אא

בעקבות איזי ג'ט, חברות התעופה ה - LOWCOST האירופאיות, יצטרכו לשנות את החשיבה

כך סבור יוסי פישר, בעקבות הודעתה של איזי ג'ט, על כך שהיא משנה את האסטרטגיה העסקית שלה ופונה לאנשי עסקים .

Shutterstock Shutterstock
בסוף השבוע פורסם שחברת איזי ג'ט ה -LOW COST המפורסמת והשנייה בגודלה באירופה, הודיעה על כוונתה לשנות את האסטרטגיה העסקית שלה ותפנה במכוון לאנשי עסקים . מנכ"ל החברה הודיע על השינוי באסטרטגיה במסגרת מסיבת עיתונאים, בה הודיע על רכישת 15 מטוסי איירבס 320 חדשים וכן על הסבת הזמנה של 20 מטוסי איירבס 319 קטנים יותר לאיירבס 320 .

השינוי באיזי ג'ט אינו בלעדי רק לה . מייקל אולירי, המנכ"ל ומייסדה האגדי של ראיינאייר, חברת ה LOW COST - הגדולה באירופה, התבטא לפני מספר חודשים בראיון שנתן ואמר שחברת ראיינאייר, חייבת לעבור שינוי אסטרטגי במודל העסקי שלה ולכך דרוש מנהל חדש שיביא עמו חשיבה מחודשת ושונה .

קיימות מספר סיבות עיקריות שמביאות את חברות ה -LOW COST באירופה לשנות את התנהגותן העסקית: הראשונה שבהן: עליית מחירי הדלקים . מחירי הדלקים עלו לרמה של 91 $ לחבית, עלייה של 30% ויותר ממחירי אותה חבית בתחילת 2009 . המשבר הכלכלי הקשה הפוקד את אירופה והתחרות העזה בין חברות התעופה ה"רגילות" לחברות ה - LOW COST, הביא לשחיקה גדולה ברווחיות חברות התעופה כולן .

הסיבה השנייה היא, עליית רמת החיים באסיה והפעילות העסקית שם, אשר הגדילה בצורה משמעותית את הביקושים למטוסי נוסעים, בעיקר למטוסים מהסוגים בהן משתמשות חברות ה - LOW COST : איירבס 320 והמתחרה בואינג 737, הביאו לעליית מחירי מטוסים אלו ולחוסר גמישות מצד היצרנים על מחירי המטוסים .

מרכיב שלישי וחשוב לא פחות הוא שיפור גדול ופיתוח מאסיבי של רשת הרכבות המהירות בתוך אירופה . בתוכנית ל - 2014 בין השאר, חיבור של ערי גרמניה המרכזיות עם עריה המרכזיות של בריטניה .
היתרון העצום של הרכבות המהירות, לעומת טיסה בחברות ה - LOW COST מתבטא במספר נקודות:
ברכבת: חיבור בין מרכזי הערים לעומת טיסה ב - LOW COST משדות תעופה מרוחקים ממרכזי הערים .
ברכבת: העיכובים והאיחורים הם מינימליים ביחס לאיחורים ועיכובים בטיסות שמושפעים מצפיפות בשמיים, מזג אוויר, תקלות טכניות וכיוצ"ב . נושא זיהום האוויר וההתחממות הגלובלית, הם נושאים מהותיים באירופה של המאה העשרים ואחת . מטוסים נתפסים כמזהמים, לעומת הרכבות המצטיירות כחסכוניות ושומרות על הסביבה . כל אלו מביאים לגידול בתנועת הנוסעים ברכבות בתוך אירופה.

נתח השוק של חברות ה -LOW COST האירופאיות, עומד על 24% מכלל שוק הטיסות בצרפת, לעומת 48% בבריטניה .

כל הסיבות שציינתי מחייבות את חברות ה - LOW COST האירופאיות לחשיבה מחודשת על מודלים עסקיים, שיאפשרו להן לשרוד את השינויים המתרחשים כעת בתעופה ובתחבורה הפנים אירופאית .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: