אא

חברות התעופה מקצצות בתנאים לנוסעים ואילו רשתות בתי המלון מוסיפות לתנאי האורחים

מהפכה : בתי המלון בעולם החלו להציע שורה של שירותים מיוחדים לאורחים כמו השאלת ציוד, אכסון בגדים, מזון מיוחד לטיסות. האורחים מרוצים, הרשתות מגדילות את ההכנסות.

Shutterstock Shutterstock
מהפכה בעולם המלונאות, רשתות בתי המלון הנחשבות בעולם החלו להציע לטובת האורחים שורה של שירותים מיוחדים.

במאמר שפורסם בשבוע שעבר בעיתון THE NEW YORK TIMES על ידי הכתבת מישל היגינס נכתב בין השאר כי בתי המלון מציעים שרותים נילווים שעד כה הוצעו על ידי חברות התעופה. בין השרותים שמציעים חלק מהמלונות: 

- שרות AIRPORT CONCIERGE  - שרות זה מוצע לדוגמא על ידי מלון היוקרה פנינסולה בוורלי הילס בשדה התעופה של לוס אנ'גלס . השרות כולל איתור הנוסעים בהגעתם, או ביציאתם. הכנסתם ללאונ'ג בהמתנה לטיסה, עוזר להם בתהליך הבידוק של המטען או באיתור המטען על המסוע, עוזר נוסעים בבחירת מושבי טיסה טובים. הרעיון הבסיסי מאחורי השרות הזה הוא שבמקום שהנוסע יעבור תהליך ארוך יחסית, מסורבל ולעיתים לא נעים המלווה של המלון דואג לכך שכל התהליך יתבצע במינימום חשיפה של האורח. לדברי מנהל השרות של 'פנינסולה' בשדה התעופה מר ג'ימי ברדורף ' אנו מנסים להיות הקונסייר'ג בשדה התעופה ולעשות להם את החיים מעט קלים יותר. הם מגיעים מטיסות ארוכות של 14 שעות ולעיתים יותר'. השרות ניתן בחינם לאורחי המלון המגיעים ללא עלות נוספת, ואילו אורחים הבוחרים לעשות שימוש בשרות בעת העזיבה מחויבים בעלות של 100 $ למשפחה בעבור זירוז תהליך הבידוק הביטחוני וכניסה ללאונ'ג . עלות זו נמוכה משמעותית משרות דומה שמציעה 'אמריקן איירליינס' ללקוחותיה ונקרא : FIVE STARS SERVICE. שרות דומה מוצע גם במקומות אחרים בעולם על ידי רשתות בתי מלון אחרות לדוגמא רשת המלונות FOUR SEASONS מציעה שרות דומה במארקש אשר במרוקו.

- שרות נוסף המוצע על ידי רשתות המלונות הוא השאלת ציוד על מנת שלא יצטרכו לסחוב מטען מיותר. רשת WESTIN מציעה בהשאלה נעלי ריצה של 'ניו בלאנס' וכן בגדי ספורט לשימושם כך שלא יוצרכו לסחוב זאת במטען היד שלהם. רק שיהיה ברור, הנעלים מגיעות לאורח עם גרבים חדשות והבגדים מנוקים על ידי המלון עם החזרתם על ידי האורח. רשת המלונות 'FAIRMONT' מציעה אף היא שרות דומה רק עם נעלי ספורט של ADIDAS כל זאת ללא תמורה לחברי מועדון הלקוח המתמיד שלה ברמת EILITE . שאר חברי המועדון זכאים לעשות שימוש במוצרים בעלות של 10 $ לשהייה.

- מלונות אחרים דוגמת ה - RITZ CARLTON ו - FOUR SEASONS בעיר שיקאגו מציעים לאורחיהם החוזרים מקום איכסון יעודי עבור בגדיהם כך שיוכלו לוותר לגמרי או כמעט לגמריי על הצורך להביא עימם בגדים למלון בכל נסיעה. כל זאת ללא חיוב למעט גיהוץ וכביסה. האורחים מגיעים לחדרם ובארון מסודרים הבגדים נקיים ותלויים או מקופלים. ממש ' Home Away From Home'

- תמורת סכום של 315 $ מלון TRUMP בסוהו הולך צעד נוסף ומציע לאורחים שרות בגדים להשכרה . הבגדים לפי מידה ולפי טעמו של הלקוח, התאמה של צבעים ולפי עונות.

- שרות מצוין נוסף שבתי המלון מציעים הוא האפשרות לעקוף את החיוב על מטען עודף שקיים ונאכף כיום בכמעט על ידי כל חברות התעופה . המלון מעמיד משקל מיוחד לשקילת המזוודות כך שהלקוח ידע במדויק מה משקל המטען שלו ואף עוזר ללקוח לשלוח את המטען העודף באמצעות הדואר.

- מזון לטיסה: רשתות בתי מלון יוקרתיות מציעות לאורחיהן לקבל מזון מיחוד לטיסות. לדוגמא: רשת מועדוני הסופר-יוקרה One & Only מציעה לאורחיה בחלק מהמועדונים שלה להזמין מזון מתוך תפריט הנקרא : Air to Go שכולל בין השאר כריכים ומעדנים נוספים. רשת ארבע העונות מציעה אף היא תפריט מיוחד לטיסות הנקרא : Flight Bites הכולל סלטים קרים, בשרים קרים, חמוצים ועוגיות והכל ארוז באריזה מיוחדת כך שיהיה ניתן לפתוח ולאכול במטוס ללא כל מגבלה. המחיר של ארוחות כאלו אינו בשמיים ונע בין 20-30 $ לאדם בהתאם למלונות. 

-  יותר ויותר רשתות בתי מלון בעולם מוסיפות לשרותיהן לאונ'ג – טרקלין ייעודי בשדות התעופה הבינלאומיים. הראשונים במגמה זו היו רשת FOUR SEASONS שפתחו טרקלינים ייעודיים עבור אורחיהם בין השאר בשדה התעופה KONA בהוואי ובשדה התעופה של האיים המלדיביים. השירותים הניתנים לאורחים בטרקלינים אלו כוללים בין השאר: בר משקאות חופשי, שתיה חמה וקרה, ארוחות קלות, חטיפים, שימוש באינטרנט מהיר, נקודות הטענה עבור ציוד אלקטרוני ובידוק לאורחי המלונות . חלק מהטרקלינים אף מציעים שרותי עיסוי ומקלחות להתרעננות לאחר הטיסות הארוכות. השרות ניתן חינם לאורחים המגיעים ואליו לאורחים היוצאים השרות מוצע בתשלום של כ - 80 $ לנוסע.

- שרות מצוין אותו ניתן בהחלט לנצל ולהמליץ ללקוחותיכם הוא השרות שמציעה רשת מלונות שרתון העולמית במלונות בשדות תעופה. שם מציעה הרשת מחירי שהיה על בסיס חצי יומי עבור כל אותם נוסעים שטיסותיהם התעכבו או כאלו שיש להם זמן המתנה ארוך בין טיסות חיבור ליעדי המשך.

לסיכום, אנו עדים למגמה בה חברות התעופה נלחמות על חייהן ומחפשות דרכים להוזיל ולקצץ בעלויות . בתי המלון לעומת זאת מנסים להתחרות על כיסו ונאמנותו של הלקוח באמצעים שונים וברור ששרות הוא מרכיב מהותי בחבילה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: