אא

מלון הילטון בודפשט - חופשת חורף יוקרתית במלון ייחודי

מחדרי המלון של נשקפים כל עשרת הגשרים, החוצים את הדנובה ומחברים בין שני חלקי העיר. זהו המלון היחיד בעולם המשלב אלמנטים מבניים מימי הביניים עם יסודות מבניים מודרניים, כאשר חלקים מקירות מנזר דומיניקאני מן המאה ה- 13 הפכו חלק בלתי נפרד מהמלון

צילום: פספורטניוז צילום: פספורטניוז

מלון הילטון בודפשט בעיצובו הייחודי שוכן בליבה של הטירה המלכותית בבודפשט, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, בסמוך לכנסיית מתיאס ומבצר הדייגים. המלון משלב מתקנים ושירותים ברמה הגבוהה ביותר עם נוף פנוראמי מרהיב לכיוון נהר הדנובה, הפרלמנט ההונגרי, רובע פשט המודרני והסואן של העיר והאי מרגרט.

כאן תוכלו לטייל בנחת ברחובות הציוריים סביב הטירה, לגלות את הארמון המלכותי לשעבר וכמה מן המוזיאונים המעניינים, להתפעל מן המבנים המשוחזרים, ליהנות ממטעמי בתי הקפה והמסעדות, לחוש את האווירה של ימים עברו באוויר צח וסביבה שקטה. המרחק למרכז העיר 15 דקות בלבד.

לצד האטרקציות ההיסטוריות העיקריות ברובע בודה, מלון בודפשט הילטון הוא המלון האידיאלי לאנשי עסקים, לעריכת כנסים או לנופש מהנה.

מלון הילטון בודפשט נפתח ב-1 בינואר 1977 באתר היסטורי על גבעת הטירה ברובע בודה, ליבה של הבירה ההונגרית מימי הביניים, והיה לאחד המאפיינים היוקרתיים ביותר של העיר.

הארכיטקטורה של שש הקומות ו- 322 החדרים במלון הילטון בודפשט משלבת בהצלחה מבנה עכשווי עם שרידים עתיקים. באמצעות תכנון אדריכלי גאוני כמה חלקים מקירות מנזר דומיניקאני מן המאה ה- 13, שעמד במקור באתר, הפכו חלק בלתי נפרד מהמלון. באכסדרות המלון משוחזרים ממצאים שונים של המנזר, שנחשפו על ידי ארכיאולוגים במהלך הבנייה של המלון. כמו כן, משוחזרת חזית הבארוק סביב הכניסה הראשית של המלון, שהוקמה במקורה בשנת 1688 והייתה שייכת למכללה הישועית באותה תקופה.


אדריכלות ועיצוב המלון
בלה פינטר, אחד האדריכלים הבולטים ביותר של הונגריה, זכה במכרז להגשים את החלום לעיצוב מלון הילטון בודפשט, למזג ולשלב מבנה מודרני בקו הרקיע של בודה, הרובע בו העבר העשיר של הונגריה בא לידי ביטוי בכל מבנה, בשערים מקושתים ובאנדרטאות נשגבות.


יסודות המלון החדשים הונחו רק לאחר התייעצות עם ארכיאולוגים ופקידים מהוועדה ההונגרית לשימור אנדרטאות. בין הממצאים נמצאו שרידי כנסייה דומיניקאנית מהמאה ה-13, מנזר דומיניקאני, שבראשו מגדל הכנסייה על שם ניקולס הקדוש, מרתף הנשק של המלך מתיאס, החזית הבארוקית של מכללה ישועית, שהיא היום הכניסה הראשית של המלון, והשריד העתיק ביותר מכולם הוא אבן דרך רומית, המוצגת במנזר מהמאה ה-13, שסימנה את גבולה של האימפריה הרומית לאורך הדנובה לפני 2,000 שנים. הקמת המלון השתלבה עם שחזור המונומנטים העתיקים, והאדריכל היה צריך לשלב אלמנטים היסטוריים עם מאפייני בנייה מודרניים.

הוויטראז'ים הצבעוניים המעטרים את קירות המלון ומגדל סנט ניקולס הם יצירתו של הצייר ההונגרי המפורסם, טיבור דוראי. חדרי הנשפים של המלון נקראים על שמם של מלכים מפורסמים ושושלות ששלטו בהונגריה ומעוצבים בסגנון גותי ורנסאנס.

הילטון בודפשט הוא כיום חלק מקו הרקיע של רובע בודה. ששת קומות המלון המשקיפות אל הדנובה, החזית הבארוקית והמגדל שלו המתנשא מעל שני האגפים של המלון משתלבים בהרמוניה מושלמת עם שכניו ההיסטוריים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםהונגריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: