אא

אוקטובר: התיירות ליוון לא עוצרת

ביוון ממשיכים לגלות סימני התאוששות מהמשבר הכלכלי ומדווחים השבוע על כניסות של למעלה מ-12 מיליון תיירים בשלושת הרבעונים הראשונים למדינה. ומה בישראל? בינתיים נמשיך להסתכל מהצד על היוונים והתורכים שיודעים מה באמת צריך לעשות בשביל להביא מיליוני תיירים

| |

יוון בעלייה. בעוד בישראל ממשיכים לגרד מלמטה עד עתה השנה את מכסת שלושה מיליון התיירים הנכנסים למדינה, מעבר לים ובמרחק מאות קילומטרים בלבד מוכיחה יוון השכנה כיצד עושים זאת נכון. השבוע דיווחה לשכת התיירות היוונית על נתוני כניסות התיירים במדינה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, נתונים שיגרמו לעוזי לנדאו ושותפיו במשרד התיירות לזוז בכיסאותיהם באי נוחות.

מתחילת השנה צברה כמות ביקורי התיירים הזרים ביוון תאוצה בדמות עלייה בשיעור של 10.9% לסך כולל של 12.3 מיליון תיירים אשר פקדו את המדינה בין החודשים ינואר ועד אוקטובר, זאת בהשוואה לכ-11 מיליון תיירים בלבד שביקרו במדינה בתקופה המקבילה אשתקד.

עוד עולה מן הנתונים כי חודש אוקטובר הנוכחי נחשב לחודש הטוב ביותר עבור התיירות היוונית מאז היווסדה ביחס ליתר חודשי אוקטובר בזכות כמות של 847 אלף כניסות תיירים זרים למדינה לעומת 697 אלף כניסות באוקטובר 2012.

כרתים ממשיכה להוות את יעד התיירות המוביל ביוון עם עלייה של 18 אחוזים עד עתה השנה לכמות שיא של 2.5 מיליון תיירים ומשאירה מאחור את אתונה שרשמה בעשרת החודשים הראשונים של השנה 2.4 מיליון כניסות תיירים זרים למדינה. 

אמנם היוונים עדיין רחוקים מלשבור את שיא כניסות התיירים למדינה העומד על כ-17 מיליון תיירים (נשבר ב-2008), אולם במקביל נדמה כי התיירות המקומית ממשיכה להתקדם בצעדי ענק אל עבר המטרה כשבדרך היא מעוררת שביעות רצון בקרב הכלכלנים המקומייים המזהים בענף כהכנסה המרכזית כיום למדינה.

גם העתיד נראה וורוד למדי עבור התיירות המקומית. גורמים יוונים המעורים בענף מדווחים על עלייה נוספת של 10 אחוזים בהזמנות תיירים זרים לרבעון הראשון ב-2014, סימן המעורר אופטימיות רבה בקרב היוונים הממשיכים להראות סימני התאוששות מהמשבר הכלכלי שהסעיר את המדינה ב-2009.

בכירים בלשכת התיירות היוונית סיפרו לכלי תקשורת במדינה כי המטרה לשנים הקרובות תהיה להגיע לרף של 22-24 מיליון תיירים המוציאים בממוצע כ-800 אירו לחופשה כל אחד. כמו כן אלו מקווים להגיע לסך הכנסות מתיירות בגובה 33 מיליארד אירו בשנה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: