לקראת הקיץ ה’חם’ עונת המיזוגים בעיצומה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
חברות תעופה רבות נמצאות בקשיים כלכליים כבדים, שיאלצו אותן לבקש סיוע ממשלתי.

אייר-פראנס ק.ל.מ, ענקית התעופה האירופאית, עלתה השבוע לכותרות בשלושה הקשרים שונים שכולם מתחברים.

החברה פרסמה את הדוחות השנתיים לשנת 2011, בהם הציגה הפסדי ענק בגובה 1.06 מיליארדי דולר, הנובעים לדבריה מהזינוק המהיר במחירי הדלקים.

בידיעה שפורסמה בגרמניה נכתב שהחברה בודקת אפשרות שת”פ וקוד-שייר עם חברת אייר ברלין בגרמניה, וזאת על מנת להתחרות ‘ראש-בראש’ בלופטהנזה בשוק הבית שלה.

בידיעה שפורסמה באיטליה ובצרפת נכתב שאייר-פראנס/ק.ל.מ. מתכוננת לרכוש את השליטה בחברת התעופה ‘אלאיטליה’ בשנת 2013. כיום מחזיקה החברה אחזקת מיעוט בגובה 25% בחברה האיטלקית. על פי הפרסומים העסקה תתבצע על בסיס החלפת מניות.

לכל מי שעוסק בתעופה ובתיירות ברור שתחום התעופה העולמית סובל ממשבר. תחילתו של המשבר האחרון היה בשנת 2008 ולמרות הסימנים המעודדים בשנת 2010 נראה שהמשבר חוזר וסופו אינו נראה לעין. הסיבה העיקרית היא העלייה המהירה במחירי הדלקים והעמקת המשבר הכלכלי באירופה. ברור שיש עוד הרבה מאוד סיבות, שחלקן נובעות מניהול עסקי שמרני וחוסר יכולת של החברות הסדירות להתאים עצמן לשינוים הענקיים בשווקים. על כך יש להוסיף גם את המיסים הגבוהים, ששדות התעופה ומדינות שונות באירופה גובות מחברות התעופה. מרכיב ההיטלים, המיסים והאגרות השונות עלה באופן דרמטי בשנים האחרונות, עד כדי כך שלאחרונה הודיע מנכ”ל ‘ראיינאייר’ לשלטונות ברלין שהחברה שלו תפסיק לטוס לברלין באם ההיטלים והאגרות בשדה התעופה בעיר יעלו.

המעניין הוא שלמעט בריטיש-איבריה, שפרסמו לאחרונה דוחות שנתיים טובים ורווחיים כל שאר חברות הדגל באירופה מפסידות. חברות תעופה רבות נמצאות בקשיים כלכליים כבדים, שיאלצו אותן לבקש סיוע ממשלתי שבספק אם ינתן לאור מדיניות האיחוד האירופאי. חברת התעופה ההונגרית מאלב נסגרה, כך גם ספאנאייר הספרדית. TAP הפורטוגזית, JAT, TAROM, AUSTRIAN AIRLINES, אייר-ברלין, אולימפיק – רשימה חלקית ביותר של חברות תעופה מפסידות. חלקן נמצאות על פי דיווחים ‘על המדף’, חלקן הכניסו משקיעים וחלק אחר עורך שינוים ארגוניים וקיצוצים דרמטיים על מנת לעצור את ההפסדים.

מי בכל זאת מרוויח? חברות ה-LOW-COST. אלו החברות שמפעילות ציי מטוסים אחידים, משתמשות בשדות תעופה משניים, מפעילות מחלקה אחת, משווקות את כרטיסי הטיסה בשיווק ישיר באינטרנט ללא עמלות וגובות כסף עבור מכלול של שרותי ‘אקסטרא’, שחברות התעופה הסדירות – ‘חברות הדגל’ נאלצות להציע בחינם.

שנת 2012 מצטיירת כעוד שנת שינוי ומהפכים בתעופה העולמית. הרגולטורים יאלצו להתגמש ולהתאים את החקיקה לתנאי השוק הקשים. בהקשר זה, מעניין יהיה לראות את עמדת הרגולטור בישראל בנושאי ‘קוד-שייר’, שיתופי פעולה אחרים וכמובן רכישות ומיזוגים.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020
  • תא לחץ

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.