אא

תצלום הפנים יחליף את הבורדינג פאס

אחד החידושים הטכנולוגיים המרכזיים המוצג ביריד התיירות בברלין הוא זיהוי הפנים כאמצעי בקרה שימושי בכל מגזרי תעשיית התיירות, ובעיקר בעלייה לטיסה. בריטיש איירווייס ופינאייר היו הראשונות שהשתמשו בטכנולוגיה, ובעקבותיהן חברות נוספות ונמלי תעופה ברחבי העולם

הטכנולוגיה לשירות תעשיית התיירות מהווה אחד מנושאי הליבה ביריד התיירות ITB ברלין ובכנס המומחים המלווה אותו, כשבמוקד הדיונים השאלה: כיצד ניתן לפשט ולהקל על תהליכי הזיהוי של הנוסעים? עפ"י הערכות יאט"א, בשנת 2030 מספר הנוסעים בטיסות ברחבי העולם יוכפל ויגיע ל-7 מיליארד בשנה, כשהשטח הפיסי של נמלי התעופה לא יגדל משמעותית, ואי לכך הצורך בהליכים ביומטריים ובזיהוי פנים יהיה חיוני ביותר כדי למנוע צפיפות ותורים ארוכים ולהקל על תנועת הנוסעים. בריטיש איירווייס ופינאייר היו הראשונות שהשתמשו בטכנולוגיה. פינאייר החלה בתהליך כבר בחודש מאי 2017, בשיתוף השלוחה הטכנולוגית פינאוויה. יועץ העסקים העתידניים, טוגברג דומאן, מציין כי התהליך הוא בלתי נמנע, ושיטת זיהוי הפנים מהווה בקרה אוטומטית מלאה, מעניקה ביטחון ושקט לנוסעים ומקלה מאד על עבודת הבקרים. כבר היום הטכנולוגיה משמשת בביקורת גבולות בנמלי תעופה אחדים באירופה, וטרמינל 4 בנמל התעופה צ'אנגי בסינגפור אימץ אותה באופן מלא. בריטיש איירווייס משתמשת בטכנולוגיה לנוסעיה בנמל התעופה בלוס אנג'לס, ואילו הרשויות בטוקיו הודיעו, כי ישתמשו בטכנולוגיית זיהוי פנים עבור האוהדים, הספורטאים והעיתונאים במהלך המשחקים האולימפיים בשנת 2020. בשבוע שעבר נמל התעופה של מיאמי, הראשון בארצות הברית, החל להשתמש בטכנולוגיית זיהוי הפנים, המתבצעת בהשוואה לתעודה או לדרכון של הנוסע.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: