אא

המחשב טעה: עשרות טיסות שובשו בבריטניה

תקלה במעבר מרכז הבקרה האווירית במדינה מפעילות לילה ליום הובילה לשורה של ביטולים ועיכובים בטיסות בנמלי התעופה מרכזיים ביניהם: הית'רו, גטוויק וסטנסנד. עוד בסופ"ש: מזג אוויר הסוער נתן אותותיו והסיט מטוסים מנחיתה

| |

סוף שבוע סוער תרתי משמע עבר על ענף התעופה הבריטי והשפיע על מאות אלפי נוסעים בנמלי התעופה המקומיים. הסיבה: תקלת מחשב במרכז הבקרה האווירית הבריטית שכשלה במעבר אוטומטי מפעילות לילה ליום והובילה לביטולים ועיכובים בעשרות טיסות בנמלי התעופה הית'רו, גטוויק, סטנסנד, קארדיף, גלאזגו ועוד מספר נמלים ברחבי האי הבריטי.

מיד עם היוודע דבר התקלה שהובילה לתסכול רב בקרב עשרות אלפי נוסעים התמלאו הרשתות החברתיות בפוסטים זועמים. "אנחנו תקועים על מטוס לגטוויק כבר שעתיים וחצי", צייץ אנדרו בל בטוויטר. נוסע מתוסכל אחר סיפר. "פשוט נהדר. תקוע בהית'רו בדרך הביתה. כל הטיסות בוטלו בינתיים. לא מחזה נחמד עבור מי שישן שעה אחת בלבד בלילה".

משירות התעופה הלאומי הבריטי נמסר כי מהנדסים פועלים לתיקון התקלה שנגרמה כתוצאה מנפילת כבל תקשורת מרכזי. על אף מאמצי צוותי התיקון טרם נמסרה הודעה על חזרת הפעילות האווירית לשגרה, לרבות המראות ונחיתות.

מחברת בריטיש איירוויס המפעילה טיסות בקו תל אביב - לונדון נמסר כי "מדובר בבעיה טכנית של המערך האווירי בלונדון המשפיעה על כל חברות התעופה הפועלות בבריטניה. נכון לכרגע אין כל השפעה על קו תל אביב - לונדון של בריטיש איירוויס. החברה עושה כל מאמץ על מנת למזער את השפעת התקלה על טיסותיה מ/אל לונדון וממליצה לנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט על עדכונים בזמן אמת".

גם המנהלת המסחרית של חברת התעופה הבריטית בישראל, יעל קטן, התייחסה לדרמה המתחוללת בבריטניה תוך ניסיון להרגיע את הנוסעים הישראלים. "בגדול הטיסות לארץ לא הושפעו. ההמראות והנחיתות מתקיימות כרגיל. הטיסות שהושפעו הן רק הטיסות לאירופה".

ובינתיים בממלכה: מזג אוויר סוער הוביל לשיבושים בטיסות

כאמור עוד בטרם הובילה התקלה לכאוס תעופתי של ממש בשדות התעופה באי הבריטי, השפיע מזג האוויר הסוער הפוקד את המדינה וצפון אירופה בימים האחרונים על הפעילות האווירית באזור שכללה בין היתר שיבושים רבים ועיכובים בהמראות ונחיתות.

בהמשך ישיר לכך נאלצו שתי טיסות להסיט במהלך סוף השבוע את יעד הנחיתה שלהן בשל תנאי מזג אוויר קשים שכללו גשם זלעפות ורוחות עזות.

כך למשל טיסת חברת התעופה של איחוד האמירויות כשלה בניסיון הנחיתה בשדה התעופה בבירמינגהאם שבדרום המדינה והופנתה לנמל גטוויק בלונדון. צילום המקרה המפחיד למדי הועלה לרשת במהלך סוף השבוע וגרף כבר למעלה מ-500 אלף צפיות ביוטיוב (!)

גם טיסת חברת "איזי ג'ט" מלונדון לגלאזגו נתקלה בבעיה דומה ולאחר דקות ארוכות הוחלט כי תנחת במנצ'סטר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: