רשתות בתי המלון הגדולות מנסות להשתלט חזרה על אמצעי ההפצה באמצעות האתר ‘ROOM KEY’

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
לאחר פיחות מתמשך גובר והולך במעמד אתרי הבית של מותגי המלונאות הגדולים בעולם אל מול אתרי המכירות ברשת – OTA's, רשתות בתי המלון הגדולות בעולם מנסות להחזיר את הלקוחות אליהן ולהשתלט חזרה על אמצעי ההפצה האלקטרוניים באמצעות האתר החדש.

בשבוע שעבר, פורסם בהרחבה באתרי הרשת הבינלאומיים על השקת אתר חיפוש משותף לשבעה מענקי המלונאות העולמיות בשם: www.roomkey.com.

השותפים למיזם הינם: רשת ‘אינטר-קונטיננטל’ IHG GROUP, רשת הילטון, רשת הייאט, רשת מריוט, רשת ווינדהם, רשת צ’ויס ורשת בסט ווסטרן.

לכל רשת מלונות יש חבר בדירקטוריון החברה המשותפת. שנת 2011 הייתה שנת התארגנות ומחקר והאתר יעלה לאוויר באופן רשמי במהלך חודש מרץ הקרוב.

מדובר במלאי התחלתי עשרות אלפי חדרים זמינים בכל יום נתון. עד לאמצע שנת 2012 מקווה האתר לזמינות של 80,000 חדרים בכל יום נתון.

חיבור של ענקי מלונאות כאלו שביומיום מתחרים האחד בשני מראה באופן חד משמעי את המצוקה בה נמצאים המותגים הללו.

חברות הנסיעות האינטרנטיות ה-OTA כרסמו במשך השנים האחרונות באופן אגרסיבי בהפצה הישירה של הרשתות ובנאמנות הלקוחות – מועדוני הלקוחות הנאמנים .

הבעיה המרכזית היא שמעבר לגידול בעלויות ההפצה, הנקודה שהרשתות אינן מציינות באופן גלוי אך קיים ברקע, היא התמרמרות הולכת וגוברת מצד בעלי המלונות אלו הנמצאים תחת ניהול והן אלו הנמצאים בזכיינות על כך שהמותגים אינם ‘מספקים את הסחורה’ בנושא הנאמנות והן בנושא היתרון במחירי החדרים.

כוונת הרשתות באופן מוצהר וגלוי היא להחזיר לידיהן חלק מהשליטה במלאי החדרים הזמין ברשת האינטרנט וכן שליטה על עלויות ההפצה המתייקרות .

בשלב הראשון מתרכז האתר בשוק האמריקאי אך בכוונתו להתרחב לכל העולם.

הטכנולוגיה של האתר אינה מתבססת על מערכת ההפצה האלקטרונית הגלובלית – GDS . ההזמנות מתבצעות מול המלון עצמו ברמת המלון, כך גם השינויים, התשלומים והחיבור למועדון הלקוח המתמיד, כל זאת על מנת לעקוף את עלויות ה-GDS.

לצורך כך, נרכשה חברת טכנולוגיה בשם – HOTELICOPTER METASEARCH ENGINE שהפלטפורמה שלה משמשת להפעלת מנוע החיפוש וההזמנות www.hotelicopter.com.

במאמר שעלה בסוף השבוע באתר הטכנולוגיה התיירותית tnooz” הובעה סקפטיות רבה על ידי אנליסטים בתחום המלונאות והתיירות, בנוגע ליכולתן של הרשתות להשיב לעצמן את יכולות ההפצה העצמאיות אל מול ענקי ההפצה כדוגמת EXPEDIA ו-PRICELINE לכך יש להוסיף את כניסתה של גוגל לתחום חיפוש המלונאות ומצטייר בעיני רבים כאיום ענקי על ההפצה העצמאית של רשתות בתי המלון.

האם הניסוי יצליח? רק הזמן יוכיח.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020
  • תא לחץ

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.