אא

קלאב מד Opio - בלב אזור כפרי מוריק בין ההרים לים בחבל פרובאנס

17 סוכני נסיעות נבחרים מישראל השתתפו בסיור לימודי שנערך בחודש מרץ, בקלאב מד בעיירה אופיו [Opio] שבפרובאנס, וזכו להכיר מקרוב את המועדון, לעמוד על יתרונותיו ועל ייחודו.

Shutterstock Shutterstock
17 סוכני נסיעות נבחרים מישראל השתתפו בסיור לימודי שנערך לאחרונה, בחודש מרץ, בקלאב מד בעיירה אופיו שבפרובאנס, וזכו להכיר מקרוב את המועדון, לעמוד על יתרונותיו ועל ייחודו, וליהנות ממגוון האפשרויות שיש למועדון להציע לאורחיו. המועדון, שהינו בדרגה גבוהה של 4 קלשונים עפ"י דירוג הקלשונים של רשת קלאב מד, נמצא במרומיה של גבעה נישאת, טובל כולו בירוק, מוקף בעצי אורן, בדקלים, בעצי אלון ובמטעים של עצי זית עתיקים, ומשתרע על פני שטח גדול של 500,000 מ"ר. השתלבותו של המועדון בסביבתו הטבעית והשמירה על איכות הסביבה זיכתה אותו בפרס האיחוד האירופיEuropean Eco-label לאתרי נופש. מיקומו של המועדון, בלב החבל הצרפתי המקסים פרובאנס, הופך אותו לנקודת יציאה נוחה לטיולים באחד האזורים היפים ביותר בצרפת ובאירופה כולה. אזור פרובאנס, שבדרום-מזרח צרפת, הפך לאחד ממוקדי התיירות הבולטים הודות לנופיו המרהיבים, לגבעות הירוקות, לעיירות העתיקות והציוריות, לכפרים הקטנים והמקסימים, לצוקים הנישאים, למטעי הכרמים ועצי הזית, למנזרים ולטירות, לפריחות הלבנדר והחמניות, לים הכחול הנשקף מרחוק, לאווירת הנינוחות והרוגע השורה בו, לאוכל המצוין וליינותיו המשובחים. קרבתו של חבל פרובאנס לריביירה הצרפתית, אשר גובלת עמו, מאפשרת לשלב טיול מהנה באזור הכפרי והמוריק של פרובאנס יחד עם ביקור בערי הריביירה המפורסמות ניס וקאן, ואפילו בנסיכות מונאקו הקרובה. קלאב מד שבעיירה אופיו מצוי כ-20 ק"מ בלבד מאחורי גבעותיה של העיר קאן, ובמרחק של כ-30 ק"מ מהעיר ניס שלחופי הריביירה הצרפתית, כך שחופשה במועדון מעניקה הזדמנות מצוינת לבלות וליהנות משני המקומות גם יחד.

קלאב מד "אופיו" מתאים במיוחד למשפחות המבקשות לטייל באזור פרובאנס, וליהנות במקביל מחופשה בסגנון של "הכל כלול", עפ"י הקונספט המוכר והידוע של רשת מועדוני הקלאב-מד, עם מגוון רחב של פעילויות ספורט ופנאי למבוגרים, לבני נוער ולילדים, בכל שכבות הגיל, משעות הבוקר ועד שעות הערב. במועדון, אשר יכול להכיל 950 אורחים, ישנם 435 חדרים, במבנים בני 2 עד 4 קומות ללא מעלית, מסוגים שונים: חדרי קלאב בשטח של 18 מ"ר, חדרים עם דלת מקשרת, חדרים עם מרפסות שמש, חדרים עם גינה פרטית, חדרים לאנשים עם ניידות מוגבלת, ו-3 סוויטות מהודרות, שאחת מהן הינה סוויטה נשיאותית מהודרת. הקלאב אידיאלי למשפחות עם ילדים קטנים, ונותן מענה ומסגרת מאורגנת לילדים, החל מגיל 4 חודשים ועד לגיל 18, באמצעות 4 סוגי מועדונים המותאמים לפי גילם של הילדים: בייבי קלאב מד לילדים עד גיל שנתיים, פטיט קלאב מד לגילאי 2-4, מיני קלאב מד מגיל 4 ועד גיל 11, וג'וניור קלאב מד המיועד לטווח הגילאים בין 11-ל-18. שני הראשונים הינם בתוספת תשלום של 300 יורו. בכל המועדונים מדריכים מקצועיים ומיומנים, הדוברים שפות שונות. קלאב מד אופיו מתאים גם לעריכת סמינרים וכנסים לקבוצות, וכולל מבנים ואולמות המיועדים לכך, ורשת קלאב מד העולמית אף נוהגת לערוך במקום חלק מכנסיה השנתיים.

ענף הספורט המוביל והייחודי של הקלאב באופיו הוא הגולף. מסלול גולף של 9 גומות במדשאות המוריקות שבתחום המועדון מתאים במיוחד לחובבי הגולף, וכן לאלה החפצים להתנסות לראשונה בספורט זה, להכירו, וללמוד את יסודותיו. צוות המדריכים בקלאב מעביר שיעורים קבוצתיים בגולף לכל הרמות, בין שיעורים לחסרי ניסיון ובין שיעורים לאלה החפצים להתאמן ולשפר את הטכניקה שלהם. המתקדמים והמנוסים שבין שחקני הגולף יכולים לשחק גם ב-21 מסלולים נוספים המצויים בקרבת המועדון . לצד הגולף, ישנם בקלאב 13 מגרשי טניס, וכן מתקיימות פעילויות ספורטיביות נוספות, כגון כדורגל, כדורעף, טניס שולחן, פטאנק, רכיבה באופני הרים, חץ וקשת, הליכה וריצה, וכן שיעורי כושר וחיטוב בחדר הכושר.

במועדון ישנן 3 בריכות שחיה; הבריכה הראשית והגדולה המצויה בסמוך לקבלה ולבר הראשי, מחוממת בחום קבוע של 26 מעלות, וסביבה מתנקזת עיקר הפעילות בעונת הקיץ. בנוסף, קיימת בריכה פנימית ומקורה במתחם הספא של המועדון , וכן בריכה שקטה ופסטורלית, החבויה בין מטעי הזיתים, ומיועדת למבוגרים בלבד, ללא אפשרות כניסה לילדים. לצידה של בריכה זו, בין העצים, פזורים כסאות נוח ופינות מרגוע לאלה מבין אורחי המועדון החפצים להתרחק מן ההמולה, על-מנת לנוח, לקרוא, וליהנות משלווה ומרומנטיקה במקום קסום זה.

מתחם הספא בקלאב, הינו מתחם נפרד אשר הכניסה אל מתקניו כרוכה בתשלום של 15 יורו, והוא מאפשר לבאים בשעריו כניסה לחמאם, לסאונה, לאמבט רומי, ולבריכה המקורה והמחוממת. במקום 7 חדרי טיפולים, בהן ניתן לקבל טיפולי יופי וקוסמטיקה, לרכוש מוצרי קוסמטיקה ממוצרים טבעיים של חברת L'OCCITANE הידועה, וכמובן להתפנק מהיצע גדול עיסויים מקצועיים וטיפולי גוף אישיים וזוגיים.

חלק בלתי-נפרד וחשוב מחופשה בקלאב מד הוא כמובן החלק הגסטרונומי, וכשמדובר במועדון המצוי בצרפת, ובחבל ארץ המפורסם במאכליו וביינותיו בפרט, הדברים נכונים על אחת כמה וכמה. ברחבי המועדון פזורות 3 מסעדות, המציעות שפע של מאכלים משובחים ומטבח גורמה, בשעות הצהריים והערב, וזאת ללא צורך בהזמנת מקומות מראש, וללא כל תשלום. האפשרויות רבות, הן מבחינת הנוף והמיקום של כל מסעדה, והן מבחינת המגוון הרחב של סוגי האוכל, המאפים, והקינוחים שבכל מסעדה. חגיגה של ממש לעיניים ולחך. בנוסף למסעדות, בטבורו של המועדון, מצוי הבר המרכזי והמודרני, בו ניתן לשתות משקאות חריפים, יינות, משקאות קלים ושתייה חמה, באופן חופשי בכל שעות היום והלילה, וכן לטעום ממבחר גדול של חטיפים ונשנושים. בר נוסף, הפתוח בשעות היום בלבד, נמצא בתוך מסעדת מועדון הגולף.

לצד האוכל, הארוחות העשירות, פעילויות הספורט והפנאי, פועל כמובן במועדון, ברוח רשת מועדוני קלאב מד, צוות בידור גדול אשר עושה כמיטב יכולתו על-מנת ליצור אווירה שמחה ועליזה ולהנעים את זמנם של אורחי המועדון, החל מרגע הגיעם למועדון ועד לעזיבתם. בנוסף למשחקים ופעילויות חברתיות בשעות היום, עורכים חברי הצוות מדי ערב מופעים שונים של מחול, תיאטרון, שירה ובידור, באולם המופעים המרכזי, וסוחפים עימם את האורחים לריקודים.
היתרון הגדול של קלאב מד אופיו הוא כאמור מיקומו המצוין והיכולת לצאת ממנו לטיולים קצרים של חצי יום במקומות האטרקטיביים של פרובאנס, מעין "טיולי כוכב", יחד עם האפשרות ליהנות בחלק הנותר של היום, וכן בשעות הערב, ממה שיש למועדון להציע לשוהים בו. כך, למשל, ניתן לצאת לאחר ארוחת בוקר מפנקת לטיול של חצי יום בשתיים או שלוש עיירות סמוכות, המצויות במרחק נסיעה קצר, ולשוב בשעות הצהריים המאוחרות אל המועדון. בדומה, ניתן לשהות במועדון בשעות הבוקר, להשתתף בפעילויות שבו, או סתם לנוח ולהשתזף בבריכה, ולצאת אחה"צ לניס או לקאן, ולבלות את שעות הערב והלילה באחת הערים הללו.

הכפר המפורסם ביותר בחבל פרובאנס, ואחד המקומות המתויירים ביותר בצרפת, הוא הכפר הציורי היפהפה סן פול דה וונס , הנמצא במרחק של כ-45 דקות נסיעה מאופיו. זהו כפר שנבנה בימי הביניים, ושימש מוקד משיכה והשראה לאומנים ולציירים רבים, ואף הצייר הנודע מארק שאגאל התגורר בו במשך כ-20 שנה, ונקבר בבית הקברות של הכפר. הכפר הנמצא בפסגתה של גבעה גבוהה ומבוצרת, מוקף בחומות, וממנו נשקף נוף פנוראמי מדהים של כפרי פרובאנס, וכן של חופי הריביירה התכולים. בימים של ראות טובה, ניתן לראות מצד אחד את הרי האלפים המושלגים, ומהצד השני את חופי הים התיכון. הכניסה אל סן פול דה וונס היא אך ורק ברגל, במבוך של רחובות צרים וסמטאות המרוצפות באבנים קטנות, עם ככרות ומזרקות עתיקות, ומבנים עתיקים מקסימים עם שערים, מרפסות וחלונות שובי עין. בתוך הכפר מצויות גלריות רבות המציעות למכירה ציורים של ציירים מפורסמים, וכן פסלים ויצירות אומנות אחרות, לצד בוטיקים ובתי קפה. בכפר מתגוררים כ-300 תושבים בלבד, אולם מדי שנה פוקדים אותו כ-2.5 מיליון תיירים.

יעד חובה אחר לביקור הוא הכפר אז . גם כפר זה הוא כפר הררי קטן, ציורי ועתיק, אשר נבנה בימי הביניים, וניצב כקן נשרים על קצה צוק וסלעי של הר, בגובה של 429 מ'. הכפר מצוי בין ניס למונאקו, כשהדרך המטפסת אליו מעלה מעלה, החל מהמרינה המקסימה של ניס, הינה דרך יפיפייה, הסוחטת קריאות התפעלות למראה הנוף המרהיב הנשקף מתחת. לחלק העתיק של הכפר נכנסים ברגל, ברחובות צרים, מפותלים ותלולים, עם בתים עתיקים ואדניות פורחות, קשתות אבן, חנויות מזכרות, וסמטאות המובילות למרומי הטירה שבראש הצוק, שם מצויה קאפלה וכן גן בוטני אקזוטי, המקיף את שרידי הטירה העתיקה מהמאה ה-12. בין סמטאות האבן של אז חבוי מלון בוטיק יוקרתי מאד, ובו מסעדת גורמה עם כוכב משלן. הנוף הנגלה ממרומי הצוק הוא נוף עוצר נשימה.

במרחק קצר של כ-5 ק"מ מקלאב מד אופיו נמצאת עיר הבשמים הידועה גראס . גראס מושכת אליה תיירים רבים בגלל ריח הפרחים בה, והאוויר הצלול והצח. בעיר, אשר נחשבה עד לא מכבר כבירת הבשמים של צרפת, ישנם כ-40 מפעלים לייצור בושם. בחלק קטן מן המפעלים ניתן לערוך סיור ולהתרשם מהליך הפקת הבשמים. המפעל הידוע ביותר הוא מפעל Fragonard שנוסד בשנת 1926 וקרוי ע"ש הצייר פרגונאר, בו ניתן לקבל הסברים ולראות את תהליך ההפקה של הבושם. בסיומו של הסיור מצויה כמובן חנות בשמים, המציעה לרכוש את הבשמים ומוצרי הקוסמטיקה המיוצרים במפעל במחירים מוזלים. כמו-כן קיימת אפשרות לייצר ולהתאים בושם עפ"י העדפה אישית.

- הכותב היה אורח של רשת קלאב מד


אולם הקבלה בקלאב מד פרובנס


מדשאות הגולף בקלאב

חדרי הקלאב


פינות ישיבה בחצר הקלאב

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםצרפת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: