אא

בין בריסל ללוקסמבורג

טירה קסומה בלב הארדנים

Shutterstock Shutterstock

בריסל כתמיד האירה לנו פנים. הגראן פלאס הייתה כרגיל מוצפת תיירים וליד המנקן פיס שוב ושוב תהו רבים: מה? זה הכל? כמובן, לא החמצנו את האטומיום ואת מוזיאון המיניאטורות ה'מיני יורופ', ובערב סעדנו במסעדה הפופולרית ברחוב הקצבים בלב בריסל, Chez Leon, המתהדרת במטבח בינלאומי מגוון ובהיסטוריה עשירה מאז 1893.

למחרת חרגנו מן השיגרה התיירותית וביקרנו במוזיאון היהודי ונסענו אל פרברי העיר לפארק 'החמישים' Cinquantenaire, לצפות בשער הניצחון הבלגי, שביקש להתחרות בזה של פריס, ולבקר בתצוגה המרשימה של המכוניות העתיקות, שמתחרה בכבוד רב בתצוגה של Mulhouse שבחבל אלזס בצרפת. לקראת סופו של היום יצאנו מן העיר בנסיעה קצרה של 15 ק"מ לעיירה Tervuren כדי לבקר ב`מוזיאון המלכותי לאפריקה המרכזית`, מוזיאון נחמד, מתאים גם לילדים, ומוקף בפארק מרשים.

יומנו האחרון בבירת בלגיה, הנחשבת גם בירת אירופה כולה בזכות משכנם של מוסדות האיחוד האירופי בעיר, הוקדש לבילוי בפארק המים אקוואליבי, וקינחנו אותו בשיטוט של בין ערביים במרכז העיר, ובהצטיידות חובה בשלל פרלינים משובחים וופלים בלגיים.

מבריסל יצאנו לכיוון חבל הארדנים בכביש המוביל ללוקסמבורג. בדרך לא יכולנו לפסוח על הערים העתיקות Namur ו-Dinant, הנחבאת על שפת הנהר בצל המצודה המרשימה. חבל הארדנים ידוע בזכות הגבעות המוריקות, כפרי הנופש ומערות הנטיפים המרשימות, וגם בזכות קרב הטנקים הגדול בהיסטוריה, 6,000 טנקים השתתפו בו במלחמת העולם השנייה, ובסופו הצליחו בנות הברית לבלום את הצבא הגרמני.




בתמונה: הפארק המרכזי בטירת Hassonville


אנחנו 'גילינו' בארדנים את טירת Hassonville. במרחק של שעה מבריסל או מלוקסמבורג, בלב חבל הארדנים, בדרך יפיפיה ומוריקה לכל אורכה, בין העיירות Marche en Famenne ו-Rochefort, במעבה היער, בלב פארק ענק ולצידו של אגם, מתנשאים לה הצריחים האפורים של הטירה הקסומה, Château d'Hassonville.

לטירה היסטוריה ארוכה ומפוארת. במאה ה-14 שימשה בית משפט, ומאוחר יותר אחוזת רוזנים, שהחליפה לא מעט ידיים. ב-1675 השתלט על האזור מלך צרפת, לואי ה-14, שחמד את הטירה, שיפץ ושיפר אותה, הקים סביבה את הפארק, והיא שימשה אותו כמעון ציד.

עד המאה ה-20 החליפה הטירה עוד ידיים רבות, עד שבשנת 1986 נרכשה ע"י משפחת רודריגז. בסוף אותה שנה הפכה הטירה למלון-מסעדה, המכיל 20 חדרים. בשנת 1999 נפתחה במלון מסעדת יוקרה ומרתף יינות. המלון, היער, הפארק, האגם – כל המכלול משדר אווירה של רוגע ושלווה אינטימית ורומנטית. כל האולמות והחדרים במלון מעוצבים בסגנון קלאסי, אלגנטי ויוקרתי, והארוחות במסעדה או בגינה המקורה חלונות זכוכית, מהן נשקפים נופי הפארק, הן חוויה קולינארית יוצאת דופן.

מלבד נופש ומרגוע ניתן ליהנות כאן מסיורים בעיירות הציוריות שבאזור, לצאת טיולים רגליים ביער, לרכב על אופניים, לשוט באגם, וכמובן, להתענג על השקט והשלווה, האווירה הרומנטית ושפע התפנוקים שמספקת הטירה לאורחים. Château d'Hassonville - אם לא תגיעו הנה להתארח או לסעוד, לבקר אתם חייבים.




בתמונה: מסעדת Chez Leon בבריסל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםבלגיהלוקסמבורג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: