אא

היסטוריה: קבוצת אייר פראנס ק.ל.מ מינתה לראשונה מנכ"ל זר

בנג׳מין סמית', מנהל התפעול הראשי (COO) של אייר קנדה, מונה לתפקיד גם בזכות יכולתו לטפל בסכסוכי עבודה, בהם נכשל קודמו, ז'אן מארק ז'אנאיאק. סמית', ייכנס לתפקיד ב-30 בספטמבר. איגודי העובדים: "המינוי נדחף ע"י חברה זרה"

אייר פראנס - KLM. צילום: יח"צ|צילום אייר קנדה| אייר פראנס - KLM. צילום: יח"צ|צילום אייר קנדה|
מועצת המנהלים של קבוצת התעופה הצרפתית -הולנדית, מינתה את בנג'מין סמית', המכהן כמנהל התפעול הראשי (COO) של אייר קנדה, לתפקיד מנכ"ל אייר פראנסKLM.

סמית', המחליף בתפקיד את ז'אן מארק ז'אנאיאק, שלא הצליח לפתור את סכסוך העבודה עם עובדי חברת אייר פראנס והתפטר בחודש מאי, ייכנס לתפקיד ב-30 בספטמבר. לא מעט מאנשי התעופה בצרפת הרימו גבה נוכח הבחירה במנכ"ל לא צרפתי, לראשונה בהיסטוריה של חברת אייר פראנס.

סמית' יצטרך לקצץ הוצאות ולשפר את תפעול אייר פראנס נוכח התחרות ההולכת וגוברת, ובראש וראשונה לפתור את הסכסוכים עם האיגודים המקצועיים, שכבר שלחו לעברו איומים בראיונות באמצעי התקשורת בצרפת: היענה לדרישות הכספיות שלנו או שניאלץ להמשיך בשביתות.

עד כניסתו של סמית' לתפקיד, בראש קבוצת התעופה עומדת היו"ר אן מארי קודר, שאמרה על סמית': "איש שמעדיף דיאלוג, שפיתח ויישם הסכמים היסטוריים ארוכי טווח עם שותפי חברת אייר קנדה". ואכן, סמית' נחשב למומחה בטיפול בסכסוכי עבודה בענף ופתר חיכוכים רבים בחברת התעופה הקנדית.

עם בחירתו לתפקיד החדש הכריז סמית': "אני מודע היטב לאתגרים התחרותיים, בפניהם ניצבת קבוצת אייר פראנסKLM, ואני משוכנע של צוותים של חברות התעופה יש עוצמות להצליח בשוק התעופה הגלובלי".

בעקבות מינויו של סמית' ובהמשך להתרעות הראשוניות, ב-27 בחודש יתכנסו נציגי 9 איגודים מקצועיים, המייצגים את עובדי אייר פראנס, וידונו בהמשך צעדיהם בסכסוכי השכר, שהובילו כבר ל-15 ימי שביתה השנה.

איגודי העובדים גם ביקרו את המינוי של מנכ"ל זר, ואף טענו כי "המינוי נדחף ע"י חברה זרה", דלתא איירליינס, המחזיקה 8.8% ממניות קבוצת אייר פראנסKLM, כמו גם החברה הסינית, צ'יינה איסתרן איירליינס, המחזיקה אף היא 8.8% ממניות הקבוצה, כשהמחזיקה העיקרית במניות, 14.3%, היא ממשלת צרפת. בעקבות השביתות התכופות המנייה איבדה השנה 33% מערכה בבורסה של פריס.

  תגיות: אייר פראנס-ק.ל.מ       צילום אייר קנדה  
הירשמו לניוזלטר שלנוהירשמו לניוזלטר שלנו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמנהלים בתנועה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: