אא

שר התחבורה דורש: "קבלת החלטה על הקמת שדה משלים לנתב"ג בקרוב"

שר התחבורה, ישראל כץ מעוניין לקדם את הצעד בהקדם. האופציה המועדפת: נבטים

| |

וועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ אבישי ברוורמן ממפלגת העבודה התכנסה אתמול (שני) לדיון מיוחד לציון יום השלטון המקומי במסגרתו דנה בתוכניות להעתקה והקמת שדות תעופה ברחבי הארץ, ביניהם פינוי שדה דב שבצפון תל-אביב, הקמה ומימון התוכנית לבניית שדה בתמנע ובדרישה להקמת שדה משלים לנתב"ג בנבטים, סוגיה אשר נידונה כבר בעבר בישיבות הוועדה.

כבר בפתח הישיבה התייחס שר התחבורה, ישראל כץ לתוכניות להעתקת שדה התעופה והבהיר כי כבר אשר נכנס לראשונה למשרד לפני כארבע שנים, מצבו היה לא תקין. את ההסבר לכך נעץ בדחיות חוזרות ונשנות של תוכניות שיפוץ אך סייג וציין כי בשנה הבאה יסתיימו העבודות וישנו מהיסוד את המצב בכל הקשור לבטיחות תעופתית.

עם זאת הסביר כץ כי כבר התפוסה המירבית בנתב"ג עומדת על 16 מיליון נוסעים, כאשר המספר העדכני בפועל כיום כולל 13 מיליון, נתונים אשר לטענתו מחייבים קבלת החלטה מיידית לטובת הקמת שדה משלים נוסף. לדבריו, מספר חלופות נבחנו כבר במשך השנים, אולם וטו אשר הטילו מפקדי חיל האוויר השונים מנע מן התהליך להתקדם. "כל מפקד חיל אוויר התנגד לחלופות בזמן שלבש מדים, אך לאחר הפרישה עם אותה גישה מקצועית, החליט דווקא לתמוך בהן", כך לטענת השר.

מיד לאחר דבריו של כץ, נשא דברים מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות שהבהיר מצידו כי "לגבי שדה התעופה בתמנע הוסרו כלל המגבלות והעבודות כבר בעיצומן. לדבריו, שדה דב יפונה מפעילות אזרחית עד ה-30 ליוני 2016 ומפעילות צבאית עד סוף 2018, כאשר במקביל נמשכת ההיערכות הלוגיסטית לפינויים.

בהמשך להמלצת משרד התחבורה בנושא, טוען כץ הרואה בשדה הקיים בנבטים ככזה אשר יוכל לשרת קהל נוסעים נוסף בהצלחה. "במידה ולא נרצה להיקלע למצב שבו אין איפה לנחות ולהמריא, אזי ישנו צורך אמיתי לקבל הכרעה כבר במהלך בחודשים הקרובים", הסביר. כמו כן, הוסיף כץ כי הממשלה התחייבה מבעוד מועד לפנות את שדות התעופה בשדה דב והרצליה, צעד אשר לטענתו רק מחזק את עמדתו בדבר הקמת שדות חדשים.

בנוסף הבהיר השר כי על חברות התעופה לשדרג את צי המטוסים, מאחר שהכוונה מחייבת אותם לא להתקין מגן רקיע אותו ניתן להתקין רק במטוסי סילון. כמו כן ציין כץ כי כבר בימים הקרובים יקים מנכ"ל המשרד עוזי יצחקי אשר גם יעמוד בראשה, לבחינת החלופות לשדות התעופה הפנים ארציות. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: