אא

בנגקוק: 7 דברים שלא ידעתם על העיר המתוירת בעולם

עכשיו, אחרי ששלטונות תאילנד ניקו את רחוב הקוואסן האהוב על הישראלים מכל דוכניו הססגוניים, בואו תשמעו על מקומות אחרים שיש לעיר המוטרפת הזו להציע. מקומות, שאנחנו נשבעים שלא ראינו בזמן הביקור בהם ולו תוריסט אחד. וגם, כמה עובדות מפתיעות על המטרופולין השוקק

צילום: ספיר פרץ זילברמן|ספא עם מטפלים עיוורים בבנגקוק. צילום ספיר פרץ זילברמן|||תצפית על העיר בנגקוק. צילום: ספיר פרץ זילברמן|||| צילום: ספיר פרץ זילברמן|ספא עם מטפלים עיוורים בבנגקוק. צילום ספיר פרץ זילברמן|||תצפית על העיר בנגקוק. צילום: ספיר פרץ זילברמן||||

בעולם מתוייר לדעת – אתם יודעים: שמיים פתוחים, לואו קוסט - קשה מאוד להיות רובינזון קרוזו או ביונסה. לשים ת'ראש על אי בודד/פרטי בלי נחילי תיירים. ‭ 35‬מיליון תיירים פקדו את תאילנד בשנה החולפת מתוכם ‭173,679‬ ישראלים, וכולם עברו בבנגקוק הנחשבת לעיר המתוירת בעולם. ועם מספרים אסטרונומיים כאלה, מה הסיכוי למצוא לוקיישנים מעניינים ולא מתויירים לעייפה במטרופולין המוטרף ולהיחשף לעובדות חדשות? קלוש, אך מסתבר שהדבר אפשרי. הנה כמה עובדות מפתיעות ומקומות שאנחנו נשבעים שלא ראינו בזמן הביקור בהם ולו תוריסט אחד, או שסתם היה לנו טיימינג טוב:

1. בליינד מסאג'

פייר, פוט/בודי מסאז' הם אחד הדברים היותר כיפיים לעשות  בבנגקוק. במטרופולין הלח, יש אין ספור מקומות להיזרק בהם על כורסה ולהתמסר לעיסוי מושיע צ'אקרות תמורת סכום זעום. עד כאן לא חידשתי לכם מאומה, אבל מה דעתכם לצאת לבליינד מסאז'? בלב בנגקוק יש מקום שנקרא ‭ perception‬שכל המעסים בו, ‭11‬ במספר, הם עיוורים. אחת מהן, גם לא שומעת/מדברת. כמו הלן קלר. מדובר ביוזמה פרטית יפה שעובדת על פי המודל הבא: העיוורים עובדים כמעסים ובעלי הספא נותנים להם בתמורה אוכל, דיור (בקומה הרביעית בבניין שכולו שייך לספא) ושכר  חודשי של ‭18־15‬ אלף באט (שהם‭ 1,800־1,500 ‬שקל כולל טיפים), כך לפחות טוענת אחת המנהלות במקום. היוזמה הזו צמחה לרשת של 3 סניפים: 2 בבנגקוק ו־1 בצ'אנג־מאי. המקום פתוח כל יום בין השעות‭ .22:00־10:00 ‬אני עשיתי שעה מסאז' תאילנדי תמורת ‭ 450‬באט שהם ‭ 45‬שקלים. לכו לשם ותודו לי אחר כך. רמז, מחקרים כבר מזמן הצביעו על חוש המישוש המפותח של עיוורים. צילומים: ספיר פרץ זילברמן

2. הוליווד סטייל

אם לא ראיתם, בטח שמעתם על שובר הקופות "בדרך לחתונה  עוצרים בבנגקוק", או בשמו הלועזי ‭ .the hangover part 2‬קומדיה מופרעת על חבורת גברים ילדים שיוצאת למסיבת רווקים, שהולכת ומסתבכת. הסרט הראשון בסדרה, "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" אומנם היה מוצלח יותר לטעמי, אבל למי אכפת כל עוד בראדלי קופר ההורס נמצא בפריים. כמה מהסצנות בסרט צולמו ב- ‭ Lebua ‬ ‭ - at State Tower‬המלון הכי גבוה בבנגקוק. ‭ 65‬קומות. אני לנתי בקומה ה־‭.59‬ לסובלים  מפחד גבהים, אל דאגה. הדלתות למרפסות של כל החדרים נעולות על פי חוק. ואם בכל זאת תתעקשו לעשות סלפי עם קו הרקיע של בנגקוק (ראו תמונה מס' ‭,(2‬ במלון יפתחו לכם את הדלת אחרי שתחתמו על טופס. הסוויטה הכי מפוארת  במלון, המדורג חמישה כוכבים, זו שהצטלמה ומעטרות אותה תמונות מהסרט, עולה ‭35‬ אלף בהאט ללילה, שהם ‭ 3,500‬שקל. שווה ערך ללילה בצימר יוקרתי אצלנו בגליל המערבי. ואם ידכם אינה משגת, בדיוק אותה סוויטה בקומה מתחת מוצעת בכאלף שקל ללילה. כך או כך, העיצוב הפנימי של כל החדרים כולל הסוויטות וגם של החללים הציבוריים במלון, מעודכנים אי שם לאייטיז. לסמנכ"ל השיווק של המלון, Ashwani Nayar , יש לזה הסבר. לדבריו, לבעלי המלון חשוב יותר להשקיע במזון ומשקאות מאשר בעיצוב. וזו לא רק סיסמה. בקומה ה־65 של המלון יש את ‭- Mezzaluna‬ מסעדה עם שני כוכבי מישלן ובקומה ה־‭52‬ יש את ה-‭ Breeze‬– מסעדה מצוינת (כניסה עם דרסקוד מוקפד בלבד) הממוקמת על גג פתוח המשקיף על כל בנגקוק, עיר שיודעת לתת בלילה שואו מרהיב של גודל ומשחקי תאורה. באותה קומה אפשר לסעוד ארוחת בוקר קונטיננטלית עם התצפית על בנגקוק, שנראית אחרת לגמרי באור יום. אני העדפתי את ארוחת הבוקר שלי בחדר האוכל בקומה m אי שם למטה במעלית, בגלל המגוון והמבחר.

3. זהירות, פצצת סירחון

הוא מדיף ריח חזק כל כך, עד שבתי מלון בבנגקוק הוציאו לו צו איסור כניסה. על אורחים חל איסור להיכנס למלונות עם ה־דוריאן - פרי טרופי ענקי שבויקפדיה כתוב שהוא קרוב משפחתה של הבמיה הקטנה. מסתבר שהפרי הריחני עם הלוק הקוצני, מפיץ גם מעין שרף שנדבק ולא ניתן להסרה בכביסה. אז אם חשקה נפשכם בפרי, נשנשו אותו באוויר הפתוח מחוץ לכתלי בית המלון. דוכני רחוב לממכר דוריאן, יש בשפע בבנגקוק. אהבתי את אלה שב־צ'יינה טאון.

.4‬ טוק־טוק ‭ vsמונית

זה אולי נראה זול יותר, אבל ממש לא. מסתבר שנסיעה במונית זולה משמעותית בבנגקוק מנסיעה בטוק־טוק, כל עוד נהג המונית מפעיל מונה (יש לדרוש זאת מראש). הנסיעה בטוק־טוק עולה כפליים בגלל הגימיק התיירותי.

.5‬ שעת תרבות

השפה המדוברת ב-‭mbk‬ סנטר שבצנטרום בנגקוק, היא עברית ורק אחר כך אנגלית. המוני ישראלים עושים שם שופינג, ובצדק. טריליון דוכנים של בגדים, תיקים, צעצועים, אלקטרוניקה ומה לא במחירים זולים יחסית לקניונים סמוכים דוגמת סיאם ו־פאראגון. וגם כאן בוודאי לא חידשתי לכם דבר. אבל, הי, כמה מכם יודעים שממש מול ה-‭mbk‬ נמצא ‭ ?Bangkok art and culture center ‬ גלריה שחרטה על דגלה לפעול כמרחב ציבורי המקדם אמנות ותרבות מקומית ובינלאומית. בגלריה תערוכות מתחלפות, בעיקר צילום עכשווי. הכניסה חינם ויש במקום גם בתי קפה וחנויות.

.6‬ הפרח בעירי

סחלבים, לוטוסים, חרציות, שושנים, ורדים, צבעונים, אירוסים, יסמינים  ומה לא. שוק הפרחים המקורה בבנגקוק - בבנגקוק, הוא חגיגה פרחונית אחת גדולה. שוק בן ‭200‬ שנה (במקור שוק לפירות ים ודגים שהפך לפני כ־60 שנה לשוק הפרחים המוכר כיום), עם מגוון עצום של פרחים אקזוטיים טריים וסידורי פרחים מרשימים במחירים מצחיקים. הלוואי והיה לנו שוק סיטונאי/  קמעונאי כזה בארץ. השוק, שנמצא בעיר העתיקה של בנגקוק, לא הרחק מנהר צ'או פראיה, פתוח ‭ 24‬ שעות. אנחנו ביקרנו בו בשעות הבוקר, אבל מסתבר שכל האקשן בכלל מתרחש אחרי חצות ועד לשעות הקטנות של הלילה, אז מגיעות משאיות ופורקות סחורה טרייה. בשוק יש גם דוכני פירות, ירקות ותבלינים שכיף לראות ולהריח.

7. ציפורי לילה

שופינג לא ממוזג בחום של בנגקוק, לא מתאים לכל אחד. לכן, שוקי לילה הם חלופה סבירה למרות הלחות הגבוהה. בבנגקוק יש כמה כאלה. כולם מתויירים. לא כך ‭ .(Train Market) Rot Fai Market‬ שוק למקומיים שמציע הכל. מבגדים, נעליים, תיקים, משקפיים, אקססוריז וקיטש במחירים זולים משמעותית מסחורה דומה ב־‭mbk‬ ועד פריטי וינטג', פאבים ודוכני מזון. השוק העצום הזה מחולק לשלושה מתחמים גדולים ופתוח בימים חמישי־ראשון מהשעה ‭17:00‬ ועד חצות. קחו בחשבון את הפקקים בכניסה אליו. הכותבת הייתה אורחת של ‭ - TAT‬ לשכת התיירות של תאילנד בישראל וארקיע שהשיקה באחרונה קו טיסות ישיר במחירים של החל מ־‭349‬ דולר במח' תיירים ו־‭999‬ דולר במח' עסקים לכיוון אחד לאדם   לקריאת כתבות נוספות ממגזין "סובב עולם 2019" של פספורט - הקליק/י כאן  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםתאילנדוידאובנגקוקמדריך יעדים 2019פספורט תאילנד

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: