אא

פרס 'מפעל חיים' לשמעון דנאי

שמעון דנאי, מוותיקי ענף התיירות והשכרת הרכב, אומר בעקבות הזכייה: " אופרן בשבילי זה דרך חיים", ומוסיף: "אנחנו באופרן פרצנו דרך, שינינו את כל שיטת העמלות לסוכנים"

שמעון דנאי שמעון דנאי

אין ספק שכולם בענף הנסיעות יסכימו, שאין ראוי יותר משמעון דנאי לקבל פרס מפעל חיים, שמעניקה לו התאחדות סוכני הנסיעות במהלך הכנס השנתי.

שמעון דנאי, בן 77, בלתי נלאה וממשיך בפעילות הנמרצת. לקראת האירוע החגיגי ערכנו ראיון עם חתן הפרס. שמעון דנאי, המייסד של אופרן, נרגש: "אני גאה שמעריכים מאד את מה שעשינו באופרן למען הסוכנים.

פרצנו דרך, שינינו את כל שיטת העמלות, וכיום הסוכנים מקבלים את העמלות הכי גבוהות בהשכרת רכב. אנחנו התחלנו ואחרים חיקו אותנו. אני זוכר שנתנו עמלות רק על השכרות, בלי ביטוחים, בלי מסים, בלי כלום".

אתה בענף התיירות כבר 45 שנה. איך אתה מסכם את התקופה?

"ענף התיירות השתנה בצורה דרסטית. זה עולם אחר לגמרי ממה שהיה פעם. ראשית, הגדולים משתלטים, ושנית, הענף בסכנה מול האינטרנט. צריך לדעת לפעול בדרכים אחרות, לא כפי שהיה. צריך כל הזמן לחדש. מאז שהתחלתי הכל השתנה. התחלתי בענף השכרת רכב, וגם הוא השתנה. המכוניות שונות, צורת העבודה שונה, הנהיגה שונה".

מהו לגביך ענף השכרת הרכב?

"זה ענף שהגעתי אליו במקרה. לא כיוונתי אליו, התפתחתי בו. דברים בחיים קורים עם הרבה מזל".

ואיך באמת הגעת אליו?

"למדתי לתואר שני בארה"ב, באוניברסיטה של ניו יורק, ועשיתי עבודת גמר על הנושא WE TRY HARDER  של אוויס. הייתה אז מלחמה אדירה בין אוויס להרץ, ואוויס הפכה להיות אימפריה של פרסום. כתבתי על זה עבודה, ראיינתי מנהלים באוויס ובהרץ, וכתוצאה מכך הכירו אותי והציעו לי להצטרף לאוויס בארה"ב, ועם חזרתי לישראל, הציעו לי לפתוח סניף בארץ. כמובן שקפצתי על המציאה וחזרתי לישראל בתור מנהל. ואני בכלל לא תכננתי להגיע לענף התיירות..."

איך קמה אופרן ומהי לגביך?

"אופרן בשבילי זה דרך חיים. הקמתי אותה מהתחלה, ואשתי העלתה את הרעיון להרכיב את השם משמם של הבנים, אופיר ורן. זה כבר שייך ללב. ניסיתי להכניס לעסק את שני הילדים. אופיר התחיל איתי מההקמה, הוא יסד יחד איתי את אופרן, לאחר שסיים ללמוד באוניברסיטה. מהיום הראשון אנחנו עובדים יחד, והוא עושה עבודה יוצאת מן הכלל. רן הלך לדרך אחרת, וגם הוא הצליח".

שמעון, אנחנו רואים הורדת עמלות בענף התעופה. מה אתה צופה שיקרה בענף ההשכרה?

"לדעתי, גם ענף השכרת הרכב יעבור תהפוכות. בשלב זה אני לא רואה שינויים. לדעתי, הענף כולו הולך למחירי נטו. זה מה שקורה בכל העולם. כמו שסופרמרקט קונה מתנובה מוצר בעשרה שקלים ומוכר בכמה שהוא רוצה, כך יהיה גם בענף. המחיר יהיה נטו לסוכן והוא יצטרך להתמודד עם הרווח. כל סוכן יבחר את הדרך. להרוויח הרבה או מעט, להכניס לתוך חבילות. לדעתי, בעתיד לא יהיו עמלות, והסוכן ישווק את המוצרים במחיר שהוא רוצה".

ולסוכן יהיה עתיד בצורה כזו?

"אני חושב שסוכן, שיתחדש ויעניק ערך מוסף ללקוח, תמיד יהיה לו מקום".

שמעון, על מה גאוותך הגדולה ביותר?

"הגאווה הגדולה ביותר שלי היא שהצלחתי להביא את הבן שלי, אופיר, שימשיך לנהל את החברה בהצלחה מרובה, והוא מגדיל, מפתח ומביא אותה לכל העולם".

מה נקודת השיא בקריירה שלך?

"יש כמה שיאים בקריירה שלי. ראשית, כשניהלתי את אוויס והיא הייתה החברה להשכרה הכי גדולה בארץ והייתה רווחית באירופה. קיבלנו על כך פרסים מהנהלת החברה, ויש לי אפילו שעון רולקס שקיבלתי בזמנו מהנהלת החברה. שנית, כשהקמנו את אופרן וכולם אמרו לי: השתגעת? איזו מין חברה זו? איך תרוויח כסף? והוכחנו, אני ואופיר, שלא השתגענו, ואם מנהלים את העסק נכון ופועלים בצורה טובה ויעילה, החברה גדלה והתפתחה, ממשיכה לצמוח  ומביאה רווחים. אנחנו כיום חברה שמכירים אותה בכל העולם. הכיף הכי גדול שלי שהחברה, הנקראת על שם הילדים שלי, היא מותג בכל העולם".

למרות שאתה כבר בן 77, יש לך עדיין מרץ של נער...

"כן. יש לי מרץ ויש לי יוזמות ותוכניות חדשות. אנחנו מנסים כעת להקים מיזם חדש עם התאחדות סוכני הנסיעות. זהו מועדון חברתי שאני יוזם. בגילי ובמצבי אני יכול לבלות ולטייל בעולם, אך אני אוהב לעשות דברים, אוהב את המדינה, אוהב להיות פה. מלבד זאת, אני גם יו"ר מועצת המנהלים של מכללת וינגייט, וכעת אנחנו מקימים במכללה מעונות חדשים וחדר כושר".

איך אתה רואה את התחרות בין חברות ההשכרה בענף?

"אנחנו לא מעורבים בתחרות בין החברות השונות. הן מתבססות בעיקר על הליסינג לסוגיו השונים. השכרת רכב לחו"ל זה דבר קטן בשבילן, ואילו אצלנו זה עיקר הפעילות. אנחנו מחוץ לתחרות בין חברות הרכב השונות. אנחנו לא באיגוד שלהם".
שמעון, מה נאחל לך עם קבלת הפרס?

"אריכות ימים ושאופיר ימשיך להצליח בניהול של החברה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותאופרןאופיר דנאישמעון דנאי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: