אא

כיצד ישפיע המיזוג בין קונטיננטל ליונייטד איירליינס על התעופה בישראל?

לדעת יוסי פישר לאיחוד של חברות התעופה ויצירת חברת התעופה הגדולה ביותר בעולם, תהיה השפעה ניכרת על התעופה בישראל, השאלה היא איך ומתי.

Shutterstock Shutterstock
בתחילת השבוע פורסמה הודעה רשמית על ידי שתי חברות התעופה, קונטיננטל ויונייטד, על מיזוג מלא בין שתיהן. לכשתעבור העסקה את אישורי הרגולציה בארה"ב ובשאר העולם ניתן לצפות להשלכות הגלובאליות של מיזוג זה, שיוצר את חברת התעופה הגדולה בעולם.

מקומה של ישראל במיזוג
חברת קונטיננטל מיוצגת בישראל בהצלחה רבה על ידי אבי פרידמן, מנכ"ל החברה בישראל וביוון וצוותו. החברה מפעילה שתי טיסות יומיות מניו-ארק לתל-אביב.

על פי הפרסומים קודמים, קונטיננטל עתידה להפעיל טיסה יומית שלישית מיוסטון לת"א במהלך שנת 2012, עם קבלת מטוסי הבואינג 787 דרימליינר.

לעומת חברת קונטיננטל, יוניטד אינה טסה לישראל ומיוצגת באמצעות לופטהנזה. כעת ניתן לשער בסבירות גבוהה, שהניהול של הנציגות של יונייטד יעבור לניהולה של נציגות קונטיננטל בעתיד הקרוב.

השינויים אותם אני צופה לתנועה מישראל הם כדלהלן:
ראשית: עצם הגדלת כמות ה- HUBS והגדלת רשת הטיסות תאפשר לקונטיננטל למכור טיסות מתל-אביב לכל יעד ברחבי אמריקה הצפונית, המרכזית והדרומית בנוחות ובתדירות כמעט ללא תחרות.

שנית: יכול מאוד להיות שכעת עם האיחוד תוכל החברה להתחיל באופן מהיר, אולי עוד השנה, בטיסה יומית שלישית תוך שימוש בציוד של יונייטד ושימוש ב-HUB אטרקטיווי יותר מיוסטון, דוגמת – לוס אנג'לס – LAX. האפשרות בשימוש ב- LAX כ- HUB תאפשר תנועה דו כיוונית של תיירות יוצאת ונכנסת ותשרת את הקהילה היהודית והישראלית הענקית באזור לוס אנג'לס. אפשרות נוספת היא פיצול של מספר טיסות שבועיות ל- LAX ומספר טיסות לשיקגו, דנבר או סן פרנסיסקו.

שלישית: ברור שמכורך היות החברה הממוזגת - החברה הגדולה בעולם והחברה הבכירה בסטאר אליאנס, תוכל החברה לשווק טיסות לא ישירות עם חברות הסטאר האחרות דרך ה- HUBS של החברה באירופה.

רביעית: הגדלת התחרות בין הנציגות של החברה הממוזגת לבין החברות האחרות שטסות מתל-אביב על הקו הטראנס-אטלנטי עשויה להוביל להורדת מחירים בטווח הקצר. זאת עוד מבלי להתייחס לחברות דוגמת לופטהנזה, בריטיש, אייר קנדה וטורקיש, שגם להן נתח שוק מכובד על הקווים הטראנס-אטלנטיים.

שאלה אחת גדולה מרחפת ברקע והיא: האם החברה הממוזגת תעבור לעמלות 0 . קשה לדעת את התשובה לכך. ניתן להניח שלהנהלה המקומית של החברה הממוזגת תהיה השפעה רבה על תהליך קבלת ההחלטות של המטה.

לסיכום: התעופה העולמית נמצאת בתזזית של מיזוגים ובעולם ללא גבולות בו אנו נמצאים ניתן להעריך שההשפעות יגיעו אלינו מוקדם משרבים משערים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: