי רכב. ביעדים מסוימים צפוי להיות מחסור. ההמלצה שלי להצטייד מראש במלאי בחברות המחשיבות את עצמן, כי אחרת אנשים יכולים להגיע ליעדים מסויימים ואז ימצאו את עצמם ללא רכב. באירופה יש הרבה חברות קטנות, שאי אפשר לדעת כמה זמן יחזיקו מעמד. לכן מומלץ לשלם טיפה יותר לחברות מוכרות".

שינוי נוסף אותו צופים מנהלי חברות השכרת הרכב הוא בקילומטראז' של הרכבים אותם יקבלו השוכרים. אם עד כה הציבור הורגל לקבל רכבים עם קילומטראז' די נמוך, הרי שחברות ההשכרה צפויות להחליף פחות ופחות את צי הרכבים, ואז האנשים יקבלו רכבים עם קילומטראז' הרבה יותר גבוה ממה שהורגלו עד היום.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: השכרת רכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: