אא

לופטהנזה משיבה מלחמה לחברות ה'לאו קוסט': ריינאייר ואיזי ג'ט בקו החשוב לברלין וממנה

יוסי פישר כותב ומנתח את המיזם החדש של חברת לופטהנזה, הנושא את השם: Future Berlin ומנוהל על ידי מכר וותיק של אנשי התיירות בישראל – יוזף בוגדנסקי אחד מהמנהלים הבכירים ביותר בלופטהנזה.

Shutterstock Shutterstock
לפני מספר ימים התפרסמה כתבה בערוץ הטלוויזיה העסקית הגרמני N TV, שכותרתה בתרגום לעברית היא: 'לופטהנזה מכוונת להתחרות בחברות ה'לאו קוסט' ריינאייר ואיזי ג'ט .

לופטהנזה מעוניינת להתחרות על ליבם של התיירים המחפשים מחירי תעופה זולים בקו לברלין.

לצורך פתיחת תחרות זו מול חברות הלאו קוסט לופטהנזה תשקיע 60 מיליון אירו בציוד ובשיווק. אך יש בעיה במודל זה. עלויות הטייסים וצוות האוויר של לופטהזה גבוהים בהרבה מאלו של מתחרותיה, ועליה לקבל את אישור וועדי העובדים למהלך זה. לדברי מומחה התעופה, ניקולאס ביאביליס, המצוטטת במאמר: חברת לופטהנזה תוכל להפעיל מיזם כזה רק בהסכמתם של צוותי האוויר והטייסים. על מנת לבצע מהלך כזה תזדקק החברה להסכמה גורפת להורדת השכר של הטייסים במיזם זה ב - 20% לעומת טייסים בקווים אחרים של החברה.

דובר איגוד הטייסים של לופטהנזה – 'קוקפיט' מצוטט בכתבה כאומר שלא מתקבל על הדעת שהוועד יסכים לכך שבחברה יהיו שתי מדרגות שכר לטייסים.

בכוונת החברה לחסוך עד 30% מעליות כוח האדם בקווים לברלין וממנה באמצעות שימוש בצוותים של חברת הבת שלה ג'רמן ווינגס כמו גם על ידי הצבת המטוסים באופן קבוע בשדה בברלין כשדה הבסיס .

המהלך של לופטהנזה מתוכנן לקראת פתיחתו של שדה התעופה החדיש של ברלין ברנדנבוג שעתיד להיפתח בחודש יוני 2012. לופטהנזה תגדיל את רשת יעדי הטיסה האירופאים מברלין משמונה היום לשלושים ושמונה יעדים. השיווק האגרסיבי המתוכנן יציע מחיר טיסה התחלתי של 45 אירו לכיוון.

החברה תעמיד לרשות מיזם זה 15 מטוסים שימוקמו באופן קבוע בשדה החדש והוא ישמש אותם כבסיס היציאה.
שדה התעופה ברלין/ברנדנבוג הוא נמל התעופה השני בגודלו בגרמניה אחרי פרנקפורט ואחד מנמלי התעופה הגדולים באירופה. לופטהנזה רואה בנמל תעופה זה HUB מרכזי שלה שישרת את קווי הטיסה שלה ממזרח אירופה וממדינות חבר העמים לשעבר.

עד היום פועלת לופטהנזה בטיסות 'לאו קוסט' לברלין באמצעות זרוע הלאו קוסט שלה 'German Wings' אך פתיחתו של נמל התעופה החדש מסמנת שינוי אסטרטגי בתפיסתה של לופטהנזה שהחליטה להתמודד 'ראש בראש' בענקי ה - Low cost בשוק הבית שלה.

מטוסי חברת הבת 'German Wings' ימותגו באופן שונה ותתווסף ללוגו על המטוסים התוספת Lusthansa Group.

על פי דברי פרשנים מהענף, לופטהנזה ושותפותיה בברית הסטאר רוצות להגיע לנתח שוק של 25% מתוך 21 מיליון המבקרים בברלין. יעד התיירות המשמעותי והגדול ביותר בגרמניה.

בין היעדים החדשים מהם תטוס לופטהנזה לברלין: ברצלונה, איסטנבול, ברמינגיהם, שטוקהולם. מפריז ומלונדון מתוכננות בשלב הראשון שתי טיסות יומיות. בשבוע האחרון פורסם בעיתונות בישראל שלופטהנזה מתכננת להפעיל קו טיסות ישיר בין ברלין לת"א בכפוף לאישורה של רת"א ובהרחבת הסכמי התעופה בין גרמניה לישראל.

על פי התכנון של לופטהנזה רשת הקווים המוזלים של החברה מברלין ליעדים השונים באירופה תגיע לרווחיות בתוך שנתיים מהשקתם.

שלא בדומה לחברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה – אייר ברלין הנמצאת כעת בתהליך התייעלות וצמצומים, אין בכוונת לופטהנזה להפעיל את המיזם לקווים ארוכים,אלא להתמקד באירופה. בעתיד הבינוני תבחן האפשרות להרחיב את המיזם לטיסות מברלין לארה"ב.

אין ספק שהתחרות תגביר את כמות המבקרים בברלין שכבר היום נהפכה לאחד מיעדי התיירות העירוניים החשובים באירופה. השאלה הגדולה היא האם בעצם מהלך זה, לופטהנזה לא 'תורמת' להגברת מיצובה של ברלין כיעד התיירות הזולה הגדול של אירופה ופוגעת בכך בכלכלתה של העיר.

כבר כיום, מחירי המלונות בברלין בהשוואה לערים גדולות אחרות באירופה הינם מן הזולים ביותר. כמות חדרי המלון הנבנים מידי שנה עוברת את הביקוש הגובר ובכך מוסיפה למלחמת המחירים בין בתי המלון.

כנראה שתידרש רגולציה מסוימת על מנת להגביל את בנייתם המאסיבית של בתי המלון בעיר מחד ומאידך גיסא, תידרש הגבלת כמות ה'סלוטים' לטיסות לאו-קוסט בשדה החדש או לחלופין יעלו שלטונות התעופה את מחירי אגרות הנחיתה של המטוסים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: