אא

בולוניה-"כישוף באדום"

מרחק נסיעה של עד שעתיים ברכבת ממילאנו, ונציה, ורונה או פדובה ואתם בבולוניה בירת מחוז אמיליה רומנה ,עיר שכדאי להקדיש לה ביקור כשאתם באזור -מסעדות ומטעמי המטבח של המחוז , אומנות מרהיבה, היסטוריה ומזג אוויר נוח בכל השנה, פספורטוניוז ביקר ולא התאכזב

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

ההתלהבות של התיירים באיטליה משתנה בכל ביקור.

הביקור הראשון ברומא נושא אהבה לעיר הנצח, נסיעה למילאנו גורמת לך להבין שאין דבר יפה יותר מבירת צפון איטליה, נאפולי הרגשית מרטיטה את נשמתך כבר בהגעה ואילו נציה נחרטת בזיכרונך זמן רב אחרי שעזבת אותה.

לבולוניה מגיעים בדרך כלל אחרי טיולים רבים ברחבי המדינה, אבל העיר מקסימה אותך בכישוף 'האדום' שלה ולתמיד.

שלושה כינויים לבולוניה: אדומה, חכמה ודשנה.

מכנים את בולוניה 'העיר האדומה' בגלל הצבע האדום החם המצפה את הבניינים בעיר, העיר 'החכמה' בזכות אוניברסיטת בולוניה המפורסמת, שהיא אחת העתיקות ביותר באירופה, ו'דשנה' בזכות הכישורים והכישרונות יוצאי דופן, שמפגינים השפים המקומיים.  אגב, כל מחוז אמיליה רומנה, שבירתו בולוניה, מפורסם מאוד בזכות מטעמיו. המסעדות הטובות ביותר בכל רחבי העולם מתהדרות במאכלים מסורתיים מאזור זה ומבליטות אותם בתפריט שלהן ולא רק בזכות הפסטה בולנז.

Pasta Bolognese. צילום: ShutterstockPasta Bolognese. צילום: Shutterstock

כאשר מבקרים בבולוניה, כדאי לשים לב לא לקרוא ל'פסטה בולונז' ספגטי, אם אתם לא רוצים להיות ללעג. המנה מקורית נעשית עם טליאטלה ולא ספגטי. הרוחב הסטנדרטי של הטליאטלה (8 מילימטרים) נקבע על ידי צו מיוחד של אקדמיית המטבח האיטלקי ולשכת המסחר והתעשייה של בולוניה. רוחב זה שווה ל-0.012270 של גובה מגדל Asinelli. המגדלים של בולוניה הם הסמלים המפורסמים של העיר. שני המגדלים הידועים ביותר הם מגדלים שאינם עומדים בניצב לקרקע. הבולונזים מאמינים כי מגדל Asinelli מוטה בגלל שקיעת קרקע טבעית, ואילו המגדל הסמוך נבנה במכוון בצורה נטויה. לפני זמן רב היו בבולוניה יותר ממאה מגדלים, אלא שרק פחות משלושים שרדו עד ימינו, וכמעט כולם נמצאים בבעלות פרטית.

ניתן בקלות להגיע וליהנות מבולוניה בכל עת של השנה.

צילום: Shutetrstockצילום: Shutetrstock

ראשית, העיר היא אחד הצמתים הגדולים ביותר של הרכבת באיטליה. נסיעה של שעה - שעתיים ברכבת ממילאנו, ונציה, ורונה או פדובה. שנית, לא תרגישו את השפעת מזג האוויר תוך כדי הליכה ברחובות העיר, בזכות מעברים מקורים ואכסדרות המגנות מפני גשם ושמש. בשלב מסוים בולוניה הייתה כל כך צפופה במבנים, שלא היה שטח פנוי לבנייה חדשה. אדריכלים איטלקים מצאו פתרון הולם: הם החלו לבנות עמודים על קצות המדרכות ומעליהם רצפות שהתחברו למבנים. בדרך זו הם הצליחו להרחיב את הבתים ומבני המסחר, וכך מבנה העיר נשתמר וגם הולכי הרגל נהנו מיתרון. האכסדרות הגבוהות שנוצרו אף גרמו למדרכות פנויות למעבר ללא כל מכשולים.

צילום: Shutetrstockצילום: Shutetrstock

אם אתם חובבי גסטרונומיה, תוכלו לסעוד באחת מהמסעדות המשובחות הרבות שהעיר מציעה, אבל אם אתם רוצים לנסות את נקניק המורטדלה מפורסם, שעליו גאוותה של בולוניה, עדיף ללכת לבזאר מקומי.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

בכל חנות תוכלו לרכוש מגוון מעדני גורמה כולל מורטדלה או סלסיסיה, נקניק אחר, גם הוא טעים מאד. אם תבקשו לטעום מעדנים נוספים, תצטרכו להישאר בבולוניה שבוע שלם לפחות. בולוניה שומרת את סודותיה, אך מוכנה לחשוף אותם למבקרים מסורים. כיצד הצילו אזרחים את מזרקת נפטון, כאשר הכנסייה הכריזה עליה כחושפנית מדי? מדוע מוצבים מאות לוחות של שושלות משפחות אצולה איטלקיות על קירות אוניברסיטת בולוניה? מדוע הרחבת הבזיליקה של סן פטרוניוס, שהוא הפטרון של העיר, הוקפאה? האם יש קשר בין בולוניה לגזע של כלבי בולונז?

צילום: Shutetrstockצילום: Shutetrstock

בקרו בבולוניה וכל הסודות יתגלו בפניכם ,מומלץ !

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםאיטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: