אא

מהקייט והנופש של אילת לעסקים ולקודש של ירושלים

יוסי סודרי החל לפני חודשיים לנהל את מלון שרתון פלאזה ירושלים לאחר שניהל באילת את מלון שרתון אילת

Shutterstock Shutterstock

לפני חודשים אחדים החל יוסי סודרי לנהל את מלון שרתון פלאזה ירושלים, לאחר קריירה אילתית ממושכת, בה ניהל בעיר הקייט הדרומית את מלון שרתון אילת ואת קומפלקס מלונות הרודס. באנו אל סודרי לבדוק מה בין אילת לירושלים וכיצד הוא מסתגל למאפיינים הייחודיים של עיר הבירה.


יוסי, מה ההבדל בין ניהול המלונות באילת לבין המלון בירושלים?
"זה שינוי משמעותי ביותר, שכן המלונות שניהלתי באילת היו מלונות נופש בעיר נופש, ועתה אני מנהל מלון עסקים ונופש במרכז עיר הבירה שלנו, בירושלים, שהיא עיר קדושה לכל שלוש הדתות ומארחת אנשים מאמינים מכל קצווי תבל. ירושלים היא אטרקציה תיירותית מסקרנת לכל תייר מכל קצווי תבל. אין כמעט מי שמגיע ארצה ולא יגיע לראות את ירושלים. ולכן סוג הניהול של שרתון פלאזה ירושלים שונה מהותית".
לדברי סודרי, כשהגיע למלון שרתון פלאזה ירושלים, מצא מלון מאד מיוחד ובהחלט שונה ממה שהיה מורגל לו באילת.

ומה כבר הספקת לקדם או לשנות בששת החודשים שאתה מנהל את המלון?
"קודם כל התחלתי בתהליך שיפוצים במלון בסכום משמעותי של 1,164,000 דולר. במסגרת זו שופצו חדרי אירוח בשתי קומות, שונתה חזית הכניסה למלון והוכנס ריהוט חדש ללובי. חלק מהשיפוצים יסתיים בשנה הקרובה. פרויקט השיפוץ הוא ענק וישפיע על כל פינה במלון ועל אופיו של המלון כולו. החלקים הבולטים בשיפוצים ובחידושים הם הקמת בית כנסת, הכנות לפתיחת מרכז עסקים ופתיחת סושי בר בלובי. כל אלה לא היו קיימים קודם במלון ויוסיפו למלון שירות ואוירה מיוחדים לאנשים חילוניים ולאנשים דתיים כאחד".

מה יכיל מרכז העסקים החדש?
"מרכז התקשורת והעסקים יהיה מהמשוכללים ביותר. הושקעו בו 240,000 דולר והוא יאפשר לאורחי המלון להשתמש במכשור ללא כל עלות נוספת. האורחים יוכלו להשתמש באינטרנט, במכונות הצילום והפקס ולהיות בקשר רצוף ושוטף עם עסקיהם בכל רחבי העולם".

ומה לגבי הסושי בר? האם זה צו האופנה?
"הסושי בר שייפתח בלובי יהיה שינוי מרענן במלון. הסושי בר נבנה והוכן על פי תכנון מוקפד של השף שלום קדוש בסטנדרטים הגבוהים ביותר, שהועברו אליו מיפן".


נוסף למאפיינים הייעודיים והלוקאליים של המלון סודרי גם פועל להטמיע את הסטנדרטים הבינלאומיים של שרתון כראוי למלון המשתייך לרשת בינלאומית. דוגמא אחת לכך, למשל, היא החלפת המיטות בחדרי האירוח למיטות SWEET SLIPER המפנקות. במלון הירושלמי מצא סודרי צוות ותיק ומיומן ובראשו השף שלום קדוש, שהפך כבר למותג מפורסם ברמה בינלאומית. השף קדוש הופיע בתוכנית טלוויזיה ביחד עם השף הכי ידוע בצרפת, רובישון, בעל כוכבי מישלן.


"לא ידוע לי על אף שף ישראלי אחר המקבל הוקרה והערכה מהשפים המובילים בעולם כמו זו הניתנת לשף שלנו, שף שלום קדוש," מכריז סודרי בגאווה ומוסיף: "אני מאד מאמין בהון האנושי ואני מקפיד לטפח ולהוקיר את האנשים העובדים איתי".

מה היקף התפוסה במלון?
"מלון שרתון פלאזה ירושלים הוא מהמובילים בעיר בכמות האורחים החוזרים למלון וכן בתמהיל התיירים המתארחים במלון. הרבה מאד תיירים, בעיקר מארצות הברית ומאירופה, הם אורחים קבועים במלון, מוכרים כבר ע"י צוות המלון והם מגיעים "הביתה". זה מלון הבית שלהם כשהם מגיעים ארצה. ההזמנות לחגים מגיעות הרבה מאד זמן לפני החגים על מנת להבטיח לעצמם את המלון, שהם מכירים ואוהבים להיות בו. גם המיקום של המלון הוא מצוין. נוח וקרוב ליציאה ולטיול ברחבי העיר".


האם אכן, כפי שמעידים המספרים, אנחנו בתקופת תיירות טובה?
"אני מזהה תנופה ואוירה אחרת בענף התיירות בתקופה האחרונה, והדבר, כמובן, גם בא לידי ביטוי בתפוסות הגבוהות במלון שלנו".

אחרי שנים לא מעטות וקריירה עשירה במלונאות, איך אתה רואה את עתידך בענף?
"גם בעתיד אני רוצה להמשיך בענף התיירות, שבעיניי הוא ענף ייחודי ומאד מעניין. כרגע אני לא חושב לטווח ארוך קדימה כי יש לי הרבה מאד אתגרים בניהול מלון שרתון פלאזה וכל מחשבתי וזמני מוקדשים עכשיו לקידום המלון".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: