אא

חגיגת שבועות 2009: מן הכפר לתל אביב

בערב חג השבועות, יום חמישי, 28 במאי, בין השעות 10:00-15:00, תקיים עיריית תל אביב יפו - מחלקת 'דיזנגוף יוצר', חגיגת שבועות ססגונית בשדרות בן גוריון [מקטע רחוב שלמה המלך ועד כיכר אתרים]. האירוע מיועד לכל המשפחה והכניסה חופשית!!!

Shutterstock Shutterstock
בלב ליבה של תל אביב מוגשת פעילות חג לכל המשפחה. במת קציר תוצב במקום ויתקיים טקס ביכורים מסורתי. הילדים יוכלו לחלוב עזים, להכין גבינות, לטחון קמח באבני ריחיים ולאפות פיתות על הטאבון. עוד במקום, יער פרפרים, מתחם לגו והצגה דרמטית ומשעשעת.

יער הפרפרים:
באוהל ירוק וססגוני מתעופפים להם מאות פרפרים צבעוניים ונחמדים. קהל המבקרים יוכל "לגעת" בפרפרים ולהאכילם. השחקן דודו זר מסדרת הטלוויזיה "פרפר-נחמד" ישיר עם הילדים שירי שבועות ויפריח יחד עם הקהל את מאות הפרפרים אל הטבע.

חליבה וחביצה:
מנהג אופייני לחג השבועות הוא אכילת מאכלי חלב. באירוע תתאפשר חליבה ידנית וחביצת חמאה וגבינה. הילדים יסננו חלב מפוסטר וייצרו מנת גבינה אישית אותה יטבלו בשמן זית וזעתר.

דרך הלחם:
הילדים יקבלו שיבולים, יפרידו ויטחנו את הגרעינים לקמח בעזרת אבני ריחיים, ילושו את הבצק ויכינו פיתות אישיות אותן כאמור יאפו בטאבון. במסגרת ההפעלה יקבל כל ילד חלב ושקית בד ויכין בעצמו גבינה אותה יוכל למרוח על הפיתה שיכין מכדור בצק שיאפה בטאבון שיוצב במקום.

קישור ופלך:
הילדים יפרקו צמר כבשים גולמי במברשות, יטוו חוט ידנית ויצפו בעבודה בקישור ופלך.

שוק האיכרים:
ההלכה היהודית קובעת כי את מצוות הביכורים אין לקיים אלא בפירות שבעת המינים. באירוע יוקם מתחם מרהיב ובו דוכנים המציגים שלל פירות וירקות אורגניים לצד יינות, דבש, שמן זית ועוד.

מתחם טֶנֶא:
מצוות הבאת הבכורים היא מהתנ"ך. עיקר המצווה היה הבאת ביכורי השדה לבית המקדש. בארץ נתחדש המנהג בבתי ספר ובהתיישבות הציונית ובימינו נהוג להביא טנא עם פירות וירקות. באירוע יוצבו דוכני ביכורים, אשר ישמשו את הילדים להרכבת טנא אישי, מלא כל טוב מפירות וירקות ארצנו וכן תתאפשר הכנת סלט מתכולת הטנא.

לגו-מוטור:
מתחם אטרקטיבי ובו יוכלו הילדים לבנות כלי רכב שונים, באמצעות קוביות לגו גדולות. כלי הרכב יוכלו לשמש את הילדים לנסיעה במסלול מיוחד ומפותל שיוקם במיוחד למטרה זאת.

מופע ילד הג'ונגל:
מופע מפתיע ומרתק בשיתוף הילדים, המספר את סיפורו של מוגלי - ילד הג'ונגל. במופע משולבות חיות שונות כגון: תוכים ענקיים ומאולפים המבצעים תרגילים, כלבים מאולפים ונחשי ענק המשולבים בקטעי אילוזיה בלתי נתפסים. המופע מלווה בקטעי פירוטכניקה וטכנולוגיית גימיקים ייחודית ומתקדמת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: