אא

עקבה קורצת לתייר הישראלי: נופש אטרקטיבי במלונות פאר

עקבה, נדמה שבקרוב תהפוך עבור הישראלים ל'דבר הבא' בחופשות הקיץ והחורף.

Shutterstock Shutterstock

מכפר דייגים מנומנם מתפתחת עקבה והופכת לעיר, שהישראלים יפגשו בה תיירים מרחבי תבל. עקבה היא היעד השיווקי של חברת ארקיע, אשר תטיס ישראלים לשדה התעופה החדש של העיר. החופשות שארקיע מציעה הן החל משלושה ימים ועד שבוע. המלונות, שנבחרו בקפידה ובמקצוענות על ידי ארקיע, הם: קמפינסקי ושני מלונות מובנפיק [[MOVENPIK: מלון מרינה פלאזה ומלון רדיסון טאלא ביי.

האירוח במלונות הוא מארוחת בוקר ועד אירוח מלא, כשכול בתי המלון הם, כאמור, של רשתות בינלאומיות ידועות.

ראוי לציין שהמלצרים במלונות הם אסיאתיים, והמדינות שמהן הגיעו לעבוד בעקבה הן: אינדונזיה, הודו, סרי לנקה, סין, הפיליפינים ודרום קוריאה. מדובר במלונות חדישים, או בני מספר שנים בודדות, הממשיכים לשדרג עצמם כל הזמן. הנופש הישראלי יוכל לחוש בבית או בחו"ל, בבריכות הענקיות, על חוף הים ובכול הפעילויות, שהיה רגיל אליהן בתורכיה, קפריסין או אילת.

עקבה היא מדינה בתוך מדינת ירדן ומתנהגת בהתאם. דגל שלושת הצבעים, בלי הכוכב הירדני, המתנוסס במרכז העיר מסמן זאת. מדובר בדגל ענק, הגדול בעולם, אותו רואים בכול האזור כשהרוח נושבת. תמונותיהם של המלך עבדאללה ושל המלך חוסיין מפארות כול בניין או קיר מרכזי בעיר. בעקבה מתגוררים היום 120 אלף תושבים לעומת 55 אלף תושבי העיר אילת. עקבה נקיה מאוד, מכניסה אורחים ורמת הביטחון האישי בה גבוהה מאוד. הפרויקט היוקרתי ההולך ומושלם בעקבה שייך למשפחת חארירי הלבנונית - פרויקט הסאריה הענקי. לגונה, שרובה בתוך מי הים, עם שרשרת ענקית של קומות ובניני מגורים, פעילויות וחלומות. העבודות, שמושכות את העין, אמורות להסתיים בתוך כשנה.




העיר עקבה היא המוצא היחיד של ירדן אל הים, ואליה וממנה מתנקזות כול הסחורות שמגיעות באוניות. סחורות רבות, אשר פורקות בעקבה, מועברות לישראל. יצוא הפוספטים הוא ענף היצוא הכמעט יחיד של ירדן לעולם, ובעיקר למזרח הרחוק. רשת רכבות מחברת את עקבה לערים, שמהן בא המחצב הזה.

המלונות הרבים הפזורים לאורך קו המים הם כיום בתפוסה כמעט מלאה. ההפתעה הגדולה היא מהמגזר הערבי בישראל, שמגיע בהמוניו למלונות בעקבה עם המשפחה המורחבת. בולטים הנופשים המשפחתיים מנצרת, סכנין, אום אל פאחם, טייבה, חיפה וכפרי הגליל. הישראלים, ובעיקר המשפחות הצעירות, יכולים לשלב את הנופש בטיולים מרתקים. אגב, חברת ארקיע תאפשר בשבועיים הראשונים של ההשקה, בחודש אוגוסט, טיול מאורגן לפטרה ולסלע האדום ב-33 דולרים בלבד.




טיול מאתגר נוסף הוא לנחל הארנון בצד הירדני של ים המלח. מי שיגיע במאורגן לנחל ראם ייהנה מארוחת צהרים מסורתית באוהל בדווי, ארוחה כוללת כבש, אשר בושל במעמקי האדמה על אש קטנה. גם לחובבי ההימורים והקאזינו אין מה לדאוג. ספינות מיוחדות יוצאות ערב ערב לטאבה ושבות עם בוקר למלון. מי שמבקש לקפוץ לבירה עמאן, יכול לעשות זאת באוטובוס תמורת 45 שקלים או 40 דולר לצד אחד במונית.

חווית קניות נוסח ירושלים העתיקה או מיני באזר של איסטנבול חשים בביקור בשוק העתיק של עקבה. במקום כוחות שיטור במדים ובאזרחי נמצאים לאורך ולרוחב. המקומיים מסבירי פנים, והישראלים ימצאו יעד למציאות ורכישות, כמו אחרי מלחמת ששת הימים. החנויות מציגות שפע והמחירים ממש מצחיקים, בינתיים. בנוסף לרובע העתיק ישנם קניונים וחנויות שמוכרות לנו ממרכז הארץ. ההגעה מכול בית מלון היא בהליכה רגלית קצרה או במונית תמורת דולר פלוס. דינר ירדני שווה 6 שקלים או דולר וחצי. מי שמחפש מסעדות מזרחיות הגיע למקום הנכון. ארוחת בשרים ענקית וטעימה, בעיקר בשר כבש, פלוס התוספות הרגילות של החומוס והטחינה הטעימה והסלט עם שמן הזית מחירה כ-8 דולרים לאדם. לא צריך לטוס לאנטליה עבור באקלווה או פיסטוקים. השפע והטעם יחזירו אתכם עם חבילות ארוזות הביתה. מי שמבקש לשכור רכב, לטיולים או לנוחות אישית, יכול לעשות זאת בכול מלון. הכבישים בעקבה ובדרך החוצה ממנה הם חדשים, השילוט ברור, והתנועה מועטה, כמו בישראל של שנות ה-50. כול החופים בעקבה הם של בתי המלון. המקומיים נהנים מחופי רחצה מושקעים ומסודרים מחוץ לעיר.




חברת ארקיע הטיסה עד כה כחמישים נופשים ליום לעקבה, דרך שדה התעופה שבאילת. המעבר דרך עמדות הבידוק, הישראלית והירדנית, הוא של כחצי שעה. הזמן יתקצר כשהמטוסים ינחתו בשדה התעופה הירדני, בו, אגב, יש דיוטי פרי נאה. בעקבה, כמו בעיר אילת, אין מס ערך מוסף. זמן הנסיעה ברכב משדה התעופה בעקבה, או מנקודת הגבול המשותפת, במעבר מאילת למלונות או לעיר, כ-10 דקות.

הזכרנו את הביטחון, שהירדנים מקפידים עליו במיוחד. לכול מלון כניסה מיוחדת לרכבים, שעוברים בדיקות ביטחוניות כמו כול אורח או זר הבאים למתחם המלון. לאלו החפצים בשקט אך ורק במתחם המלון על מגוון פעילויותיו, לא יהיה זמן לחשוב על דברים אחרים. האוכל מגוון ומוגש בשפע. המלונות מספקים את כול הצרכים של פינוק בספא, צלילה בשוניות אלמוגים, שייט וטיולים בים, משחקי כדור שונים והפעלות תחרותיות. חדרי המלון מרשימים ובקירבה לבריכה ולחוף הים.
בארקיע בטוחים שבקרוב נשמע את האמירה הישראלית החדשה: "כן, גם אנחנו טסים לנופש בעקבה."

הכותב היה אורח חברת ארקיע.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםירדן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: