אא

'גרופון' ואקספדיה' במיזם משותף לצפון אמריקה ואנחנו הבאים בתור.

יוסי פישר על ענקית הקופונים המקוונים 'גרופון' החוברת לענקית התיירות המקוונת 'אקספדיה' במיזם משותף והאם הערוץ החדש יעבוד גם אצלנו.

Shutterstock Shutterstock

בשבוע שעבר פרסמו של ענקיות השיווק המקוון 'גרופון' ו'אקספדיה' על השקת מיזם משותף שיקרא : GROUPON- GATEWAYS WITH EXPEDIA. מה הן המשמעיות הצפויות לתעשיית התיירות. 
מה כולל המיזם?
בשלב הראשון המיזם יפנה לשוק הצפון אמריקאי אך בעתיד יורחב ליבשות נוספות. ההיצע יכלול 135,000 מלונות בעולם , כרטיסי טיסה, השכרות רכבים וקרוזים שישווקו בהנחה של 50% מהמחיר הקמעונאי שלהם באתרי תיירות אחרים ברשת בדיוק כפי ש'גרופון' משווקת את שאר מוצריה.
ערוץ השיווק יפנה בשלב הראשון לכ: 50 מיליון הלקוחות של שתי החברות בצפון אמריקה
הרציונל לשיטת השיווק הזו ברור. למוצרי תיירות אין חיי מדף. ברגע שהתאריך מגיע והחדר לא נמכר ההפסד מלא. אותו הדבר תקף לגביי מושב במטוס שלא נמכר , קרוז שתאריך ההפלגה שלו הגיע או רכב שכור שלא הושכר. זהו מעיין FACTORY OUTLET - חנות עודפים למוצרי תיירות כאשר ההבדל העיקרי בין השניים הוא שב: OUTLET משווקים עודפי ייצור, פגמים קלים או סחורה מהעונה הקודמת וחיי המדף ארוכים ואילו ב'גרופון' ישווקו את החבילות והמוצרים שלא הצליחו לשווק במחירים 'רגילים'.
בעולם שבו חוסר הוודאות הכלכלי גדול והמיתון בצפון אמריקה עדיין משפיע על הצרכנים – השיטה הזו עובדת.
ההשפעה הפסיכולוגית על הלקוח היא להרגיל אותו לחכות ל'דיל' ולאו דווקא להתמקד במקרה שלנו ביעד מסוים , מלון, או חברת תעופה ספציפית. אנו רואים את הצלחת שיטת הקופונים בארץ בעיקר בקרב צעירים – שכבת גיל של בין 20-40 .
לדעתי , ברור הוא שמי שברצונו לשמר ולטפח את המותג שלו ולשמור באותה עת על רמת נאמנות של לקוחותיו יעשה כל מאמץ שלא להיות משווק במיזם זה.
הפיתוי גדול- הסיכון ענק.
בסופו של יום כל מה שהמיזם הזה ימכור הוא חבילות מוזלות בהנחות ענק וייצר חוסר נאמנות למותגים והחלשה של מותגים שישווקו בערוץ זה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: