אא

רשתות בתי המלון הגדולות מנסות להשתלט חזרה על אמצעי ההפצה באמצעות האתר 'ROOM KEY'

לאחר פיחות מתמשך גובר והולך במעמד אתרי הבית של מותגי המלונאות הגדולים בעולם אל מול אתרי המכירות ברשת – OTA's, רשתות בתי המלון הגדולות בעולם מנסות להחזיר את הלקוחות אליהן ולהשתלט חזרה על אמצעי ההפצה האלקטרוניים באמצעות האתר החדש.

Shutterstock Shutterstock
בשבוע שעבר, פורסם בהרחבה באתרי הרשת הבינלאומיים על השקת אתר חיפוש משותף לשבעה מענקי המלונאות העולמיות בשם: www.roomkey.com.

השותפים למיזם הינם: רשת 'אינטר-קונטיננטל' IHG GROUP, רשת הילטון, רשת הייאט, רשת מריוט, רשת ווינדהם, רשת צ'ויס ורשת בסט ווסטרן.

לכל רשת מלונות יש חבר בדירקטוריון החברה המשותפת. שנת 2011 הייתה שנת התארגנות ומחקר והאתר יעלה לאוויר באופן רשמי במהלך חודש מרץ הקרוב.

מדובר במלאי התחלתי עשרות אלפי חדרים זמינים בכל יום נתון. עד לאמצע שנת 2012 מקווה האתר לזמינות של 80,000 חדרים בכל יום נתון.

חיבור של ענקי מלונאות כאלו שביומיום מתחרים האחד בשני מראה באופן חד משמעי את המצוקה בה נמצאים המותגים הללו.

חברות הנסיעות האינטרנטיות ה-OTA כרסמו במשך השנים האחרונות באופן אגרסיבי בהפצה הישירה של הרשתות ובנאמנות הלקוחות – מועדוני הלקוחות הנאמנים .

הבעיה המרכזית היא שמעבר לגידול בעלויות ההפצה, הנקודה שהרשתות אינן מציינות באופן גלוי אך קיים ברקע, היא התמרמרות הולכת וגוברת מצד בעלי המלונות אלו הנמצאים תחת ניהול והן אלו הנמצאים בזכיינות על כך שהמותגים אינם 'מספקים את הסחורה' בנושא הנאמנות והן בנושא היתרון במחירי החדרים.

כוונת הרשתות באופן מוצהר וגלוי היא להחזיר לידיהן חלק מהשליטה במלאי החדרים הזמין ברשת האינטרנט וכן שליטה על עלויות ההפצה המתייקרות .

בשלב הראשון מתרכז האתר בשוק האמריקאי אך בכוונתו להתרחב לכל העולם.

הטכנולוגיה של האתר אינה מתבססת על מערכת ההפצה האלקטרונית הגלובלית – GDS . ההזמנות מתבצעות מול המלון עצמו ברמת המלון, כך גם השינויים, התשלומים והחיבור למועדון הלקוח המתמיד, כל זאת על מנת לעקוף את עלויות ה-GDS.

לצורך כך, נרכשה חברת טכנולוגיה בשם - HOTELICOPTER METASEARCH ENGINE שהפלטפורמה שלה משמשת להפעלת מנוע החיפוש וההזמנות www.hotelicopter.com.

במאמר שעלה בסוף השבוע באתר הטכנולוגיה התיירותית tnooz'' הובעה סקפטיות רבה על ידי אנליסטים בתחום המלונאות והתיירות, בנוגע ליכולתן של הרשתות להשיב לעצמן את יכולות ההפצה העצמאיות אל מול ענקי ההפצה כדוגמת EXPEDIA ו-PRICELINE לכך יש להוסיף את כניסתה של גוגל לתחום חיפוש המלונאות ומצטייר בעיני רבים כאיום ענקי על ההפצה העצמאית של רשתות בתי המלון.

האם הניסוי יצליח? רק הזמן יוכיח.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: