אא

סוף שבוע חורפי בבוואריה

יוסי פישר מספר על ביקורו בבוואריה בתחילת החורף האירופאי, רגע לפני חג המולד והשנה האזרחית החדשה. סוף השבוע כלל קניות זולות ואיכותיות של מותגים באאוטלט בן 110 חנויות, בתי מלון ברמה טובה ובמחירים שווים לכל נפש, הרבה נופים קסומים ואווירת חג המולד, וכמובן, הרבה אוכל טוב, עוגות עשירות, וגם יין חם מתובל ומחוזק ברום.

Shutterstock Shutterstock
יצאתי לסוף שבוע קלאסי בתחילת החורף האירופאי, רגע לפני חג המולד והשנה האזרחית החדשה, שכלל את כל מה שהנוסע הישראלי אוהב. קניות זולות ואיכותיות של מותגים באאוטלט בן 110 חנויות, בתי מלון ברמה טובה ובמחירים שווים לכל נפש, הרבה נופים קסומים ואווירת חג המולד, וכמובן, הרבה אוכל טוב, עוגות עשירות, וגם יין חם מתובל ומחוזק ברום. את כל אלה ניתן לקבל במרחק של קצת פחות מארבע שעות טיסה למינכן.

עם ההגעה בשעות הערב המוקדמות נסענו מרחק קצר יחסית משדה התעופה של מינכן לעיר אינגולשטאדט. זוהי העיר המוכרת לרוב חובבי המכוניות כעיר של 'אאודי'. בהחלט ניתן לזהות זאת, מכיוון שכמעט כל מכונית שנייה בעיר היא 'אאודי'. שהינו במלון ברמת ארבעה כוכבים מן הדור החדש, מעוצב וחדיש, שנפתח רק לאחרונה.

למחרת בבוקר הוסענו אל האאוטלט The Village. האאוטלט נמצא מרחק של 5 דקות נסיעה ממרכז העיר אינגולשטאדט, על ציר תנועה מרכזי, וההגעה אליו מהעיר אפשרית גם בתחבורה ציבורית. בנוסף השיקה הנהלת האאוטלט שרות הסעות חד יומי היוצא מאזור תחנת הרכבת המרכזית במינכן ממלון 'סופיטל' כל יום בשעה 09:30. שרות זה הוא בתשלום של 15 אירו לנסיעה הלוך ושוב, וילדים עד גיל 16 פטורים מתשלום.

האאוטלט מציע מחירים אטרקטיביים ומבצעים לאורך כל השנה. המכירות המשמעותיות מתקיימות בתחילת ינואר ובסוף יולי, אך בהחלט ניתן למצוא 'מציאות' לאורך כל השנה. מעבר ל-110 חנויות המותגים האמריקאים, דוגמת: טומי הילפיגר, גאנט, טימברלנד, קלווין קליין, דוקרס, מותגים אירופאים קלאסיים, דוגמת: GEOX, סטפאנל, טום טיילור, וכן ניתן גם למצוא מותגי על, דוגמת: נעלי TODS, וורסאצ'ה, ולנטינו , BALLY וטרוסרדי. מנהלת השיווק של המרכז מסרה לנו, שלאחרונה נחתם חוזה עםHUGO BOSS ובקרוב גם הם יפתחו חנות מותג באאוטלט.

לאחר חצי יום מהנה אך מעייף לחלקנו, נסענו כשעה לבקר בשוק חג המולד של העיירה הבאוורית אובראמרגאו. זהו שוק קטן ומסורתי, שבהחלט אפשר לוותר עליו. את הלילה עשינו במלון ארבעה כוכבים בסגנון בווארי מסורתי המתמחה בטיפולי ספא החל מבוץ, קוסמטיקה וכלה במסאז'ים קלאסיים. לדברי עמיתיי שניסו, הטיפולים היו בהחלט ברמה גבוהה.

אחר הצהריים יצאנו לנסיעה בת כשעה וחצי לכיוון העיירה פוסן. הגענו לעיירה בשעות הערב המוקדמות ויצאנו לסיור לילי ברחובות העיירה וביקור בשוק חג המולד שלה. זוהי עיירה עתיקה, שהוקמה במקור על ידי הרומאים. העיירה שוכנת בסוף 'הדרך הרומנטית' ובהחלט ממומלצת כתחנת מוצא לטיולים באזור. למרות שעונת החורף נחשבת ל 'עונה החלשה' בעיירה, אני מוצא עניין בשקט, בנופי האלפים המקיפים את העיירה וסיור ביום ובלילה ברחובות הצרים ובטירה של הבישוף, שהיה הבעלים של העיירה. המון רומנטיקה. בהחלט מומלץ לסוף שבוע חורפי. גרנו במלון במרכז העיירה, מלון שהבעלים שלו גם תכננה אותו, מלון מודרני, שרות מצוין ומיקום נפלא על המדרחוב הראשי.

שוק חג המולד של פוסן קטן אך שווה ביקור בעיקר בגלל מיקומו, בכיכר העירייה ומתחת לטירת הבישוף.

בבוקר נסענו מרחק נסיעה קצר לבקר בארמון 'נוישוואנשטיין'. זהו ארמון מדהים ביופיו הממוקם על פסגת הר המוקף בהרי האלפים המושלגים. לדברי המדריכה, שנלוותה לסיור, זהו הארמון ששימש כמודל לארמונות הנמצאים בפארקי 'דיסני' ברחבי העולם, ומי שביקר בפארקים של דיסני, מיד יזהה את הדמיון.

זהו בהחלט טיול מומלץ למשפחה. יש לקחת בחשבון שמספר המבקרים בכל יום בארמון מוגבל, ולכן יש להירשם מראש לשעה מסוימת לסיור. בנוסף לארמון 'נוישוואנשטיין' באזור יש עוד שלושה ארמונות שהקים המלך לודוויג, מלך בוואריה, שידוע גם בכינוי 'לודוויג המשוגע'. מספרים על המלך לודוויג, שהוא לא חדל לבנות טירות, עד שבזבז את כמעט את כל אוצרות משפחת המלוכה, וזו, כך אומרים, 'דאגה' שהמלך יטבע במהלך שחיה באגם.

מעבר לסיורים בארמונות, האזור פשוט יפיפה ומומלץ לקיים בו טיולים רגליים. כמו כן ניתן לקבל באזור טיפולי ספא ויש גם מרחצאות חמים לא רחוקים.

בקיץ ניתן בהחלט לשלב רחצה באגמים . טמפרטורת המים באגם 'החם' ביותר באזור מגיעה ל-20 מעלות, וזה בהחלט קר!

בהחלט הייתי ממליץ על פוסן והאזור כנקודת יציאה לטיולי משפחות באזור ואף לאוסטריה הקרובה. יש בעיירה כ-6,000 מיטות אירוח או כ-3,000 חדרים בבתי מלון ברמות שונות. קיימת גם אופציה של אכסון בדירות נופש, אותן אפשר להשכיר על בסיס שבועי, או בפנסיונים.

החודש העמוס ביותר הוא חודש אוגוסט, אך חודשי ספטמבר ואוקטובר ממומלצים לביקור הן מבחינת מזג האוויר וגם מבחינת המחירים.

את הלילה האחרון עשינו במלון בשדה התעופה של מינכן, ע"ש פראנץ יוזף שטראוס. למי שסבל בשדה התעופה של פרנקפורט, נכונה הפתעה נעימה מאוד. זהו שדה תעופה גדול אך ידידותי מאוד לתייר עם שפע חנויות, לא יקרות, ובנוסף נהנינו גם משוק חג מולד גדול, שכלל גם משטח החלקה על הקרח.

לסיכום: מעבר לאטרקטיביות של בוואריה כנקודת מוצא לתייר הישראלי בחודשי הקיץ או כנקודת יציאה לחבילות סקי בחורף, יש בהחלט מה לעשות בבוואריה בחורף גם מבלי לדעת לגלוש. האזור מומלץ לטיולי משפחות באביב ובקיץ וסופי שבוע חורפיים רומנטיים לזוגות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםגרמניה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: