אא

וינה וזה הכל

בירת אוסטריה החביבה היא כבר מזמן לא רק שניצל, שטרודל, ואלסים וארמונות, אלא גם מגוון אטרקציות לילדים בכל הגילאים

וינה. צילום: פספורטניוז וינה. צילום: פספורטניוז

חופשה משפחתית בווינה משלבת מגוון חוויות הן למבוגרים והן לילדים.

מחד, וינה הקלאסית, בירת הקיסרות האוסטרו-הונגרית, מציגה את מיטב האדריכלות, ארמונות ובתי מידות, מוזיאונים ותיאטראות, וכמובן, את מיטב המסורת הקולינרית – השניצל, השטרודל, שוקולד מוצרט, עוגת זאכר - ומאידך, מגוון אטרקציות לילדים ובני נוער, וביניהם: פארק שעשועים, גני חיות, סוסים ועוד.

 אטרקציית הפנאי הפופולארית בווינה למשפחות עם ילדים היא פארק פראטר (Prater) שעל גדת הדנובה.

הלונה פארק עם מגוון המתקנים, הגלגל הענק, דוכני המשחקים, פינות המנוחה והמזנונים, פתוח בשעות היום והערב, וילדים בכל הגילים, כולל הוריהם, ימצאו בו מגוון אטרקציות המתאימות לכל גיל. אגב, הגלגל הענק המפורסם של וינה, המתנשא לגובה של 65 מטרים, נחשב לגלגל הענק הגבוה בעולם עד שנת 2000, כשהוקם ה'לונדון איי' בבירת אנגליה. 

פארק פרטאר. צילום: Shutterstockפארק פרטאר. צילום: Shutterstock

ואם הגעתם לכאן, אל תחמיצו סיור על גדת הדנובה, ותגלו מגוון פינות חמד, כולל מסעדות ובתי קפה על המים.

בכלל ילדים אוהבים לטייל ברגל, ואם אתם שוהים כמה ימים בעיר, מומלץ להקדיש יום מלא, בנחת ובלי לחץ, לסיור מקיף במרכז העיר.

העיר העתיקה של וינה משופעת בשלל אתרים מרתקים, וביניהם: כנסיית קרל – כדאי לטפס במעלית אל הצריח, לצפות בציורי הקיר ולהשקיף על כל העיר, בית האופרה – אחד המבנים המרהיבים והחשובים בעיר ואחד מבתי האופרה הנחשבים ביותר בעולם, מדרחוב קרנטנר – מדרחוב רחב ושוקק חנויות יוקרה, בתי כלבו, מסעדות ובתי קפה, קתדראלת סט. שטפן – כנסייה עצומה, שמגדל הפעמונים הגבוה שלה נראה בכל העיר (כדאי להיכנס ולצפות בשלל יצירות האמנות והאדריכלות), מוזיאון אלברטינה – אחד המוזיאונים החשובים בעולם, המציג יצירות של מיטב האמנים הקלאסיים והמודרניים, ארמון הופבורג – היוקרה והפאר והמוזיאון של הקיסרית סיסי, ולצידו המוסד המפורסם, בית הספר הספרדי לרכיבה, ובסמוך הספרייה הלאומית, ומעבר לשדרה המוזיאונים התאומים – מוזיאון הטבע ומוזיאון התרבות ההיסטורית, בית הפרלמנט, בית העירייה, הבורג-תיאטר, ועוד שפע של מבנים מרשימים, וביניהם וסביבם גינות נוי מטופחות (לא להחמיץ את גן הוורדים).

אגב, את הסיור בעיר העתיקה אפשר לעשות גם בכרכרה רתומה לסוס, שרבות כמוה ממתינות לתיירים בתחנות שונות ברחבי העיר. הילדים ייהנו, וגם אתם, קרוב לוודאי. 

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

ואם חובבי מלכים וקיסרים אתם, אל תדלגו על שני ארמונות חובה בווינה, שגם הילדים ימצאו בהם עניין: בלוודר ושנברון. ארמון בלוודר, המשמש כיום אכסניה לתערוכות אמנות קבועות ומתחלפות, (ואם לא שמעתם עדיין על הצייר הלאומי של אוסטריה, גוסטב קלימט, זה הזמן והמקום) ועל הגנים המטופחים, שלל הפסלים והמזרקות המקיפים אותו. ארמון שנברון העצום, אחד מסמליה המובהקים של העיר, מציג במגוון חדריו ואולמותיו את העושר, היוקרה והמותרות, מהם נהנו הקיסרים ובני משפחתם.

בארמון שנברון, מלבד התצוגות ההיסטוריות המשעשעות, התלבושות והפאות, הילדים ייהנו בעיקר מגן החיות הייחודי, גן החיות העתיק בעולם, המדמה את עולם החי בסביבתו הטבעית, עם מגוון צמחייה, מקווי מים ומעט מאד כלובים. 

ואם חובבי מתוקים אתם, וגם הילדים, מן הסתם, מומלץ לבקר במוזיאון השוקולד של וינה, חוויה מתוקה במיוחד, הכוללת סיור בין מכונות הייצור, צפייה בשלל יצירות עשויות שוקולד, סדנת ייצור מיוחדת לילדים וגם למבוגרים, ואיך אפשר בלי טעימות בלתי נמנעות? אטרקציה מרכזית בעיר, המרתקת מבוגרים כילדים, היא בית הספר הספרדי לרכיבה, Spanische Hofreitschule, בו מתקיימים סיורים מודרכים, שיעורי רכיבה ואילוף מקצועיים ולהנאת הצופים מופעים ייחודיים של רכיבה על סוסים.

מופע הצדעה בבית הספר הספרדי לרכיבה

ואם תיירים מצויים אתם, וכל נסיעה מחייבת גם חוויית שופינג כלשהי, הרי לווינה יש הרבה מה להציע.

אם החנויות המהודרות במדרחובי הקניות, קרנטנר וגראבן, נראות לכם יקרות, סורו לרחוב מריה-הילפר, בו מרוכזים כל בתי הכל-בו הפופולאריים, וכאן תוכלו גם למצוא, כמו בכל רחבי העיר, שפע חנויות ייעודיות לילדים ובני נוער, המציעות מבחר של צעצועים ועבודות יצירה ותחביב.

ואם אתם ממש מכורים לשופינג ומוכנים להקדיש לקניות לא מעט שעות, כדאי לבלות יום שלם בעיירה ווזנדורף מדרום לווינה, במרכז הקניות הענק (הגדול באירופה, לדעת האוסטרים) SCS (Shopping City Sud), שם תמצאו את כל הרשתות הגדולות, את המותגים הבינלאומיים וגם את להיט השופינג האירופי, כל-בו פריימרק, והילדים יוכלו לבלות במגוון מתקני השעשועים, שהוקמו למענם ברחבי הקניון העצום.

Shopping City Sud. צילום: ShutterstockShopping City Sud. צילום: Shutterstock
    
צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםוינה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: