אא

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות: "נגן על עצמנו מפני פעילות דורסנית ובלתי חוקית של ה-BSP ויאט"א"

בהתאחדות סוכני הנסיעות הוחלט לדווח לרשות להגבלים עסקיים במקרה שסוכן נסיעות ינותק באופן משותף ממערכת ההזמנות כתוצאה מדיווח של ה- BSP ליאט"א.

Shutterstock Shutterstock
בהתאחדות סוכני הנסיעות החליטו לפעול בכל דרך כלפי ה-BSP ויאט"א. מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מציין כי: "בדצמבר האחרון קבעה הרשות להגבלים עסקיים, בעקבות תלונה שהגישה התאחדות סוכני הנסיעות, באמצעות עו"ד דרור שטרום, כי מערכת הסליקה הענפית, ה- BSP, חרגה באופן ברור מההיתר שניתן לה לפעול בישראל וכי היא משתמשת לרעה בכוחה המצרפי כנגד סוכני הנסיעות, בין השאר באמצעות ניתוקו של הסוכן ממערכת ההזמנות של כל חברות התעופה הסדירות".

פתאל מציין עוד כי: "הרשות קבעה עוד כי תפקידו של ה- BSP לשמש כמכשיר התחשבנות יעיל ותו לא, וכי חל עליו איסור לדווח ליאט"א על חריגה של סוכן הנסיעות מנוהלי ה- BSP."

פתאל מסר כי לקביעתה של הרשות חשיבות רבה אך אין בכך די. "אנחנו מודעים למגבלות הקיימות ברשות להגבלים עסקיים לאכוף את ההחלטה, גם אם מדובר בהחלטתה שלה, ולכן סוכני הנסיעות ידווחו בעצמם לרשות על כל מקרה שבו סוכן נסיעות ינותק באופן משותף ממערכת ההזמנות כתוצאה מדיווח של ה- BSP ליאט"א". "בכך", אמר פתאל, "נסייע לשלטונות לאכוף את החוק אך לא פחות חשוב, נגן על עצמנו מפני פעילות דורסנית ובלתי חוקית של ה- BSP ויאט"א כלפינו".

פתאל ממשיך ואומר כי: "יאט"א היא ארגון משותף של מאות חברות תעופה הקובע מזה עשרות שנים את "הכללים" בשוק התעופה, כולל הכללים לגבי ניהול עסקיהם של סוכני הנסיעות. במהלך השנים האחרונות מאבדת יאט"א ממעמדה בעקבות בדיקות שעשו רשויות ההגבלים העסקיים. התאחדות סוכני נסיעות בישראל תוקפת בשנתיים האחרונות, באמצעות עו"ד שטרום , את מעמדה של יאט"א וטוענת כי למעשה בכל הנוגע להסדרת "שוק הסוכנים", פועלת יאט"א כקרטל בלתי חוקי. עמדתה של רשות ההגבלים העסקיים בנושא ה- BSP היא, לדעת ההתאחדות, "סנונית ראשונה" בדרך להכרה באי החוקיות בה פועלת יאט"א כלפי הסוכנים בישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: