אא

בית המשפט: סוף לכרטיסי הטיסה הפיקטיביים

שופט בית המשפט השלום בת"א נתן תוקף להסכם פשרה בין חברת אייר קנדה לסוכנות הנסיעות עולמי, לפיו אסור לסוכן נסיעות למכור כרטיס טיסה ליעד פיקטיבי על מנת להפחית את המחיר.

Shutterstock Shutterstock
האם נגמר העידן בו סוכני נסיעות מבצעים "תרגילים" לחברות תעופה ומוכרים ללקוחות כרטיס טיסה מיעד ו/או ליעד פיקטיבי, על מנת להפחית את המחיר בגין כרטיסי טיסה?

שופט בית המשפט השלום בת"א, רחמים כהן, אישר הסכם פשרה אליו הגיעו חברת התעופה, אייר קנדה וסוכנות הנסיעות עולמי ונתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה בין הצדדים, לפיו הצדדים ייצאו בהצהרה משותפת, כי חל איסור על סוכן נסיעות למכור ללקוח כרטיס טיסה מיעד ו/או ליעד פיקטיבי על מנת להפחית את המחיר בגין כרטיס הטיסה. חברת אייר קנדה, שיוצגה בבית המשפט על ידי עו"ד ארז יצחקי, ממשרד גדעון פישר ושות'.

תחילתה של הפרשה לפני כשנתיים עת הגישה אייר קנדה תביעה כנגד סוכנות הנסיעות עולמי, כאשר לטענתה התחוור לה בדיעבד, כי חברת עולמי מכרה כרטיסי טיסה בקו תל אביב - ניו יורק דרך טורנטו כאשר ידוע לה, כי רוכשי הכרטיסים אינם מתכוונים לטוס לניו יורק, אלא לטורנטו בלבד, וכך מנצלים שלא כדין את התעריף הנמוך יותר בקו תל אביב – ניו יורק דרך טורונטו.

אייר קנדה טענה, כי יעדם הסופי של כל הנוסעים שרכשו את הכרטיסים היה טורונטו ולא ניו יורק. עוד טענה, כי טיסת החזרה של הנוסעים הללו היתה מטורונטו ולא מניו יורק ומכאן ניתן ללמוד, כי הנוסעים כלל לא התכוונו להגיע לניו יורק, אלא חזרו מטורונטו, יעדם המקורי המבוקש.

לטענת אייר קנדה, על מנת להקל על ביצוע ה"תרגיל" האמור כרטסה חברת עולמי את הכרטיסים עם מסלול יציאה תל אביב - טורונטו ומסלול חזרה ניו יורק - תל-אביב דרך טורונטו, מסלול המבטיח מחיר כרטיס זול יותר לניו יורק. כמו גם מבטיח שהנוסע, שיעדו הסופי הינו טורונטו ואשר אינו התכוון כלל להגיע או לחזור מניו יורק כאמור, יקבל את כבודתו בטורנטו.

הסכם הפשרה בין הצדדים, לו ניתן תוקף של בית המשפט אומר: "מבלי שהצדדים יודו איש בטענות משנהו, הצדדים מצהירים בזאת כי בהתאם להחלטות יט"א וליט"א טיקטינג הנד בוק, המהווה חלק בלתי נפרד מההתקשרות החוזית של אייר קנדה עם סוכנות הנסיעות עולמי חברה לנסיעות ותיירות בע"מ, חל איסור על ביצוע קרוס בורדר סלינג. בכפוף להצהרה ולהתחייבותה של עולמי שלא לפעול בניגוד לאיסור הנ"ל, אייר קנדה תחדש את קו האשראי של שני סניפי עולמי, כמקובל בין אייר קנדה לשאר סוכניות הנסיעות, החל מיום 1.12.08. התביעה והתביעה שכנגד תידחנה ללא מתן צו להוצאות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: