מינוי שגרירי תיירות למדינת ישראל

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
יוסי פישר חושב שיש להשתמש בישראלים בולטים בעולם בתחומים שונים, כמו אופנה, היי טק, ספורט, תעשייה, שישאו בתואר כבוד של שגריר לקידום תדמיתי של התיירות לישראל.

כתבה שפורסמה בשבוע שעבר באתר חדשות התיירות הבינ”ל באינטרנט, eTN, משכה את תשומת ליבי. הכותרת של הידיעה הייתה בתרגום חופשי “מועצת התיירות של סיישל מינתה שגרירי תיירות חדשים”. כותרת המשנה “60 שגרירים ב- 25 מדינות”.

הידיעה החזירה אותי 11 שנים לאחור, לשנת 1999. אז שלחתי למנכ”ל משרד התיירות דאז, שבי שי, רעיון לקדם את שנת ה- 2000 באמצעות “שגרירי תיירות”, שיופעלו על ידי משרד התיירות.

הרעיון הבסיסי היה להשתמש בישראלים בולטים בעולם בתחומים שונים, כגון: אופנה, תעשיה, היי טק, תיירות, ספורט, תרבות ואקדמיה, על מנת לקדם את התיירות לישראל. ישראלים אלו יישאו תואר כבוד של שגריר וייצגו את תעשיית התיירות. הרעיון הזה קודם על ידי שבי שי ולאחר שינוים פרסונאליים במשרד התיירות נגנז.

לאחר שנתיים, בשנת 2001, עת שימשתי כמנהל הפיתוח העסקי של רשת המלונות הגרמנית MARITIM העלתי שוב את הנושא בפני ידידתי גברת מירה אלטמן, אז יועצת בכירה לשר התיירות המנוח, רחבעם זאבי, ושוב הנושא קודם ולאחר רצח השר והשינויים הפרסונאליים נגנז.

מה עומד מאחורי הרעיון: למשרד התיירות ומשרד החוץ יש יכולת מוגבלת ותקציב קטן לקידום תדמיתי של התיירות לישראל. בארץ ובעולם יש מספר גדול של ישראליים בולטים בתחומי עיסוקם – היי- טק וטכנולוגיה, תעשיה, תיירות, ספורט, אופנה, אקדמיה ותרבות.

אישים אלו יכולים לשמש בהתנדבות כשגרירים נודדים של המדינה, לערוך חוגי בית, להפיק אירועים, אליהם יוזמנו אנשים אותם הם מכירים, כל זאת ללא תמורה על בסיס החזר הוצאות בלבד. התמורה, מעבר ל”גאווה לאומית”, היא בכך שאנשים אלו יקבלו תואר פורמאלי של שגריר תיירות נודד ודרכון דיפלומטי.

לצערי, כמו הרבה רעיונות גם הרעיון הזה נשכח ונגנז. האם כעת, לאור בעיית התדמית עמה מתמודדת מדינת ישראל, לא היה נכון לקדם את הנושא?

* יוסי פישר הוא משנה למנכ”ל כלל תיירות מקבוצת אי.די.בי וחבר מועצות המנהלים של חברות התיירות בתאגיד. שימש בתחילת שנות ה- 2000 כמנהל הפיתוח העסקי של רשת מלונות מריטים בגרמניה.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה