אא

מדוע חשוב להסביר ללקוחות כיצד עובדות חברות ה"Low Cost"

חברות ה"Low Cost" הזרות שטסות לישראל אמנם נאלצו להתאים את עצמן לצרכן הישראלי, שעדיין מזמין חלק ניכר מחופשותיו דרך ציבור סוכני הנסיעות, אולם הן פועלות בדרך שונה מזו של חברות התעופה "הרגילות" במטרה להוזיל עלויות.

Shutterstock Shutterstock
בשנתיים האחרונות יותר ויותר חברות "Low Cost" אירופאיות מפעילות טיסות מאירופה לישראל. בין המפורסמות והגדולות בהן ניתן למנות את איזי-ג'ט ואייר-ברלין, אליהן מצטרפות שורה של חברות מספרד, איטליה, גרמניה ובריטניה.

גם ארקיע הישראלית הצטרפה לתחרות ומציעה טיסות "Low Cost" למספר יעדים, בהם אמסטרדם ופריז, וכעת שוקלים על הרחבת ההיצע.

בתקופה האחרונה נשמעו טענות של נוסעים, שקנו כרטיס טיסה יקר – אך נאלצו לשלם 1.5 אירו לכוס מים. נראה לי, כמו גם למועצה לצרכנות, שקיימת בעיה של הבנה בקרב הלקוחות מה הן חברות "Low Cost".

המודל העסקי של חברות "Low Cost" מתבסס על הזמנות ישירות באינטרנט, שחוסכות לחברת התעופה תשלום עמלה לסוכן הנסיעות. בדרך כלל, ככל שמזמינים בטווח זמן רחוק מהטיסה, מחיר הכרטיס יורד. הזמנה בטווח של 6-8 חודשים מראש יאפשר בדרך כלל את המחיר הזול. ככל שטווח ההזמנה מתקצר ומתקרב למועד הטיסה מחיר הכרטיס עולה. בחלק מהמקרים הזמנה קצרת מועד ב-"Low Cost" תניב מחיר כרטיס טיסה יקר יותר מאשר בחברות התעופה הסדירות או חברות הצ'רטר.

חלק מחברות ה"Low Cost" טסות אל ישראל וממנה בשעות הלילה – זמנים בהם השמישות של המטוסים שלהן בטיסות באירופה מוגבלת עקב סגירת שדות התעופה בארצות האיחוד האירופאי.

יש לציין שחלק מחברות ה"Low Cost" עושות שימוש בשדות תעופה משניים על מנת לחסוך בעלויות תפעול.

הרעיון הבסיסי של ה"Low Cost", "לשלם עבור מה שהלקוח צורך", הומצא על ידי חברות אלו והתקבל בהבנה רבה על ידי הנוסעים באירופה. בחלק מהמטוסים צומצם מקום המטבח ובמקומו הוספו מושבים. ברוב החברות האלו יש במטוסים רק מחלקה אחת.

בישראל המצב שונה. חברות ה"Low Cost" הזרות נאלצו להתאים עצמן לצרכן הישראלי, שעדיין מזמין חלק ניכר מחופשותיו דרך ציבור סוכני הנסיעות. לכן, חשוב להציג בפני הלקוח את המשמעות של טיסת ה"Low Cost" ואת עיקרי ההבדלים בינן לבין חברות תעופה "רגילות":
• תשלום עבור מטען
• תשלום עבור שינוי טיסה
• חיוב מלא עבור ביטול טיסה ללא החזר
• חיוב על מטען שעולה לתא הנוסעים – תרמילי גב, טרולי
• תשלום עבור מזון ושתיה במהלך הטיסה
• חיוב עבור אוזניות שמע
• בחירת מקום מועדף במטוס כרוכה בתשלום
• הזמנת מקום בחברת "Low Cost" לא תמיד זולה מטיסה בחברה סדירה או בצ'רטר
• חלק משדות התעופה, בהם משתמשות חברות ה"Low Cost", ממוקמים רחוק ממרכזי הערים והנסיעה מהם ואליהם ארוכה ויקרה

לסיכום:
עם הגברת פעילות חברות ה"Low Cost" הטסות לישראל וממנה משתנה מפת התעופה הישראלית. הלקוח הסופי עדיין אינו מבין את ההבדלים וחשוב להסביר לו אותם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: