אא

פלאנטו אקספרס לפאפוס קפריסין

רשת הנסיעות "פלאנטו" ו"אופק נסיעות", בשיתוף עם חברת התעופה "ישראייר", ערכו סיור לימודי לפאפוס, לרגל השקת סדרת טיסות שכר משדה דב ליעד, דרך שדה התעופה בחיפה. הסיור כלל גם היכרות עם מלון Coral Beach ועם מיזם קייטנת הורים-ילדים במלון, שעתיד לצאת לדרך בחופשת הקיץ.

Shutterstock Shutterstock

הסיור של רשת הנסיעות "פלאנטו" ו"אופק נסיעות", בשיתוף עם חברת התעופה "ישראייר", החל כבר בשדה דב ביום שישי בבוקר. עלינו על מטוס של חברת ישראייר ונחתנו כעבור כעשרים דקות בשדה התעופה בחיפה כדי לאסוף את תושבי הצפון וכדי לעבור את ביקורת הגבולות, שכן שדה דב אינו רשאי לטפל בטיסות בינלאומיות של יותר מ- 19 נוסעים. כעבור כשעה מההמראה מחיפה הגענו לפאפוס, עיר חוף שנמצאת בחלק הדרום מערבי של קפריסין.

את הסיור הוביל משה אבישר, המנכ"ל והבעלים של חברת אופק נסיעות, הממוקמת בחיפה ומתמחה במערב קפריסין ומערב כרתים, ואילו ירון וינקלר, שעוסק בהפעלת קייטנות בארץ כ-26 שנה, ומעסיק כ-180 אנשי צוות, היה אחראי לחלק ההווי, כולל שירה בציבור באוטובוס וחידון נושא פרסים.

שדה התעופה של פאפוס, שהינו שדה תעופה בינלאומי, מרוחק מספר דקות נסיעה מהעיר. בצאתנו משדה התעופה עברנו בשוק של Pano Pafos. זהו שוק לתיירים, נקי מאוד, ובין השאר ניתן למצוא בו מגוון גדול של תיקים, מפות, מזכרות ומשקפיים במחירים סבירים. באיזור השוק יש הרבה מאוד חנויות של מותגים.

המשך הסיור כלל ביקור במלון Natura Beach, מלון בעל תפיסה ירוקה על חוף הים, שכולל חדרים ווילות עם בריכות צמודות להשכרה. הווילות מאובזרות לחלוטין וכוללות מטבח מסודר ושניים או שלושה חדרי שינה וסלון שפונה לבריכה.

עברנו דרך העיר פוליס בדרכנו לעיירת הדייגים לאצ'י ונכנסנו לשמורת האקאמס. בשמורה יש צמחייה שופעת ומינים רבים של בעלי חיים וציפורים. בשמורה נמצאות גם "מרחצאות אפרודיטה", שבהן על פי המיתולוגיה נהגה אפרודיטה לרחוץ לאחר מפגשי האהבה. בהמשך, בתוך השמורה, יש תצפית מרהיבה על מפרץ כריסוכו.

בדרך למפרץ קוראל עברנו ביקב Sterna, שנמצא ליד הכפר קטיקס, שם צפינו במערה שבה מאחסנים את היין ובתערוכה במקום. כמו כן נהנינו מהרצאה בנושא יינות, כמובן, וערכנו קבלת שבת.

בערב התארחנו במלון Coral Beach המרהיב, שבמפרץ קוראל. המלון רחב הידיים, שיש בו 422 חדרים, מחולק לשלושה אגפים: משפחות, VIP למבוגרים בלבד ולקבוצות שמגיעות לכנסים.

במלון ישנם מספר סוגי חדרים עם נוף לים או להרים, דופלקסים, חדרי סטודיו, סוויטות חוף, סוויטות גן וסוויטות ירח דבש. כמו כן יש במקום 5 מסעדות, בריכות חיצוניות ובריכה פנימית מחוממת, חדר כושר מאובזר, ספא הכולל ג'קוזי, סאונה, מספרה וטיפולים שונים, חדרי הרצאות וחנויות. יש במלון אינטרנט אלחוטי בתשלום, אולם חדר עסקים עדיין אין.

המלון טובל במרחבים שהצבעים השולטים הנם טורקיז וירוק. בכל פינה ניתן למצוא אטרקציות נעימות, כגון: גנים נחמדים, מפלים, גשרונים, וכמובן, החוף הצמוד למלון שאורכו 500 מטר. בין של הפעילויות המוצעות ישנם טניס, טניס שולחן, סקווש, צלילה, רכיבה על סוסים, סקי מים, גלישת רוח ועוד.

המלון נמצא במרחק 25 דקות נסיעה משדה התעופה ו- 10 דקות מהעיר.

ארוחת הערב התקיימה בטברנה מקומית עם שלל מטעמים מהמטבח הקפריסאי ולהקת רקדנים פיזזה בריקודים קפריסאים אותנטיים.

לאחר בוקר רגוע במלון יצאנו חזרה לשדה התעופה ובדרך עצרנו בנמל הדייגים, שלאורכו טברנות ובתי קפה, לצילומים אחרונים. התהליך בשדה התעופה של פאפוס היה מהיר ובטיסה של שעה נחתנו שוב בחיפה לצורך ביקורת הדרכונים. כעבור כ- 20 דקות טיסה נוספות נחתנו בשדה דב.

העיר פאפוס
פאפוס הנה עיר חוף בחלק הדרום-מערבי של קפריסין. העיר, שנחשבת למקום הולדתה המיתולוגי של האלה אפרודיטה, נקראת על שם בנם של פיגמליון וגאלאטאה. פאפוס הינה עיירת נופש המחולקת לשני חלקים: קאטו פאפוס, החלק הסמוך לים, שכולל את מלונות היוקרה ואת מתקני הבידור של העיר וקטימה, שנמצא על הראסה הימית, שהוא אזור המגורים הראשי. העיר מהווה נקודת יציאה לטיולים באיזור.


בין האטרקציות של העיר, בעלת מעמד של אתר מורשת עולמית, אשר מומלץ לבקר בהן: הפארק הארכיאולוגי, הנמל, האקווריום של פאפוס, הסלע של אפרודיטה, קברי המלכים.



גלריית תמונות מהסיור לפאפוס






בסיור השתתפו בין השאר משה אבישר, ג'ורג', קרן סיגל ואסתי מנדל מ'אופק תיירות', נאווה כהן מאופק חדש, עופר גרין, מנכ"ל ישראייר, שני אורלי, שני אלון, שני מיכל, יוסי דדוש, חזי הרפז, ירון מיפז, ניצן הראל, יוסי גלזר ובוריס רזניק מ'ישראייר', עמוס סרי לוי, מנכ"ל פלאנטו, הילה כהן סידון, ירון וינקלר, אלמוג שירז, שרית גארוסי, בלי שדה, אוסי גלבוע, עודד שפיצברג ואופיר ליבשטיין מ'פלאנטו', לואיזה ורקלאס, מלשכת התיירות של קפריסין בישראל, יוסי סלקטור מ'ברון טורס', רויד רונית מ'דינה טורס', אבי בן רובי מ'חולון טורס', מרי קוטגרו מ'חיים טובים', יפה קרן מ'טיולים מעולם אחר', דויד ודינה מוסרי מ'טיל נסיעות', פנחס משה ומרינה מ'צברה' ורונה צדיק מ'נט טרוול'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםקפריסין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: