אא

מי ירכוש את 'ניקי' האוסטרית, חברת הבת של אייר ברלין?

אחרי שנציבות האיחוד האירופי דחתה את בקשת לופטהנזה עקב חשש לחיסול התחרותיות בתעופה האוסטרית, מנהלי החברה פושטת הרגל נחפזים למצוא רוכש כדי לא לאבד את זכויות הטיס של החברה

כידוע, קבוצת לופטהנזה רכשה את מרבית נכסיה של אייר ברלין פושטת הרגל, וכבר בתחילת 2018 תשלב אותם בפעילותה, אך את בקשתה לרכוש את 'ניקי' האוסטרית, חברת הבת של אייר ברלין, נציבות האיחוד האירופי והרשות להגבלים דחו בטענה, כי השתלטותה של קבוצת התעופה תחסל את התחרותיות בענף התעופה באוסטריה. עם דחיית הבקשה של לופטהנזה, חברת 'ניקי' הפסיקה לפעול ונכנסה להליך פשיטת רגל, ומנהליה נמצאים במרוץ נגד הזמן כדי למצוא קונים ולא לאבד את זכויות הטיס של החברה, שיפקעו בסוף 2017. המועמדת הרצינית ביותר לרכוש את 'ניקי' היא קבוצת התעופה IAG, בה חברות בריטיש איירווייס, איבריה, אייר לינגוס ווואלינג, ובימים אלה, גם בחופשת חג המולד, מתנהל מו"מ בין ההנהלות. אם המגעים עם קבוצת IAG ייכשלו, עפ"י גורמים המקורבים ל'ניקי', שלוש חברות נוספות מצפות לרכוש את החברה האוסטרית, בשלמותה או חלקים ממנה: תאגיד התיירות תומס קוק הבריטי, ניקי לאודה, נהג הפורמולה 1 הנודע, שהקים את 'ניקי' ב-2003 ומכר אותה לאייר ברלין ב-2011, וטואי-פליי, חברת התעופה של תאגיד טואי. הנהלת 'ניקי' מעוניינת לסיים את תהליך המכירה עד סוף השבוע, לפני שיפקעו זכויות הטיס, הסלוטים להמראות ולנחיתות, שהם הנכס העיקרי של החברה, אך נראה שאם תסתמן פריצת דרך בימים הקרובים, רשות התעופה האוסטרית תאפשר להנהלת החברה מספר ימים נוספים להשלמת הסכם המכירה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםחדשות עולמיותכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: