Makam-Teaser

Bliss please

NCL השיקה לאחרונה את אניית הדגל החדשה של החברה, Bliss. הצטרפנו להשקה, שהותירה גם את ותיקי ענף הקרוזים משתאים נוכח שלל האטרקציות והטכנולוגיות החדשות באנייה

טסנו כל הדרך לסיאטל על מנת להצטרף להפלגת השקה של Bliss, אניית הדגל החדשה והחדשנית של ענקית השייט האמריקאית, NCL, הפלגה שהצליחה לרגש גם את ותיקי ענף הקרוזים.

ענף הקרוזים המשגשג לא מפסיק להפתיע. שנה אחרי שנה משיקות ענקיות הקרוזים אניות חדשות עם טכנולוגיות ואטרקציות, שלעיתים נדמה שעד לא מכבר יכלו להיות אולי פתיח לסרט הוליוודי רב פעלולים, אבל עתה המציאות עולה אפילו על הדמיון. וכך גם קרה לי בהשקת אניית הפאר החדשה של חברת NCL.

תחילתה של ההפלגה בבוקר חמים של יום שישי בסיאטל, אליה הגענו ימים ספורים לפני כן. סיאטל היא, כידוע, העיר של בואינג, ואי אפשר שלא לבקר במוזיאון של יצרנית המטוסים הענקית ואולי גם במוזיאון התעופה הסמוך, וכמובן, לעלות על מגדל המחט Space Needle, סמל ההיכר של סיאטל, ממנו נשקף הנוף המרהיב של העיר וסביבתה, לסייר בשוק הצבעוני ליד חוף הים, לשוט באגם יוניון ולצפות בביתו של ביל גייטס ובמבנים ייחודיים נוספים, וגם לעשות שופינג מעולה ומשתלם בדאון טאון ובמגוון האאוטלטים שמחוץ לעיר.

ביציאה ממלון מריוט בסיאטל, השוכן ממש בסמוך לרציף עגינת אניות הקרוזים, התגלה בפנינו לראשונה הסוד הכמוס של חברת NCL: קבלו את אניית הדגל החדשה של חברת הקרוזים, היהלום שבכתר, מכנים אותה ראשי החברה, ה-BLISS בכבודה ובעצמה ובמלוא הדרה.

לאירוע ההשקה ולהפלגת הבכורה הצטרף הארי סומר, סמנכ"ל מכירות בכיר של NCL, שסיפר לנו על שביעות הרצון של החברה מהשוק הישראלי ועל העובדה שזה מכבר סימנו אותנו כמדינה בצמרת מדינות המקור של החברה, ו"השוק הישראלי יהיה השנה השוק השישי בביקוש לקרוזים". ניק ווילקינסון, סמנכ"ל המכירות של החברה, הוסיף: "היעדים הפופולאריים ביותר לישראלים הם שייט בים התיכון, שייט בים הבלטי וגם שייט בקריביים".

וחזרה לעיר סיאטל שלבשה חג כבר ימים ספורים לפני הפלגת הבכורה של ה-Bliss. השקת אנייה בסדר גודל שכזה היא ממש 'גאוות יחידה', לא רק של ראשי חברת NCL, אלא גם של עיריית סיאטל, של משרד התיירות המקומי, של כלי התקשורת האמריקאים. כולם הצטרפו לחגיגה, כולם שותפים לחגיגה, שהופכת בשנים האחרונות למסורת קבועה של NCL בעת השקת כל אנייה חדשה של החברה.

לטקס הפתיחה, בלילה שלפני הפלגת הבכורה, הגיע ראש עיריית סיאטל, כל ראשי חברת NCL, בכירי ענף התיירות האמריקניים, וכולם לא חסכו שבחים מההתגייסות המשותפת למען הפרויקט החשוב של בניית האנייה החדשה, שהרי לא מדובר רק באנייה עצמה, אלא בפרויקט מקיף המעסיק אלפי אנשים בבניית האנייה ובתעשייה השלמה שסביבה, כפי שמספקת כל אנייה חדשה בסדר גודל של ה-BLISS.

בבוקרו של אותו יום שישי מאות סקרנים הגיעו לצפות בפלא הטכנולוגי הצף ובאלפי הנוסעים, שאוטוטו יעלו להפלגת הבכורה.

קשה היה שלא להתפעל פעם נוספת מהסדר ומהארגון המופתי בעלייה לאנייה, גם כשמדובר באניית ענק שכזאת. מרגע ההגעה לאנייה נערכו מאות אנשי צוות הקרקע של NCL לקבלת אלפי הנוסעים בהליך העלייה לאנייה. מרגע ההגעה לרציף תוך כחצי שעה בלבד עלינו לאנייה והגענו לחדר, כשהמזוודות, אותן תייגו בעבורנו בהגעה, הקדימו אותנו והמתינו לנו בחדר. ויצאנו להפלגת הבכורה…

ודאי תשאלו: נו? אז מה? מה כל כך מיוחד ב-Bliss?

מעצם טבעה ה-Bliss נועדה לספק לנוסעים חוויית נופש מקיפה, יוצאת דופן, וברמה הגבוהה ביותר. קברניטי NCL החליטו לצייד את האנייה בשכלולים הטכנולוגיים החדשניים ביותר ודאגו שבני כל הגילאים ימצאו כאן מוקדי בילוי אטרקטיביים.

האמת, לא קל לתאר בכתבה את ההיקף העצום של האטרקציות, חוויות הנופש ותנאי השהייה שהצליחו ב-NCL להציג בהצלחה ב-Bliss'. צריך להיות על מתחם הענק, שבחברת השייט מתעקשים שלא לכנותו אנייה.

It's Much more than a ship. It's a resort, סיפר בגאווה ניק ווילקינסון, סמנכ"ל המכירות של החברה, שתיאר כיצד רואים בחברה את האניות החדשות. ואנחנו אולי נסתפק כאן בציון גולות כותרת אחדות.

הכל כאן חדש, נוצץ, מתוכנן ומחושב לפרטי פרטים, ובכלל ה-Bliss לא הפסיקה לרגש אותנו לאורך שלושת ימי הפלגת הבכורה.

חובבי נהיגה? ודאי תיהנו ממרוץ מכוניות חשמליות, המדמות רעשים של מכוניות פורמולה, במסלול שאורכו יותר מ-300 מטר.

חובבי טכנולוגיה עתידנית? זירת קרבות לייזר בתחנת חלל מצפה לכם.

חובבי ספורט אתגרי? ודאי תמצאו פורקן בפארק המים המשוכלל עם מגלשות בגובה עצום. וגם הילדים הקטנים ביותר יוכלו ליהנות ב'אקווה פארק', פארק מים עתיר אטרקציות ושעשועים לילדים ופעוטות, לרשותם מציעה האנייה גם מועדוני פעילות ייעודיים לכל הגילאים.

ואחרי פעילות הספורט, מתחם הספא המשוכלל בסיפון ה-16 של האנייה, ה-Mandara Spa, מצפה לכם להרגעה, לג'קוזי וטיפולים.

ומה באשר לחיי לילה ובילויים? בליבה של האנייה אטריום המוקף חנויות, דוכני בילוי ומזון, ומסביבה ה- Waterfront, הטיילת הצבעונית הנשקפת אל נופי הים. וכמובן, להקות מוסיקה, היכל תיאטרון ומופעים, המציע מדי ערב הצגות ומחזות זמר ממיטב הרפרטואר של ברודווי, וגם קזינו, למי שחייב להשלים את חוויית הנופש בהימורים.

האוכל, מן הסתם, הוא מטבעו אחד ממוקדי הנופש, וכאן הוא חוויה בפני עצמה. מלבד מסעדות הבית של האנייה, מגוון רחב של אפשרויות וטעמים לרשות האורחים, וביניהם: Texas Smokehouse – מסעדת בשרים ומוסיקת קאנטרי, Los Lobos המקסיקנית, Le Bistro הצרפתית, La Cucina האיטלקית, Teppanyaki היפנית, ועוד מבחר מסעדות מתמחות בפירות ים, במטעמי המזרח, בהמבורגרים וסטייקים, וגם קונדיטוריית קפה ומתוקים, סטארבקס הבלתי נמנע, מבשלת בירה המגישה מגוון בירות מכל העולם ומרתף יינות משובח.

ה-Bliss יצאה באירוע ההשקה מסיאטל ועצרה בקנדה בעיר הקטנה והסימפטית, ויקטוריה. אלה שיבחרו לרדת מהאנייה ימצאו עיר קטנה ומרתקת. בהחלט סיור מומלץ ליום, בו תוכלו למצוא שפע של מותגים במחירים זולים לצד מסעדות ובתי קפה משובחים.

עם ה-Bliss ניתן להגיע בקרוז גם לאלסקה ויעדים נוספים, אבל למען האמת, עם כל הכבוד ליעדים המרתקים, בהם תעגון היהלום שבכתר של NCL, מי בכלל רוצה לרדת מהאנייה, (סליחה, ניק ווילקינסון, מה-Resort).
וכל זה, על קצה המזלג.

 

סומר (מימין), ווילקינסון וגיליון 'פספורט'. צילום: עדי אזולאי

ה-Bliss במספרים

167,800 טון – משקל כולל
330 מטר אורך
41.5 מטר רוחב
20 קומות – סיפונים
2043 חדרים וסוויטות
4,004 קיבולת נוסעים
1,716 אנשי צוות
33 מסעדות וברים

הכותב היה אורח חברת NCL

צילומים: יח"צ

 

 

 

הירשמו לניוזלטר שלנו