אא

התאחדות הסטודנטים: איסתא לא תמכר במחיר של 47 מיליון שקל

יו"ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי, מגיב להצעת הרכש שערכה אגודת הסטודנטים למכירת 43.5% ממניות איסתא. קבוצת יוסי שפרלינג-מאיר ושאול לוי הגישה את ההצעה הגבוהה במחיר של 47 מיליון שקלים, שמבחינת הסטודנטים לא מקובלת.

Shutterstock Shutterstock
חברת איסתא ליינס עלתה לכותרות בגלל הצעת מכר שערכה התאחדות הסטודנטים, שמחזיקה ב- 43.5% ממניות החברה, שמהווים 51% מזכויות ההצבעה.

את ההצעה הגבוהה ביותר הגישה קבוצת עו"ד יוסי שפרלינג-מאיר ושאול לוי. שפרלינג, היה בעבר יו"ר אגודת הסטודנטים ויו"ר קבוצת הכדורגל של הפועל ת"א. האחים לוי, היו בעבר מבעלי קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים ויש להם עסקים בארצות הברית. הם הגישו הצעה בגובה של 47 מיליון שקלים, המשקפים שווי חברה של 93 מיליון שקל, כמו השווי שלה כיום בבורסה לניירות ערך.

את ההצעה השנייה בגובהה, הגישה חברת התעופה ארקיע, בגובה של 45 מיליון שקל, וההצעה השלישית התקבלה ע"י קבוצה בראשות איש העסקים יובל צברי, שמאגדת בתוכה אנשי עסקים מארצות הברית.

מבחינת אגודת הסטודנטים זה לא היה מכרז שהם חייבים לקבל. כזכור, לפני שנה מכרה התאחדות הסטודנטים את השליטה לאחישי גל, מנכ"ל איסתא, אבי דותן וערן זמורה, אך המכירה בוטלה.

לפי ההסכם, לקבוצת גל, המחזיקה בכ- 30% ממניות איסתא, יש אפשרות להגיש זכות סירוב למכירת המניות של הסטודנטים ולרכוש אותן בעצמה. אך הסטודנטים עצמם לא מתכוונים למכור את החברה במחיר שהוצע להם. יו"ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי, אמר: "איסתא לא תמכר במחיר של 47 מיליון שקל. אין סיכוי שאנחנו נמכור את החברה במחירים האלה".

ההערכה היא כי הסטודנטים יבקשו לערוך התמחרות בין כל מגישי ההצעות, כדי להגיע למחיר הרצוי מבחינתם. הסטודנטים, כמו בעבר, יכולים להודיע גם בשלב זה כי הם לא מוכרים את המניות שלהם.
יוסי שפרלינג אמר כי: "אם הקבוצה שלי תזכה ברכישת החברה זו תהיה בשבילי סגירת מעגל. כי לפני 25 שנה, כשהייתי באגודת הסטודנטים הייתי מאלו שהצילו את איסתא".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: