אא

חשיפת פספורטניוז: חיידקים בטרמינל 1

מקומות ציבוריים הם כר פורה לחיידקים. בדיקת פספורטניוז מגלה שבעוד בטרמינל 3 בנתב"ג ניצבות מכונות לחיטוי ידיים, בטרמינל 1 – שרק בשנה החולפת שירת למעלה מ-1.47 מיליון נוסעים – אין ולו מכונה אחת לרפואה. רש"ת: "בעקבות בדיקתכם, מכונות לחיטוי ידיים יוצבו בטרמינל 1 כפי שקיים בטרמינל 3"

"אנו דואגים לבריאותך". מכונה לחיטוי ידיים בטרמינל 3 אבל לא בטרמינל 1. צילום: ספיר פרץ זילברמן|"אנו דואגים לבריאותך". מכונה לחיטוי ידיים בטרמינל "אנו דואגים לבריאותך". מכונה לחיטוי ידיים בטרמינל 3 אבל לא בטרמינל 1. צילום: ספיר פרץ זילברמן|"אנו דואגים לבריאותך". מכונה לחיטוי ידיים בטרמינל
18,707,540 בני אדם יצאו ונכנסו את שערי נמל התעופה בן גוריון במהלך 2017. בשנת 2018 מספרם צפוי לחצות את רף ה-23 מיליון נוסעים ובשנת 2019, כך מעריכים ברשות שדות התעופה (רש"ת), מספר הנוסעים יזנק ל-25 מיליון בני אדם. וגם בהסתכלות לטווח הקרוב יותר, לחופשת יולי-אוגוסט 2018, צפוי גידול של 14% בתנועת הנוסעים - גידול הנחשב לכפול מן הממוצע העולמי. בקיצור, מספרים ואחוזים מכובדים המצעידים בבטחה את נתב"ג לליגה של שדות התעופה הגדולים בעולם. אבל עם כל הכבוד למספרים המרשימים, ויש כבוד, נראה שמישהו ברש"ת שכח לדאוג לבריאותנו. מבדיקת פספורטניוז עולה כי בעוד מכונות לחיטוי ידיים ניצבות בטרמינל 3 באולם ביקורת דרכונים, סמוך לעמדות ביקורת הדרכונים הלא מאוישות, בטרמינל 1 – המשרת את נוסעי טיסות הלואו קוסט – אין ולו מכונה אחת כזו לרפואה. חיפשנו אותן מימין ומשמאל, מאחור ומלפנים. כלום. גם עובדי רש"ת אותם שאלנו היכן נמצאות המכונות המיוחלות, השיבו פנינו ריקם. מדובר במכונות עליהן כתוב "אנו דואגים לבריאותך" ומוציאות ללא מגע יד אדם, מנת אלכוהול לחיטוי הידיים. הן ניצבות כשירות חשוב מאין כמוהו לבריאות הציבור ולשימושו בתום הליך הצ'ק אין, הבידוק הביטחוני וביקורת הדרכונים. למה חשוב? בגלל קרנבל של חיידקים שעלולים לסכן את בריאותנו. הם חוגגים בכל מקום. בין אם בדלפק הצ'ק אין - זה שאנחנו נשענים עליו בזמן שאנחנו מדברים עם דיילת הקרקע ובין אם בגיגיות הפלסטיק האפורות - אלה שאנחנו מרוקנים לתוכן את כל החפצים והנעליים שלנו לפני מכונות השיקוף הביטחוני. וכמובן, בעמדות ביקורת הדרכונים לא המאוישות - הליך שכידוע מלווה בהנחת כף יד לזיהוי. והשאלה הנשאלת היא האם בריאותם של נוסעי טרמינל 3 חשובה יותר מבריאותם של נוסעי טרמינל 1, שבו עברו במהלך 2017 למעלה מ-1.47 מיליון נוסעים? מרש"ת נמסר בתגובה: "בעקבות בדיקתכם, מכונות לחיטוי ידיים יוצבו בטרמינל 1 כפי שקיים בטרמינל 3". ועד שהמכונות יוצבו, המלצתנו היא להצטייד בבקבוקון אלקו ג'ל, ושתהיה חופשה בריאה.
צילום: ספיר פרץ זילברמן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: