אא

מנכ"ל השבוע של "פספורטניוז": אילן בן חקון

היחסים הקרובים עם משפחת פדרמן, השמת הדגש על הון אנושי ועד לניהול מלאכת השהייה של מדונה בישראל. רגע לפני שהוא משיק את מלון הרודס החדש בירושלים, מסכם אילן בן חקון למעלה משנתיים מאתגרות ברשת פתאל ושופע אופטימיות באשר לעתיד הענף. "המגמה חיובית ומעודדת, רק שיהיה שקט"

אילן בן חקון. צילום: יח"צ פתאל|| אילן בן חקון. צילום: יח"צ פתאל||

תעשו לו כבוד. כמדי שבוע "פספורטניוז" ממשיך לברך את מצטייני ענפי המלונאות, התעופה, הנסיעות והתיירות בישראל. השבוע בחרנו להעניק את אות ההצטיינות ומיטב הפרגונים למנכ"ל מלון לאונרדו פלאזה ירושלים מבית רשת פתאל, אילן בן חקון המוכיח כי מקצועיות, שירותיות והתמדה הם המתכון המושלם להצלחה.

מי אתה אילן בן חקון?

בן 41, אב לשלוש בנות וירושלמי במקור, אך מתגורר כיום במושב רמות השבים. בענף המלונאות הישראלי נחשב לשם דבר כבר למעלה מ-15 שנה וכמי שחרט על דגלו את ההתמקצעות והשירותיות בתחום המזון ומשקאות. בין תפקידיו העיקריים בענף שימש כמשנה למנכ"ל מלון שרתון מוריה ת"א וסמנכ"ל מלון דן ת"א במשך שמונה שנים.

אז איך הכול התחיל? "מאז ומעולם ראיתי את עצמי עוסק במלונאות. זה היה התפקיד האולטימטיבי בעיניי", מעיד בן חקון בראשית דבריו. "מלונאי בעצם נוגע בכל דבר. אתה במקביל יכול לשמש גם כמנהל, איש משרדי, איש שיווק, פרסומאי ואפילו שיפוצניק. על כן הורסטיליות והאפשרות ליצור זיכרונות וחוויות תוך שירות מגוון רחב של אנשים קסמה בעיניי".

לצד ניסיונו העשיר בענף נמנה בן חקון על אחד מהאנשים הקרובים למשפחת פדרמן זאת במסגרת פעילותו הענפה ברשת דן. "יצא לי בתקופה המדהימה במלון דן ת"א לנהל כמות גדולה של אירועים ברמות הכי גבוהות שיש. אירגנו לשמעון פרס יום הולדת 80, פיל קולינס הגיע, פול מקארטני ביקר , מדונה הגדולה העדיפה אותנו על פני המתחרים. פרט לכך יש לי הערכה רבה למשפחת פדרמן בפרט ולרשת מלונות דן בכלל".

אילן, כמנכ"ל ואיש מלונאי בכל רמ"ח איבריו, איפה נמצא כיום ענף המלונאות הישראלי?

"כמי שמגיע מתחום המזון והמשקאות אפשר לשים לב להתקדמות העצומה שהענף עשה בשנים האחרונות. ההתפתחות הקולינרית היא מטורפת. אם בעבר רק במלונות היוקרה ניתן היה למצוא את המסעדות הכי טובות, הרי שהיום גם מלונות נוספים בדרגות שונות מציעים ארוחות ושפע קולינרי יוצא מן הכלל. גם המקצועיות השתפרה פלאים, כך שנכון להיום אנחנו בהחלט נמצאים במקום טוב ומעודד".

בן הקון (במרכז) עם אובמה ונספחים. אירח שלל ידוענים ומכובדים

הערך המוסף: "הון אנושי ונוף עוצר נשימה" אם לא די להישגיו של בן חקון במישור המלונאי, הרי שבחודשים הקרובים יזכה האחרון לשדרוג נוסף ברשת. המאורע: מבנה המלון החוגג בחודשים הקרובים 40 שנים, שודרג ושופץ מן המסד עד הטפחות בעלות כוללת של למעלה מ-20 מיליון שקלים והיד עוד נטויה, כך לפחות אם שואלים גורמים בכירים בהנהלת הרשת. "מדובר באחד המלונות היפים והמוערכים בארץ", מבהיר בן חקון תוך התייחסות לבייבי האישי שלו בשנתיים וחצי האחרונות. "עם יד על הלב וכמי שעבר כמה מלונות בקריירה שלו, מדובר באחד מהמרשימים ביותר בישראל מכל הבחינות. בין אם במיקום האסטרטגי שלו המחבר בין העיר החדשה ושדרת ממילא לאזור השוק, נוף עוצר נשימה הנשקף מ-22 קומות, צוות עובדים מנוסה שעובד במלון למעלה מ-30 שנה והיותו ייעודי לציבור הדתי/חרדי בזכות הכשרתו ככשר מהדרין". אם היית צריך לשים את האצבע, מהו הערך המוסף והמרכזי במלון? "העובדים, חד משמעית. כפי שציינתי קודם ההון האנושי הוא אחד המרכיבים המהותיים להצלחה של מלון בישראל או בעולם בכלל. זה ידוע כיום שבהיבט הזה אנחנו בענף מתמודדים עם לא מעט בעיות. יש מחסור חמור בעובדים שמעדיפים לעבוד במסעדות או בברים בהם התנאים והתשלום נוחים יותר מאשר במלונות. דווקא העובדה שהצלחנו לשמר אצלנו הון אנושי ברמה כל כך גבוהה ולאורך שנים ארוכות, מעידה על החוזקה של המלון ושל רשת פתאל". בוא נחזור אליך, מהם השאיפות האישיות שלך בענף לשנים הקרובות? "אחד החלומות הגדולים שלי יהיה לנהל את כלל מותגי מלונות "הרודס" או באזור כלשהוא ברחבי הארץ. הייתי שמח לכהן כמנהל תפעול מבחינה זו בתפקיד שיאתגר ויגרום לי הרבה סיפוק אישי". מהי מלונאות בשבילך? "חלק מהחיים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: