NY
LONDON
BEIJING

מי ירכוש את נכסי מונרך איירליינס?

עדיין לא פורסם מכרז ע"י כונס הנכסים, אך חברות תעופה כבר מגלות עניין בנכסי מונרך איירליינס. ריינאייר מצפה לקלוט רבים מטייסי מונרך כדי לפתור את מצוקת כוח האדם, שהובילה אותה לביטולי אלפי טיסות, ואילו בריטיש איירווייס, איזי ג'ט, נורוויג'יאן, וויזאייר ותומס קוק לוטשות עיניים לסלוטים של מונרך

צילום 123rf

מיד עם קריסתה וכניסתה המיידית להליך כינוס נכסים, ועוד בטרם הוצעו נכסיה למכירה, מגוון חברות תעופה כבר מגלות עניין בנכסיה של מונרך איירליינס, ולא בכדי.

למונרך איירליינס הוותיקה יש בהחלט מה למכור. ברשות החברה 35 מטוסים פעילים (רובם ככולם חכורים), היא טסה ליותר מ-100 יעדי נופש מ-5 נמלי תעופה בבריטניה: לוטון – בסיס האם, גטוויק, בירמינגהאם, לידס ומנצ'סטר, ובשנה האחרונה הטיסה יותר מ-6 מיליון נוסעים.

המרוויחה הראשונה מקריסתה של מונרך עשויה להיות ריינאייר, שנקלעה לבעיה רצינית של מחסור בטייסים ונאלצה לבטל כ-20,000 טיסות החל מהחודש שעבר ועד מרץ 2018. עקב תכנון לקוי נאלצה החברה לאפשר יציאה לחופשה של טייסים רבים, אינה מסוגלת לקיים את לוח הטיסות המקיף שלה במלואו, ונכנסה להוצאה כספית משמעותית עקב הצורך לספק לכ-740,000 נוסעים, שטיסותיהם בוטלו, טיסות חלופיות או החזר כספי וכן תשלומים נכבדים בגין תביעות פיצוי.

ריינאייר תשמח מאד לקלוט בהקדם טייסים רבים ככל האפשר של מונרך כדי לצמצם את הבעיה המשמעותית שלה ולאפשר לה בעתיד הקרוב להפעיל את לוח הטיסות במלואו.

עפ"י תקנות כינוס הנכסים בבריטניה, המטוסים של מונרך, רובם ככולם חכורים, אינם מורשים לטוס בשלב זה, ולכן עיקר העניין הוא בסלוטים של החברה הקורסת.

עפ"י הערכות בבריטניה, בריטיש איירווייס מעוניינת לרכוש חלק מהסלוטים כדי לגוון את פעילותה ואולי בעיקר כדי לתגבר את פעילות הלואו קוסט של קבוצת האם, IAG. איזי ג'ט, שנמל הבית שלה בלוטון, והשלוחה הבריטית של נורוויג'יאן, שנמל הבית שלה בגטוויק, גילו זה מכבר עניין ברכישת סלוטים של מונרך. נראה כי גם וויזאייר, שפתחה לא מכבר בסיס בלוטון, תהיה מעוניינת ברכישת סלוטים מתאימים, וגם תאגיד הנופש תומס קוק עשוי לרכוש חלק מפעילות הנופש של מונרך.

מחלקת התחזוקה של מונרך, שפעלה כחברה מספקת שירותים, תוכל להמשיך לפעול כיחידה עצמאית לתחזוקת תעופה.