אא

ירידה של 6% בפידיון המלונות במחצית הראשונה של השנה

עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הפידיון של המלונות הסתכם בתקופה זו ב- 3.4 מיליארד שקל. הפידיון מתיירים ירד ב- 11.5%.

Shutterstock Shutterstock
הירידה במספר התיירים השפיעה על התוצאות הכלכליות של המלונות במחצית הראשונה של השנה. עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הפידיון הסתכם ב- 3.4 מיליארד שקל, כלומר ירידה של 6% לעומת התקופה המקבילה ב- 2008.

עיקר הירידה בפדיון הכללי נבעה מירידה של 11.5% בפדיון מתיירים, שהסתכם ב- 1.4 מיליארד ש"ח. מספר הלינות במחצית הראשונה של השנה ירד ב- 13%, כאשר מספר לינות תיירים ירד בכ- 27% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. הירידה הגדולה במספר לינות התיירים נובעת ככל הנראה מביטולים, שנרשמו עקב העלייה במתיחות הביטחונית באזור ומהמשך המיתון הכלכלי בעולם.

הפדיון מישראלים ירד במחצית הראשונה בפחות מאחוז, לעומת התקופה המקבילה ב- 2008 והסתכם ב- 2 מיליארד שקל.

המעניין הוא שבמחצית הראשונה של 2009, הפדיון מישראלים מתחלק לשתי תקופות עם מגמות מנוגדות. בשלושת החודשים הראשונים של השנה הפדיון מישראלים ירד ב- 10% לעומת 2008, ואילו בחודשים אפריל-מאי הפדיון מישראלים עלה ב- 6% לעומת התקופה המקבילה ב- 2008.

הירידה הגדולה בפדיון נרשמה בירושלים, 13%, תל אביב רשמה ירידה של 8% ואילת ירידה של 4%. הרצליה רשמה עלייה של 6%, ים המלח רשמה עלייה של 5.5% וטבריה עלייה של 0.4%.

במחצית הראשונה של 2009, חלקם של ירושלים ות"א בפדיון מתיירים היווה 59%, ואילו חלקן של אילת וים המלח בפדיון מישראלים היה 50%.

עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במחצית הראשונה של 2009 נרשמו בבתי המלון קרוב ל- 25 אלף משרות, ירידה של 2.7% לעומת אותה תקופה ב- 2008. לעומת זאת, בנושא השכר נרשמה עלייה של 1.8% במחצית הראשונה של השנה, והשכר הממוצע הסתכם ב- 6,000 שקל לחודש.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: