אא

מיכאל פדרמן: "הטלת מע"מ לתיירים תגרום לפיטורי 11,600 עובדים"

נשיא לשכת תעשיית התיירות מזהיר כי ביטול הפטור ממע"מ על תיירות נכנסת יגרום לירידה של כ- 12% במספר התיירים ולהפסד של עוד 290 אלף תיירים. לשכת התיאום של תעשיית התיירות ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת הדיון שיתקיים מחר בנושא בוועדת הכספים.

Shutterstock Shutterstock

לשכת התיאום של תעשיית התיירות ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת הדיון שתקיים מחר ועדת הכספים של הכנסת, בנושא הטלת מע"מ על שירותי תיירות נכנסת. במסיבת העיתונאים נטלו חלק בין השאר, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, מיקי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, אלי גונן, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, שמואל מרום ומנכ"ל הלשכה של מארגני תיירות, עמי אתגר.

פדרמן אמר בין השאר כי: "האוצר לקחו מספר תיירים כפול המע"מ שחשבו להטיל והגיעו למסקנה שתהיה הכנסה של חצי מיליארד שקל, אבל כל כלכלן מתחיל יודע שזה פונקציה לביקוש, ובמקרה הטוב אולי תהיה הכנסה קטנה ובמקרה אחר הפסד כספי. ברגע שהתיירות תקטן, המשאבים והזמן שלאורך שנים ייקח להחזיר אותה עומד כאפס לעומת ההכנסה אולי קטנה שתהיה בשנים הראשונות".

עוד ציין פדרמן כי: "לפי נתוני משרד התיירות ביטול הפטור ממע"מ יגדיל הכנסות המדינה ממע"מ נטו בסך של 442 מיליון שקל, כנגד אובדן הכנסות ותוספת הוצאות בסך של 392 מיליון שקל. הדבר יגרום לפיטורי 11,600 עובדים בעיקר מירושלים והפריפריות".

פדרמן הוסיף עוד כי: "לתחשיבי משרד התיירות יש להוסיף עוד אובדן מסי חברות וכן אובדן מסים על דיבידנד שהיו משלמים על עסקי תיירות לולא הירידה בפדיון וברווחים. הדבר גם יסיט תנועה משמעותית של תיירים למדינות השכנות ויקטין את הכדאיות של יזמים להשקיע בתיירות".

אלי גונן אמר במסיבת העיתונאים: "אני קורא לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, להתמיד בעמידתו האיתנה בכנסת לבלימת גזירת האוצר. כולנו בתעשיית התיירות עומדים מאחורי השר מיסז'ניקוב ומחזקים אותו במאבק. כולנו מקווים שהשר ישכנע מחר בוועדה את חברי הכנסת להצביע כנגד הצעת האוצר".

יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת, שמואל מרום, סיפר כי: "זו טיפשות לשמה להטיל מע"מ על תעשייה שגם כך מתמודדת עם קשיים. קיבלנו מאות פניות מגורמים בחו"ל המזהירים אותנו מפני ביטול הפטור ממע"מ. האוצר זרק הצעה למים הסוערים של הכנסת, ואנו כבר חשים את הנזק. סיטונאי התיירות מחו"ל ממתינים להחלטה בעניין. אם חבילת התיור תתייקר, רבים יסיטו את תנועות התיירות למדינות שכנות, או יקצרו את שהות התיירים". מרום הזהיר כי: "אנו מניחים שמכירת החבילות לתיירות הנכנסת תרד בלמעלה מ- 30%".

יוסי וייס, סגן יו"ר התאחדות מורי הדרך: "לא רק שמספר מורי הדרך הישראלים הולך ופוחת, מספר הנהגים ממזרח ירושלים הופך להיות הרוב. הסוכנים הישראלים מעבירים את העבודה שלהם לאנשים ממזרח כי השכר שלהם פיקטיבי. הם חיים רק מתשרים. למורי הדרך בארץ אין פנסיה והמצב קשה. הטלת המע"מ תפגע עוד יותר במורי הדרך, כבר היום יש ירידה של 30%. גם מעט העבודה שיש תרד ב- 40%".




עמי אתגר, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, שמואל מרום, יו"ר לשכת מארגני התיירות, מיכאל פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות ואלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל ויוסי וייס, סגן יו"ר התאחדות מורי הדרך.


שמואל מרום, יו"ר לשכת מארגני התיירות, מיכאל פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות ואלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל. צילום: ורד פאר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: