IMTM 2020: הטכנולוגיה שמאחורי עולם התיירות

במסגרת תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית יתקיים מתחם טכנולוגיה העוסק בדיגיטל וחדשנות בעולם התיירות ובו יוצגו: ה"מאיץ" של משרד התיירות, פיתוח AR עבור מטיילים, אפליקציית טיול מקיפה, סטארטאפ להזמנת טיולים ועוד

צילום: 123rf

 

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית, IMTM 2020-International Mediterranean Tourism Market, תתקיים בין התאריכים ה-11-12 בפברואר ב'אקספו' תל אביב. במסגרת התערוכה יתקיים מתחם טכנולוגיה העוסק בעולם התיירות עם מגוון סטרטאפים חדשים בתחום התיירות, וכנסים העוסקים בדיגיטל וחדשנות בעולם התיירות.

מבין הסטרטאפים שיוצגו במתחם הטכנולוגי:

Totem Time – סטרטאפ המציע חווית אורחים מבוססת AR עבור אתרי נופש ותעשיות אחרות, אשר ממנף את החוויה בהן עבור התיירים. מדובר באפליקציה המתמקדת במשפחות ואורחי דור Z, שיכולים להנות ממשחקי בריחה, משחקי למידה ומשימות אינטרקטיביות דיגיטליות דרך הסמארטפון במסגרת מיקום החופשה בו הם נמצאים, למשל: מוזיאונים, פארקים, בתי מלון קניונים ועוד.

Bridgify – אפליקציה המספקת למטיילים תוכנית טיול מקיפה ומותאמת אישית במהירות ובנוחות עבור כל יעד בעולם. מטרתה של Bridgify היא לעזור לסוכנויות נסיעות מקוונות ורשתות בתי מלון לספק ללקוחותיהם לטייל בעולם מנקודת מבט של מקומי. למעשה, האפליקציה משתמשת באלגוריתמים מתקדמים כדי להכיר את המטייל, ובכך מדרגת עבורו בצורה נכונה את החוויות שהוא יכול לחוות ביעד שאותו הוא בוחר. למעשה, האפליקציה יוצרת התאמה בין אירועים שונים לבין המטיילים, כאשר באמצעות התאמה זו יוצרים רצף אירועים הגיוני מבחינה גיאוגרפית וכרונולוגית. את המידע מנגישים עבור המטייל, כאשר תוכנית הטיול מתאימה לפרופיל שלו.

 

צילום 123rf

 

 AS YOU STAY – פלטפורמה להזמנת חדרי מלון בתשלום לפי שעה. הסטרטאפ מציע מודל חכם וחדשני שמאפשר ללקוח לבחור את הזמן המדויק של שהייתו ולקבל אותו במחיר תחרותי והוגן. AYS מסייעת למלונות להשתמש במלאי החדרים הלא-מנוצל שלהם, ליצור הכנסות נוספות, ולקבל מידע על מגמות, העדפות ודפוסי הרכישה של בסיס הלקוחות שלהם.

Gamitee – הוא סטארט-אפ שמטרתו לעזור לאתרי טיולים ולמשתמשים שלהם להזמין טיולים. רוב החלטות הרכישה הן למעשה החלטות קבוצתיות, בעוד שאתרי ההזמנות המקוונים לא מציעים לקבוצה את הכלים הבסיסיים הדרושים להם בכדי להחליט. למעשה, הסטרטאפ מציע להוסיף לאתרים המקוונים פלטפורמת גלישה שיתופית ייחודית, שעוזרת למשתמשים להתייעץ באינטרנט עם חבריהם ובני משפחתם לפני ביצוע ההזמנה. כאשר המשתמשים מגיעים לאתר, הם יכולים ללחוץ על כפתור, לבנות רשימת ציפיות, להזמין את חבריהם ולדון באפשרויות ולהמשיך לביצוע הרכישה.

 

Young Asian female tourist woman using a mobile phone in Bangkok, Thailand. Calling a cab or finding information during traveling concept

צילום: 123rf

 

האקסלטור (המאיץ) החדש של משרד התיירות 'תורבו':

חממה עסקית שפועלת בכל חלקי הארץ, מסייעת ליזמים ולרשויות מקומיות ביעוץ ובמכלול הפעולות הנדרשות להקמה ולפיתוח של מיזמים תיירותיים. המשרד יציג מיזמים פרטיים שמקבלים סיוע במסגרת המאיץ, וכן סיוע בתכנון ובביצוע תשתיות ציבוריות תיירותיות. אחד המיזמים הנתמכים במאיץ הוא המיזם Jerusalem 360 של היזם יאיר מרק – מיזם טכנולוגי שבאמצעותו ניתן להצטרף לסיורים מודרכים בירושלים, בדגש על תיירות נוצרית ואתרים תיירותיים בעיר, דרך מסך המחשב וב-360 מעלות מבלי לצאת מהבית. מיזם מעניין נוסף שנתמך על ידי מאיץ משרד התיירות הוא המיזם הטכנולוגי להזמנת חדרי מלון של היזמים יוסי רון ודני ברקאי – UBIDME. מדובר באפליקציה לסמארטפון ובתוכנה לדסקטופ להזמנת חדרים בבית מלון, בשיטה בה האורח הוא זה שמציע את מחיר החדר לתאריכים מסוימים, ושולח את ההחלטה האם לקבל את הזמנתו למלון/מלונות אליהם פנה. המלון הראשון שיאשר את ההזמנה יזכה בה, כהזמנה ישירה לכל דבר. כל המיזמים המקבלים סיוע ממשרד התיירות צפויים לשפר ולשדרג את חוויית התיירים בישראל.

אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM: "ענף התיירות עבר טרנספורמציה טכנולוגית בשנים האחרונות. כל תייר היום בעולם חשוף למגוון רחב של יעדים, דילים, אתרים ייחודים וחוויות שנחסכו ממנו בעבר, ולמעשה האדם הפרטי הפך להיות סוכן הנסיעות של עצמו. כיום כלי הדיגיטל מקנה כלים עבור האוכלוסייה בבניית הנסיעה או החופשה שמתאימה בדיוק לצרכים שלו, כאשר כלים אלה בשילוב הקהילות ברשתות החברתיות, תורמות להוזלת המחירים והגעה לידי עסקאות אטרקטיביות. מנועי החיפוש הם ידידותיים עבור המשתמש, מתחדשים ומתעדכנים מעת לעת, ולמעשה הם מסמלים על עתידו של עולם התיירות".

 

נושאים שמוזכרים בידיעה