אא

לראשונה תופעל מערכת ביומטרית לביקורת גבולות גם במעברי הגבול של ישראל

רשות שדות התעופה התקינה מערכת ביומטרית ממוחשבת למעבר ביקורת הגבולות במעבר הגבול בטאבה. המערכת תאפשר לנוסעים אשר נרשמו מבעוד מועד למערכת הביומטרית בנתב"ג לקצר את זמני ההמתנה בתורי ביקורת הגבולות.

Shutterstock Shutterstock
המערכת הביומטרית, אשר החלה לפעול במעבר טאבה, תאפשר לנוסעים אשר נרשמו מבעוד מועד למערכת הביומטרית בנתב"ג, לקצר את זמני ההמתנה בתורי ביקורת הגבולות ולהשתמש בכרטיס המעבר שברשותם בעמדה הממוחשבת. עמדות הבידוק הביומטרי יותקנו הן באולם הכניסה במעבר והן באולם היציאה, בעלות של כ- 150 אלף ₪.

המערכת הביומטרית לביקורת גבולות הינה פיתוח ישראלי ייחודי הפועל בנתב"ג בהצלחה בעשר השנים האחרונות. למערכת רשומים כיום כ- 700 אלף מנויים, אשר ביצעו את הרישום בנתב"ג. השירות ניתן בחינם. .

כמו כן יופעל במעבר טאבה מסלול מהיר לבידוק הביטחוני לנוסעים ללא כבודה ובהתאם לעומס. המסלול צפוי לשפר את השירות ולקצר את זמני ההמתנה במסוף.

מסוף טאבה, הממוקם כ- 10 ק"מ דרומית לאילת, משרת בעיקר את היוצאים מישראל לסיני ובחזרה 24 שעות ביממה - 7 ימים בשבוע, ומהווה את נקודת הגבול הדרומית ביותר בין ישראל למצרים. בשנת 2008 נרשם גידול משמעותי של כ- 25% בתנועת הנוסעים שעברו במעבר הגבול טאבה - 1.433 מיליון איש.

בתחילת שנת 2009 תתקין רש"ת מערכת ביומטרית לשירות העוברים גם במעבר הגבול בנהר הירדן.

מנכ"ל רש"ת, קובי מור, אמר: "רש"ת שמה לה כמטרה עליונה את שיפור השירות לעוברים במתקניה. המערכת הביומטרית לביקורת גבולות, שזכתה להצלחה בנתב"ג, תקצר מעתה את התורים בביקורת הגבולות גם במסופי הגבול הפופולאריים בקרב הישראלים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: