אא

תביעת ההתאחדות נגד אייר פראנס, ק.ל.מ ואליטליה: לקבוע כי הודעת ביטול עמלת הסוכן מהווה הפרת חוזה ועל כן בטלה

תביעת התאחדות סוכני הנסיעות, שתוגש לבית המשפט בשבוע הבא, הגיעה ל'פספורט ניוז'. עו"ד של ההתאחדות פנו לסוכני הנסיעות, בשמם תוגש התביעה, כדי שאלו יאשרו את הגשת התביעה.

Shutterstock Shutterstock
בתחילת השבוע הבא אמורה התאחדות סוכני הנסיעות להגיש את התביעה המשפטית נגד חברות התעופה אייר פראנס, ק.ל.מ ואליטליה לבית המשפט מחוז המרכז בפ"ת. עו"ד של ההתאחדות: דוד סילר, רן קדם ודרור שטרום, העבירו היום את התביעה לאישורם של 115 סוכנויות הנסיעות, אותם הם מייצגים בתביעה.

בתביעה שהגיעה ל'פספורט ניוז', מבקשים עורכי הדין: "לאכוף על המשיבות תשלום גמול למבקשות בהתאם להוראות חוזה יאט"א בו קשורים הצדדים. לקבוע כי הודעת ביטול עמלת הסוכן, אשר העבירו המשיבות אייר פאנס, ק.ל.מ למבקשות ואשר נכנסה לתוקף ביום 1 בינואר, 2009, מהווה הפרת חוזה יאט"א, כהגדרתו להלן, ועל כן הינה בטלה ומבוטלת. היעדר תשלום גמול על ידי משיבה 3-אליטליה, החל מיום 13 בינואר, 2009 , לרבות הטיסות מישראל, מהוות הפרת חוזה יאט"א". ההתאחדות דורשת בתביעה: "על המשיבות לקיים מו"מ בתום לב עם המבקשות בנוגע לשינויים המוצעים על ידיהן באשר לדרכי ההתקשרות בין הצדדים, ליתן כל סעד צודק ונכון אחר המתחייב לדעת בית המשפט הנכבד בנסיבות העניין".

בנימוקי התובענה טוענים עורכי הדין של ההתאחדות בבקשתם: "הודעת ביטול העמלות ואי תשלום גמול לסוכני הנסיעות מהווים הפרה יסודית ומהותית של המערך החוזי המיוחד הקיים בין המשיבות לבין סוכני הנסיעות. עניינה של התובענה שבכותרת במהלך משותף, בוטה וקיצוני בו נקטו המשיבות, באופן קולקטיבי כלפי ציבור סוכני הנסיעות בישראל, באופן חד צדדי. מהלך זה שלל כליל את הגמול המשולם לסוכני הנסיעות מזה עשרות שנים על ידי חברות התעופה, ואשר עמד עובר להגשת תובענה זו על עמלה בשיעור של שבעה אחוזים מן הסכום המשתלם בעד כל כרטיס טיסה. כל זאת, תוך הפרה יסודית ומהותית של המערך החוזי המיוחד הקיים בין המשיבות לבין סוכני הנסיעות בישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: